آیا پیاده روی 10000 قدم در روز به کاهش وزن یاری می نماید؟

به گزارش پرشین بلاگ، در چند سال گذشته این نظریه که روزانه 10000 قدم راه رفتن کلید سلامتی و کاهش وزن است به طور فزاینده ای از محبوبیت برخوردار شده است.

آیا پیاده روی 10000 قدم در روز به کاهش وزن یاری می نماید؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایندیپندنت، با این وجود، طبق نتایج یک مطالعه 10 هزار قدم پیاده روی در روز از افزایش وزن جلوگیری نمی نماید یا منجر به کاهش وزن نمی گردد.

پژوهشگران دپارتمان علوم ورزشی دانشگاه بریگام یانگ در یوتا در امریکا که با همکارانی از گروه تغذیه، رژیم غذایی و علوم غذایی کار می کردند برای این که متوجه شوند آیا پیاده روی هزاران قدمی واقعا در وزن تفاوتی ایجاد می نماید یا خیر مطالعه ای را روی دانش آموزان سال اول مدرسه انجام دادند.

به عنوان بخشی از این مطالعه پژوهشگران 120 دانش آموز دختر سال اول را رد طول شش ماه نخست تحصیل شان در حالی که در یک آزمایش شمارش تعداد گام شرکت می کردند مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند. شرکت کنندگان 10000.12500 یا 15000 گام در روز شش روز در هفته به مدت 24 هفته راه می رفتند.

علاوه بر شمارش تعداد گام ها پژوهشگران اندازه کالری و وزن دانشجویان را نیز پیگیری کردند. بر اساس یافته هایی که در مجله چاقی منتشر شده نتایج نشان داد تعداد گام ها مانع از افزایش وزن دانش آموزان نمی گردد حتی در بین کسانی که روزانه 15 هزار قدم راه می رفتند. در عوض، پژوهشگران دریافتند که در انتها دوره دانش آموزان به طور میانه 1.5 کیلوگرم به وزن شان اضافه شده بود تقریبا همان مقداری که طبق نتایج مطالعات قبلی دانش آموزان معمولا در سال اول در مدرسه وزن شان اضافه شده بود.

پژوهشگران در این باره نوشتند: فقدان کاهش در افزایش وزن بین گروه های مورد آنالیز شگفت آور بود، زیرا فعالیت بدنی به تدریج با هر گام افزایش یافت و فعالیت بدنی باعث افزایش مصرف انرژی و تغییر تعادل انرژی می گردد.

بروس بیلی نویسنده اصلی این مقاله نتیجه گرفت: ورزش به خصوص پیاده روی به تنهایی همیشه موثرترین راه برای کاهش وزن نیست. مطالعه ما نشان داد که افزایش تعداد گام های برداشته شده باعث افزایش فعالیت بدنی می گردد، اما لزوما به حفظ وزن یا جلوگیری از افزایش وزن منجر نمی گردد. با این وجود، پژوهشگران خاطر نشان ساختند که افزایش تعداد گام های برداشته شده به معنای تاثیر مثبت کلی بر الگوهای فعالیت بدنی دانش آموزان است که به گفته آنان ممکن است مزایای عاطفی و سلامتی دیگری داشته باشد.

بیلی می گوید: بزرگترین فایده توصیه درباره تعداد گام های برداشته شده این است که افراد را از سبک زندگی بی تحرک خارج سازیم. اگرچه این امر به خودی خود از افزایش وزن جلوگیری نمی نماید برداشتن گام های بیش تر همیشه برای شما بهتر هستند. مطالعات پیشین در خصوص فواید 10000 قدم پیاده روی در روز نیز نشان داده که این روش نمی تواند تاثیری بر وزن داشته باشد و ورزش شدید اغلب مفیدتر است.

منبع: فرارو
انتشار: 19 مهر 1401 بروزرسانی: 19 مهر 1401 گردآورنده: pershinblog.ir شناسه مطلب: 843

به "آیا پیاده روی 10000 قدم در روز به کاهش وزن یاری می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا پیاده روی 10000 قدم در روز به کاهش وزن یاری می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید