آمار مبتلایان به ویروس کرونا در اروپا از 100 میلیون مورد گذشت

به گزارش پرشین بلاگ، آمار ثبت شده موارد ابتلا به کرونا در اروپا از 100 میلیون مورد گذشت تا این قاره به کانون ابتلا به کووید 19 در دنیا تبدیل شود.

آمار مبتلایان به ویروس کرونا در اروپا از 100 میلیون مورد گذشت

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، خبرگزاری فرانسه در گزارشی با اشاره به این که در روز های گذشته 17 منطقه از 52 کشور و سرزمین واقع در قاره اروپا رکورد میزان ابتلا به ویروس کرونا را در یک هفته شکستند، نوشت: میزان ابتلا به ویروس کرونا در اروپا با گذشتن از یکصد مورد از زمان ظهور این ویروس در دسامبر 2019 (آذر 98)، سبب شد تا این قاره با جا دادن یک سوم آلودگی جهانی در خود به کانون فعلی کووید 19 تبدیل شود.

این گزارش با بی سابقه خواندن این حد از ابتلا به کرونا در اروپا، نوشت: بیش از چهار میلیون و 900 هزار مورد تنها در هفت روز گذشته به ثبت رسیده که 59 درصد بیش از هفته پیش از آن است. همچنین 10 کشور با بالاترین میزان ابتلا اروپایی هستند؛ دانمارک، قبرس و ایرلند در راس این فهرست قرار دارند.

در کل 100میلیون و 74 هزار و 753 مورد ابتلا در تمام منطقه اروپا (گستره ای که از سواحل آتلانتیک تا جمهوری آذربایجان و روسیه را در بر می گیرد) به ثبت رسیده است. این میزان، یک سوم نرخ ابتلا به ویروس کرونا در جهان از ابتدای همه گیری محسوب می شود.

خبرگزاری فرانسه افزود: بیش از یک میلیون ابتلا تنها در یک هفته گذشته در فرانسه به ثبت رسیده است که این میزان 10 درصد کل موارد ابتلا در این کشور از ابتدای همه گیری است.

این گزارش حاکی است: تا لحظه انتشار این گزارش سرعت بالای همه گیری افزایش موارد مرگ و میر را به همراه نداشته است.

آمار نگران کننده افزایش ابتلا به کرونا در اروپا در حالی مطرح می شود که ساکنان اروپا تنها کمی بیش از میانه جهانی واکسینه شده اند. حدود 65 درصد از مردم اروپا وارد فرایند تزریق واکسن شده اند و 61 درصد آنان واکسیناسیون کامل را انجام داده اند.

ویروس کرونا در دسامبر 2019 برای اولین بار در ووهان چین شناسایی شد و به همین علت نام کووید19 را برای بیماری آن انتخاب کردند. سه ماه بعد در 11 مارس 2020 سازمان بهداشت جهانی عنوان همه گیری جهانی (پاندمی) را برای آن اظهار داشت.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 16 بهمن 1400 بروزرسانی: 16 بهمن 1400 گردآورنده: pershinblog.ir شناسه مطلب: 639

به "آمار مبتلایان به ویروس کرونا در اروپا از 100 میلیون مورد گذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمار مبتلایان به ویروس کرونا در اروپا از 100 میلیون مورد گذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید