راه اندازی مراکز داده مشترک بین دو کشور ایران و آذربایجان

به گزارش پرشین بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از وزارت ارتباطات، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، دومین روز اجلاس وزیران ارتباطات و حمل ونقل کشورهای درحال توسعه در استانبول را با دیدارهای دوجانبه هیئت ایران و سایر هیئت های شرکت کننده و شرکت در نشست های تخصصی پشت سر گذاشت.

راه اندازی مراکز داده مشترک بین دو کشور ایران و آذربایجان

ازجمله ملاقاتهای دوجانبه وزیر ارتباطات، مصاحبه با رشاد نبی اف وزیر ارتباطات و حمل ونقل جمهوری آذربایجان بود.

دو طرف در این ملاقات ضمن آنالیز زمینه های همکاری مشترک توافق کردند در حوزه تعاملات بین المللی همکاری های خود را توسعه دهند و با برگزاری نمایشگاه های مشترک، توانمندی های بخش خصوصی در حوزه ارتباطات را تقویت نمایند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ملاقات با همتای آذربایجانی خود درباره راه اندازی مراکز داده مشترک بین دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان به منظور میزبانی از محتواها و خدمات بین المللی پرکاربرد مذاکره کرد.

زارع پور پس از این ملاقات با اشاره به اهمیت موضوع ترانزیت ترافیک داده از شمال به جنوب گفت: جمهوری آذربایجان می تواند در ارتباط با ترانزیت ترافیک داده نقش کلیدی ایفا نماید.

وی اضافه کرد: در این ملاقات ابراز علاقه خودمان را درباره راه اندازی مراکز داده مشترک بین دو کشور اعلام کردیم، مراکزی که می تواند میزبان محتواها و خدمات بین المللی پرکاربرد باشد و برای کاربران هر دو کشور کیفیت کاربری بهتری را ایجاد کند.

تبیین ظرفیت شرکت های فن آور و پلتفرم های ایرانی و همگرایی دو کشور برای تعامل با پلتفرم های منطقه ای از دیگر مباحث مطرح شده در این ملاقات دوجانبه بود.

اعلام آمادگی پلتفرم های ایرانی برای ارائه خدمات در جمهوری آذربایجان از دیگر محورهای مورد بحث در این نشست مورد تأکید نهاده شد که وزیر ارتباطات و حمل ونقل آذربایجان از آن استقبال کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه برنامه های خود در استانبول از سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در این شهر بازدید کرد.

زارع پور در بازدید از بخش های مختلف سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در استانبول ضمن گفت وگو با مراجعین و کارکنان از مسائل آن ها مطلع شد.

در خاتمه این بازدید وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از کوشش های سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در استانبول برای ارتقا سطح خدمت رسانی به هم وطنان ایرانی تشکر کرد.

لازم به ذکر است دوازدهمین نشست شورای ارتباطات و فناوری های اطلاعات اجلاس ارتباطات و حمل ونقل کشورهای درحال توسعه با حضور عیسی زارع پور وزیر ارتباطات در ترکیه برگزار گردید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 آبان 1400 بروزرسانی: 2 آبان 1400 گردآورنده: pershinblog.ir شناسه مطلب: 527

به "راه اندازی مراکز داده مشترک بین دو کشور ایران و آذربایجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی مراکز داده مشترک بین دو کشور ایران و آذربایجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید