تور ارزان کانادا: اطلاعات ضروری برای مسافران واکسینه شده ، خبر کانادا

به گزارش پرشین بلاگ، مسافران خارجی کانادا که واکسن کرونا زده اند می توانند بدون محدودیت وارد کانادا شوند.

تور ارزان کانادا: اطلاعات ضروری برای مسافران واکسینه شده ، خبر کانادا

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور ارزان کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

در تازه ترین اقدام کانادا اعلام نموده است که از تاریخ پنجم جولای 2021 راس ساعت 00:01 بامداد به وقت استاندارد شرقی، آندسته از مسافران خارجی که در برابر ویروس کرونا کاملا واکسینه شده اند و از محدودیت های ورود به کانادا معاف هستند، احتیاجی به رعایت قرنطینه ندارند.

لازم به ذکر است مسافرانی که قبل از تاریخ و ساعت فوق وارد کانادا شده اند همچنان موظف به رعایت قرنطینه و پروتکل های بهداشتی هستند.

کانادایی ها، دارندگان اقامت دائم کانادا و خانواده هایشان و نیز نیروی کار خارجی موقت و دانشجویان بین المللی که در آندسته از دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کانادا حضور می یابند که دارای پلن و برنامه مشخصی برای مقابله با کرونا هستند، از محدودیت های سفر به کانادا معاف اند.

علاوه بر این دارندگان کارت COPR یا کارت تاییدیه اقامت دائم یا به انگلیسی Confirmation of Permanent Residence نیز هم اکنون معاف از محدودیت ها هستند و می توانند وارد کانادا شوند.

وزیر بهداشت کانادا گفته است که کانادا در کوشش است تا مدرک واکسیه شدن مسافران خارجی قابل آنالیز باشد و آنها واکسینه شدن خود را با مدرک ثابت نمایند و دولت فدرال هم باید این مدرک را قبول کند.

کانادا تنها افرادی را واکسینه کامل می داند که واکسن مورد تایید کانادا را زده باشند. این بدین معنیست که تنها زمانی واکسینه کامل تلقی می شوید که چهارده روز قبل از سفر به کانادا 2 دوز از واکسن فایزر، یا 2 دوز از واکسن مودرنا یا 2 دوز از واکسن آسترازنکا و یا 1 دوز از واکسن Janssen زده باشید؛ و یا اینکه ترکیبی از اینها را به طوری زده باشید که مورد تایید کانادا باشد.

اگر در دو استان مختلف دو دوز جداگانه دریافت نموده باشید باید برای هر یک از این دوزها مدرک ارائه کنید. اگر قصد دارید در آینده نزدیک به کانادا سفر کنید موارد زیر را حتما مد نظر قرار دهید.

حالا برای محکم کاری و اینکه شاید دولت کانادا شما را واکسینه کامل تلقی نکند، قبل از آمدن به کانادا باید برنامه ای برای قرنطینه خود داشته باشید.

72 ساعت قبل از آمدن به کانادا باید تست کرونا دهید. بعلاوه باید برای تست کرونا به محض ورود در کانادا از قبل ثبت نام نموده باشید.

حتما اپلیکیشن ArriveCAN را از اپ استور یا Google Play Store بر روی تلفن همراه خود دانلود و نصب کنید. اگر تلفن همراه هوشمند ندارید و یا به اطلاعات مورد احتیاج این اپلیکیشن هنگان سفر دسترسی ندارید می توانید این اطلاعات را در وبسایت ArriveCAN وارد کنید.

شما باید در اپلیکیشن یا وبسایت مزبور اطلاعات زیر را وارد کنید:

  • اطلاعات تماس و اطلاعات سفر
  • برنامه قرنطینه
  • تاریخچه سفر خود ظرف مدت 14 روز اخیر
  • مدرک واکسینه شدن خود به زبان انگلیسی یا فرانسه
  • تست خودارزیابی علایم کرونا
  • تاییدیه نتیجه منفی تست کرونا و یا نتیجه مثبت کرونا که بین 14 تا 90 روز قبل از سفر داده شده است.

مدارک واکسینه شدن خود را اعم از نسخه دیجیتالی یا کاغذی با خود همراه داشته باشید.

در مرز کانادا چه کار باید کرد؟

وقتی وارد کانادا شدید از ما پرسش هایی می پرسند و شما باید مدارکی نظیر نتیجه منفی تست کرونا و مدرک واکسینه شدن کامل خود را ارائه کنید.

وقتی کم کم به مامور مرز نزدیک شدید حتما حواستان باشد که رسید ArriveCAN را روی تلفن خود آماده داشته باشید. مامور ممکن است از شما بخواهد رسید را نشان دهید.

بعلاوه از شما پرسش هایی در خصوص شرایط سلامت و اینکه واجد شرایط ورود به کانادا هستید یا خیر و نیز پرسش هایی مربوط به واکسیناسیون می پرسند. وقتی به محض ورود به کانادا خدمات اخذ تست کرونا وجود داشته باشد باید تست کرونا را به طور کامل همانجا بدهید. در غیر این صورت از شما می خواهند که کیت تست کرونا را با خود به خانه یا هتل ببرید و آنجا تست کرونا بدهید.

اگر دارای علایم کرونا باشید و یا مامور تشخیص دهد که از محدودیت های ورود به کانادا معاف نیستید باید از دستور العمل هایی که مامور دولت به شما می دهد تبعیت کنید.

پس از ورود به کانادا

اگر از محدودیت های سفر به کانادا معاف هستید، علایم کرونا هم ندارید و کاملا هم واکسینه شده اید باید در هتلی که دولت کانادا در نظر گرفته بمانید. احتیاجی به قرنطینه نیست و روز هشتم ورودتان به کانادا نیز احتیاجی به انجام تست مجدد ندارید.

کانادا برای بچه ها زیر 12 سال واکسن تاییدشده ای ندارد. بچه های که به کانادا سفر می نمایند باید به محض رسیدن به خانه قرنطینه شوند. آنها احتیاجی به ماندن در هتل ندارند. اگر بنا به دلایل پزشکی و سلامتی نمی توانید واکسن کرونا بزنید باید خود را قرنطینه کنید و روز هشتم ورودتان به کانادا تست کرونا دهید. این در خصوص تمام افراد بالای 5 سال صدق می نماید.

اگر در بدو ورود به کانادا تست کرونا نداده اید و در عوض کیت تست خانگی دریافت نموده اید باید تست را انجام داده و آن را به آزمایشگاه بفرستید. اگر نتیجه تست شما مثبت گردد باید خود را قرنطینه و از دیگران جدا کنید.

منبع: ویزا موندیال
انتشار: 26 آذر 1400 بروزرسانی: 26 آذر 1400 گردآورنده: pershinblog.ir شناسه مطلب: 586

به "تور ارزان کانادا: اطلاعات ضروری برای مسافران واکسینه شده ، خبر کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان کانادا: اطلاعات ضروری برای مسافران واکسینه شده ، خبر کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید