اساسنامه تاسیس دانشگاه D8 تصویب شد.

به گزارش پرشین بلاگ، دکتر حسین سالار آملی ضمن اعلام این خبر توضیح داد: در حال حاضر اساسنامه تاسیس دانشگاه D8 در دانشگاه بوعلی سینای همدان به تصویب رسیده و امیدواریم در شش ماه آینده بتوانیم اولین دوره دانشجویان را در مقاطع کارشناسی ارشد جذب کنیم.

اساسنامه تاسیس دانشگاه D8 تصویب شد.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل همچنین تاکید نمود: قطعا تاسیس دانشگاه D8 که با حضور هشت کشور مسلمان صورت می گیرد بدون کوششهای دکتر غلامی رئیس دانشگاه بوعلی به نتیجه نمی رسید و من فکر می کنم تاسیس این دانشگاه یکی از مهمترین اقدامات وی در بین المللی کردن آموزش عالی کشور و امکان استفاده از ظرفیت های علمی و آموزشی ایران توسط کشورهای مسلمان است.

دکتر سالار آملی همچنین تاکید نمود: اعتقاد ما این است کسی که در راس وزارت علوم قرار می گیرد و حتی روسای دانشگاه های عظیم باید دارای بینش و نگاه بین المللی و همچنین دارای سابقه ای از فعالیت های بین المللی در حوزه علم و آموزش باشد. چراکه در جهانی امروز نمی توانیم علم و دانش و فناوری را محدود به داخل کشور بکنیم. خوشبختانه دکتر غلامی با فعالیت های ارزنده خود به خصوص کوشش او برای تاسیس دانشگاه D8 نشان داد که گزینه مناسب در عرصه آموزش عالی است.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل تاکید نمود: خوشبختانه ظرفیت های عظیمی در عرصه علم و آموزش در دانشگاه های کشور وجود دارد که باید کشورهای دیگر و اندیشمندان مسلمان بتوانند از این ظرفیت های عظیم کشور ما استفاده نمایند و اقدامی که دکتر غلامی در عرصه تاسیس دانشگاه D8 در همدان کرد اقدام خوبی در بین المللی کردن آموزش عالی و توسعه علمی کشور به شمار می رود.

وی دکتر منصور غلامی نامزد پیشنهادی وزارت علوم را دارای بینش بین المللی توصیف کرد و اضافه نمود: فعالیت های او در برای تاسیس دانشگاه D8 و کوششهای دکتر غلامی برای بین المللی کردن دانشگاه بوعلی سینای همدان مورد تایید و توجه وزارت علوم است. به طوریکه در نشست اخیر اجلاس D8 که با حضور روسای هشت کشور عظیم جهان در استانبول ترکیه برگزار گردید، دکتر جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و اردوغان رئیس جمهور ترکیه هر دو بر تاسیس دانشگاهی با عنوان دانشگاه D8 در دانشگاه همدان تاکید نمودند.

منبع: ویکی گرام
انتشار: 8 دی 1399 بروزرسانی: 8 دی 1399 گردآورنده: pershinblog.ir شناسه مطلب: 39

به "اساسنامه تاسیس دانشگاه D8 تصویب شد." امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اساسنامه تاسیس دانشگاه D8 تصویب شد."

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید