بلیط اکونومی به چه معناست؟

به گزارش پرشین بلاگ، ما در این مقاله برای شما در خصوص بلیط اکونومی هواپیما توضیحاتی داده و خواهیم گفت که اکونومی یعنی چه

بلیط اکونومی به چه معناست؟

هر روزه در سراسر جهان مسافران زیادی از طریق هواپیما از این شهر به شهر دیگر و از این مقصد به مقصدی دیگر جابه جا می شوند و بلیط خود را با توجه به بودجه ای که دارند تهیه می نمایند. بر طبق آمار به دست آمده 70 درصد افرادی که برای مسافرت از هواپیما استفاده می نمایند بلیت خود را از کلاس پروازی اکونومی تهیه می نمایند. کلاس پروازی اکونومی نسبت به کلاس های پروازی دیگر درجه پایین تری دارد و مقرون به صرفه قیمت تر است. ضمن اینکه برای افرادی که به طور مرتب در حال مسافرت هستند مالی تر نیز می باشد.

پرواز اکونومی یعنی چه!

ما به شما خواهیم گفت که اکونومی یعنی چه؟ کلاس های پروازی انواع مختلف دارند و مفاهیم متفاوتی را نیز ارائه می نمایند که اگر می خواهید آنها را بهتر درک کنید باید نسبت به آن ها مطلع شوید. زمانی که برای خرید بلیط هواپیما اقدام می کنید اگر با قیمت های متفاوتی برای این بلیت روبه رو شدید به این معناست که این بلیت در کلاس های مختلف ارائه می گردد و امکانات و خدمات متنوعی نیز براساس همین کلاس های متفاوت، به مسافران ارائه خواهند شد.

در اصل پروازهای هوایی به واسطه همین خدمات متفاوتی که دارند، دسته بندی می شوند. کلاس پروازی اکونومی که بیشتر آن را با نام های مالی یا همان بلیت های استاندارد می شناسیم، از میان 3 کلاس متداول پروازی که در دسته بندی پروازهای هواپیما قرار دارند آخرین کلاس به شمار میرود. در بعضی از اعلان ها شما با واژه کلاس توریستی روبرو هستید که همان کلاس اکونومی است.

برای خرید بلیط هواپیما چارتری مقرون به صرفه اینجا را کلیک کنید.

  • قیمت مالی

معینه مهم پرواز های اکونومی که که به آن ها بلیط های استاندارد یا توریستی نیز می گویند، پایین بودن قیمت است. بلیط کلاس پروازی اکونومی نسبت به بلیت های کلاس های پروازی فرست کلاس و همینطور بیزینس کلاس یا تجاری، قیمت مالی و پایین تری دارد. ناگفته نماند که تهیه بلیط کلاس مالی از دو کلاس دیگر راحت تر نیز می باشد و البته تخفیف های بیشتری شامل این کلاس پرواز می گردد. علامت اختصاری نشان دهنده این کلاس پروازی Y است. احتمالا نمی دانید که بلیط های چارتری مقرون به صرفه شده در بازار نیز بیشتر از نوع کلاس اکونومی هستند. این اولین پاسخ ما به سوال اکونومی یعنی چه؟

  • پرواز اکونومی یعنی چه! | خدمات مالی

در این قسمت بطور مفصل خواهیم گفت که اکونومی یعنی چه؟ اگر بلیط هواپیمای خود را با مراجعه به سایت های معتبر موجود در اینترنت خریداری می کنید، می توانید با کمی دقت ویژگی های کلاس پروازی خود را آنلاین چک نموده و با در نظر گرفتن هزینه بلیت ها؛ خدماتی که دریافت می کنید را هم مشاهده نمایید و سپس بلیت مورد نظر خود را بخرید. تفاوت بین کلاس های پروازی نه تنها در هواپیما، که از بدو ورود شما به فرودگاه تا زمانی که سوار هواپیما شده و به مقصد می رسید و از هواپیما خارج میشوید؛ کاملا معین است. زمانی که پرواز شما اکونومی باشد شما باید مدت زمان زیادی را در صف های طولانی باقی بمانید و برخلاف 2 کلاس دیگر که برای مسافران سالن های اختصاصی دارند، شما باید در سالن عمومی پرواز به انتظار اعلام پرواز خود باشید.

مطالب مرتبط:معرفی برترین اپلیکیشن های پروازبه همراه داشتن چه وسایلی در هواپیما ممنوع است؟آیا جایگاه هواپیماها واقعا کوچکتر از قبل شده؟

صف های طولانی که در هنگام سوار شدن به هواپیما ایجاد می شوند تنها یک علت دارد و آن هم این است که مسافران پروازهای اکونومی بعد از مسافران پروازهای بیزینس و بعلاوه فرصت کلاس اجازه سوار شدن به هواپیما را دارند. البته فکر نکنید که وقتی در خصوص خدمات محدود صحبت می کنیم یعنی اینکه باید در راهروی هواپیما بر روی زمین بنشینید و یا احتمالا به شما غذا داده نمی گردد. خیر، اینگونه نیست.

اما به هر حال شما قرار است در کابین های اصلی و راهرو ها که تعداد زیادی جایگاه در آنها تعبیه شده است بنشینید و متاسفانه تشریفات قبل از پرواز شامل شما نخواهد شد. توجه کنید که باید حداقل 1 ساعت قبل از پرواز خود در فرودگاه حضور داشته باشید و بعد از مراجعه کردن به کانتر مورد نظر ایرلاین خود، شماره جایگاه را بدون هیچ انتخاب و دخل و تصرفی از متصدی کانتر دریافت کنید. احساس میکنم تا این قسمت مقاله به خوبی درک نموده باشید که پرواز اکونومی یعنی چه؟

  • جایگاه های مالی

بله، درست متوجه شده اید؛ بلیط های مالی یعنی جایگاه هایی که به هم چسبیده هستند و هیچ فاصله ای بین آنها نیست. فضای محدودی برای نشستن دارند و فاصله ردیف های مقابل و پشت سر کاملاً به هم نزدیک است و بسیار محدود معین شده است. برای درک بیشتر این موضوع بهتر است فاصله جایگاه ها را با عدد برای شما عنوان کنیم. فاصله جایگاه شما تا جایگاه مقابلتان تقریباً 70 سانتی متر است و به طور حتم راهروی کنار جایگاه شما نیز به علت کم بودن فضای نقل و انتقال همواره شلوغ و پرتردد خواهد بود. جایگاه های کلاس پروازی اکونومی معمولاً در قسمت انتهایی هواپیما قرار داده شده اند و بعد از کابین های فرست کلاس و بیزینس کلاس هستند. حال بهتر متوجه خواهید شد که پرواز اکونومی یعنی چه!

در پرواز اکونومی همانطور که پیشتر نیز اشاره کردیم خدمات چندان قابل توجهی ارائه نمی شوند و همه چیز در حد پایین و کمترین کیفیت خود واقع شده است. به طور معمول در قسمت پشت جایگاه های اکونومی که دقیقاً در هنگام نشستن مقابل شما واقع شده است، یک محفظه کوچک تعبیه شده که در آن روزنامه و مجلات قرار داده می شوند. البته در بیشتر موارد اگر تقاضا کنید به شما پتو، بالش و یا هدفون نیز داده خواهد شد. مسافرانی که بلیط پرواز های آن ها اکونومی نیست در طول سفر انتخاب چندان زیادی برای استفاده از تفریح های هواپیما ندارند.

البته بعضی از ایرلاین ها در پرواز اکونومی خود برای تفریح مسافران در پشت جایگاه ها ال سی دی های لمسی نیز نصب کردند که مسافران می توانند با خیال راحت به

انجام بازی و تماشای فیلم بپردازند. به طور معمول در کلاس پروازی اکونومی هیچ دسترسی به شارژر و بعلاوه اینترنت وجود ندارد و فاصله جایگاه ها بسیار اندک است.

اجازه دهید در انتهای این قسمت در خصوص یک موضوع جالب در حوزه بلیت کلاس های پروازی اکونومی با شما صحبت کنیم. بعضی از ایرلاین ها در سراسر جهان احساس کردند که بار معنایی بلیط کلاس اکونومی برای مسافران چندان مثبت و جالب نیست. به همین علت ایرلاین هایی مانند ایرلاین کانادا نام کلاس پروازی اکونومی را به کلاس پروازی Hospitality تغییر دادند و بریتیش ایرلاین نام این کلاس را به کلاس پروازی World Traveler تغییر داده است. امیدوارم تا این قسمت مقاله متوجه پاسخ سوال خود یعنی اکونومی یعنی چه! شده باشید.

  • پرواز اکونومی یعنی چه! | غذای مالی

اینکه بپرسید اکونومی یعنی چه؟ پرسشی است که پاسخ های متعددی دارد. در پروازهای کلاس مالی به طور معمول وعده های غذایی با توجه به ساعت پرواز شما سرو می شوند. اینکه شما صبح، ظهر و یا شب پرواز داشته باشید سبب می گردد تا مطابق با زمان پرواز، به شما یک وعده غذایی داده گردد. حتی اگر پرواز شما بعد از ظهر باشد برای شما میان وعده ای اختصاص داده خواهد شد که همگی یک نوع غذای معین هستند که از قبل تهیه و بسته بندی شده اند و آماده سرو شدن هستند و مسافران هیچ حق انتخابی در نوع غذای خود نخواهند داشت.

ناگفته نماند که اگر پرواز شما طولانی باشد چندین بار در لیوان های یکبار مصرف به شما نوشیدنی نیز داده خواهد شد. البته برای بعضی از ایرلاین های مقرون به صرفه قیمت، غذایی در طول سفر در نظر گرفته نمی گردد. مسافران در کلاس پروازی مالی مجاز به همراه بردن یک ساک به وزن 7 کیلوگرم به داخل کابین هواپیما هستند و این تحت شرایطی اعمال می گردد که ساک شما بزرگتر از قفسه هواپیما نباشد. تمام این توضیحات پاسخی واضح به این سوال است که اکونومی یعنی چه؟

  • کلاس پروازی پرمیوم اکونومی

نکته جالب اینجاست که کلاس مالی بسته به ایرلاین انتخابی شما می تواند متفاوت باشد و بعضی از ایرلاین ها امکانات کلاس مالی خود را تا حد قابل قبولی ارتقا داده اند که بر این اساس قیمت بلیط، خدمات و راحتی پروازها چیزی مابین کلاس پروازی بیزینس و مالی در نظر گرفته شده و به آن کلاس پروازی پرمیوم اکونومی گفته می گردد. این کلاس پروازی به طور رسمی برای اولین بار از طریق آوا ایر (EVA Air) در سال معرفی گشت و شروع به کار کرد.

بعضی از امکاناتی که در این کلاس پروازی ارائه می شوند شامل ارائه تفریح هایی در طول پرواز به مسافران، جایگاه های راحت تر برای مسافران، دسترسی به سالن استراحت برای مسافران این کلاس پروازی، نوشیدنی ها و غذاهای با کیفیت تر، اجازه وارد شدن مسافران با چمدان های بیشتر که البته با در نظر گرفتن امکانات ایرلاین های مختلف فرق دارد. بعلاوه در بعضی از ایرلاین ها مقدار فضایی که در جلوی جایگاه به مسافران داده می گردد نیز بیشتر است.

سرگرم شدن در کلاس پروازی اکونومی

حال که به خوبی متوجه پاسخ سوال خود یعنی اکونومی یعنی چه؟ شده اید، ما برای شما چند پیشنهاد طلایی داریم. همانطور که پیشتر نیز اشاره کردیم وسایل تفریح در کلاس پروازی اکونومی برای شما چندان متنوع نیستند و البته با در نظر گرفتن ایرلاین انتخابی شما این امکانات می تواند متفاوت باشند.

پیشنهاد ما این است که اگر کلاس پروازی شما برای سفر کلاس پروازی اکونومی است برای اینکه در طول پرواز خسته نشوید با خود روزنامه و یا مجلات مورد علاقه خود را به داخل کابین هواپیما ببرید. بعلاوه مطالعه کردن کتاب هایی که دوست دارید نیز می تواند شما را سرگرم کند تا گذر زمان در طول سفر خود را متوجه نشوید. اگر اهل گوش کردن به موزیک و یا فیلم تماشا هم هستید می توانید وسایل الکتریکی مانند موزیک پلیر و یا لپ تاپ خود را به داخل کابین ببرید و در طول سفر با گوش دادن به موسیقی مورد علاقه و یا تماشای فیلمی که دوست دارید خودتان را به خوبی سرگرم کنید.

مقایسه کلاس های پروازی بیزینس و فرست کلاس با اکونومی

همان طور که از نام فرست کلاس نیز معین است شما با انتخاب بلیط های این کلاس پروازی از خدماتی لوکس و بی نظیر بهره مند خواهید شد. علاوه بر این ممکن است جایگاه کاملا خصوصی و یا حتی کابین کاملاً اختصاصی به شما تعلق بگیرد که در آن خدمات متفاوتی مانند سرویس بهداشتی و حمام نیز واقع شده است. ضمن اینکه شما با انواع و اقسام غذاهای دلخواه که در هواپیما موجود هستند پذیرایی خواهید شد و همین طور از اینترنت و تلویزیون نیز بهره مند هستید. در آخر نکته جالب ماجرا این است که سالن انتظار پرواز شما تا زمان پرواز، از سایر مسافران مجزا خواهد بود.

پروازهای کلاس بیزینس نیز با کلاس اکونومی کاملاً فرق دارد. در کلاس بیزینس یا تجاری نیز سالن انتظار مجزا در نظر گرفته شده و همانطور که از نامش معین است برای افرادی مناسب است که به قصد انجام اهداف کاری و تجارت راهی سفر شده اند. فضایی آرام و ساکت در این پرواز برای مسافران فراهم می گردد ضمن اینکه به آن ها امکان اتصال رایگان به وای فای بعلاوه برخورداری از میز و جایگاه برای کار و در کنار آن اسنک و نوشیدنی برای استراحت نیز در اختیار آنان قرار خواهد گرفت. در پرواز بیزینس خبری از صف های طولانی نیست و مسافران برای سوار شدن به هواپیما منتظر نخواهند شد، چون گیت های مخصوصی برای ورود آنها تعبیه شده است. بطور حتم متوجه شده اید که این 2 کلاس پروازی با پرواز اکونومی کاملا متفاوت هستند و به پاسخ پرسش خود یعنی پرواز اکونومی یعنی چه؟ رسیده اید.

از پرواز لذت ببر، کلاس مهم نیست

حال که به پاسخ پرسش خود پیرامون پرواز اکونومی یعنی چه؟ رسیده اید، برای شما چند توصیه مهم داریم. اینکه در هنگام پرواز از کدام کلاس پروازی استفاده می کنید اصلا مهم نیست. مهم این است که شما قرار است به مقصدی بروید که حتما در آن مقصد اتفاقات جالبی انتظار شما را خواهند کشید. سفر شما ممکن است کاری، تفریحی، زیارتی و یا حتی یک سفر معمولی بازگشت به خانه باشد اما مهم این است که صحیح و سالم به مقصد سفر برسید. پس پیشنهاد می کنیم تا بدون اذیت کردن خودتان و فکرکردن به مسائل نه چندان مهم از سفر خود لذت ببرید و خیلی به این موضوع فکر نکنید که پرواز اکونومی یعنی چه؟

منبع: الی گشت
انتشار: 9 اسفند 1400 بروزرسانی: 9 اسفند 1400 گردآورنده: pershinblog.ir شناسه مطلب: 665

به "بلیط اکونومی به چه معناست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلیط اکونومی به چه معناست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید