15 درصد ظرفیت چاه نیمه ها آب دارد

به گزارش پرشین بلاگ، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: در حال حاضر به علت عدم آورد رودخانه هیرمند، مجموعا تنها 15 درصد حجم چاه نیمه ها آب دارد.

15 درصد ظرفیت چاه نیمه ها آب دارد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان در نشست کارگروه احیای تالاب بین المللی هامون به تشریح شرایط منابع آبی چاه نیمه های سیستان پرداخت گفت: عدم آورد رودخانه هیرمند، ماندِ آب و تشکیل لایه های حرارتی باعث کاهش کیفیت و کمیت آب چاه نیمه ها شده است.

وی اضافه کرد: 3 روش متداول تصفیه برای حذف طعم و بوی آب در جهان وجود دارد که در تصفیه خانه های سیستان به صورت همزمان انجام می گردد.

علیرضا قاسمی گفت: ذخایر آبی چاه نیمه شماره یک، دو و سه با ظرفیت 640 میلیون متر مکعب برای تأمین آب شرب و چاه نیمه شماره 4 به ظرفیت 820 میلیون متر مکعب برای استفاده کشاورزی و مسائل زیست محیطی سیستان مورد استفاده قرار می گرفت که در حال حاضر به علت عدم آورد رودخانه هیرمند، مجموعا تنها 15 درصد حجم چاه نیمه ها آب دارد.

وی با بیان اینکه متاسفانه علاوه بر شرایط کَمی، شرایط کیفی آب چاه نیمه ها نیز مطلوب گزارش نمی گردد، بیان نمود: این آب پس از فرآیند تصفیه مطابق با استانداردهای کشور توزیع و در اختیار مردم قرار می گیرد و برای تأمین آبی استاندار و باکیفیت 3 روش متداول در جهان شامل، هوادهی، کربن فعال و استفاده از سیستم ازن زنی وجود دارد که در تصفیه خانه های سیستان هر سه این روش توأمان انجام می گردد.

وی یادآور شد، هرچند کلیه اقدامات انجام می گردد و در تلاشیم آب چاه نیمه ها را بر اساس استانداردهای موجود به شرایط مطلوب تصفیه و در اختیار مردم قرار بدهیم اما محدودیت های موجود باعث شده مردم بابت طعم و بوی آب رضایت کافی نداشته باشند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان در خاتمه با بیان اینکه طرح ملی رویین تن سازی سیستان مدون شده است، برنامه هایی برای تأمین آب شرب و جلوگیری از مهاجرت مردم تدوین شده است اما همه این مسائل رافع این نیست که حق آبه گرفته نگردد، تأکید کرد: حق آبه رگ حیات سیستان است، در کنار همه طرح هایی که در دست اجرا و پیگیری واقع شده است این مهم می بایست به صورت ویژه پیگیری گردد.

خبرنگاران سیستان و بلوچستان زاهدان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 7 مهر 1401 بروزرسانی: 7 مهر 1401 گردآورنده: pershinblog.ir شناسه مطلب: 837

به "15 درصد ظرفیت چاه نیمه ها آب دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "15 درصد ظرفیت چاه نیمه ها آب دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید