بارش های امسال نصف پارسال ، گرمای 49 درجه در اهواز و جوی آرام در کشور

به گزارش پرشین بلاگ، مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا 11 خرداد 129 میلیمتر ثبت شد، میزان بارش پارسال در این بازه زمانی 276 میلیمتر بود، بنابراین بارش سال جاری 53 درصد کمتر از پارسال است.

بارش های امسال نصف پارسال ، گرمای 49 درجه در اهواز و جوی آرام در کشور

به گزارش خبرنگاران، محمد اصغری در گفتگو با فارس در تشریح شرایط بارش ها در سال زراعی جاری گفت: میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی (مهر 99 ) تا 11 خرداد 129.4 میلیمتر ثبت شد، مقدار بارش پارسال در این بازه زمانی 276.1 میلیمتر بود، بنابراین بارش سال جاری 53.1 درصد کمتر از سال گذشته است.

وی در تشریح شرایط جوی کشور خاطرنشان کرد: امروز در برخی نقاط استان های واقع در شرق خزر، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی و روز چهارشنبه در شمال خراسان رضوی بارش پراکنده در ساعات بعد از ظهر خواهیم داشت.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: امروز و فردا در استان خوزستان و غرب و شمال غرب کشور خیزش گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی پیش بینی می شود

اصغری گفت: امروز افزایش 7 تا 12 درجه ای دمای هوا در استان های ساحلی خزر و اردبیل داریم؛ روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری با توجه به شمالی شدن جریانات کاهش محسوس دما بین 8 تا 13 درجه در اردبیل و سواحل خزر پیش بینی می شود.

وی گفت: تا 5 روز آینده کماکان جوی پایدار و آسمانی صاف همراه با افزایش نسبی دما در اغلب نقاط کشور پیش بینی می شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: از پنجشنبه 13 خرداد تا شنبه 15 خرداد در برخی منطقه ها استان های ساحلی خزر بارش پراکنده پیش بینی می شود.

اصغری در تشریح شرایط جوی مرکز خاطرنشان کرد: آسمان تهران فردا 12 خرداد صاف گاهی با وزش باد پیش بینی می شود، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 37 و 25 درجه خواهد بود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز آینده اهواز با بیشینه دمای 49 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهر کرد با کمینه دمای 8 درجه بالای صفر خنک ترین مرکز استان خواهد بود.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 26 تیر 1400 بروزرسانی: 26 تیر 1400 گردآورنده: pershinblog.ir شناسه مطلب: 403

به "بارش های امسال نصف پارسال ، گرمای 49 درجه در اهواز و جوی آرام در کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بارش های امسال نصف پارسال ، گرمای 49 درجه در اهواز و جوی آرام در کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید