بودجه نظامی تایوان به شدت افزایش می یابد

به گزارش پرشین بلاگ، ایسنا نوشت: لایحه سند بودجه 2024 تایوان نشان می دهد که این جزیره خودگردان میخواهد بودجه نظامی خود را با 3.5 درصد افزایش به مقدار بی سابقه 19 میلیارد دلار برساند.

بودجه نظامی تایوان به شدت افزایش می یابد

بر اساس بودجه پیشنهادی دولت تسای اینگ ون، رئیس جمهوری تایوان برای افزایش بودجه نظامی به 19 میلیارد دلار، بودجه دفاعی این جزیره خودگردان به مقدار 2.5 درصد از فراوری ناخالص داخلی تایوان می رسد. این در حالی است که بسیاری از کشورهای ناتو هنوز نتوانسته اند بودجه نظامی خود را به استاندارد 2 درصد از فراوری ناخالص داخلی افزایش دهند.

اگر این بودجه پیشنهادی به تایید تسای اینگ ون برسد، سند بودجه به مجلس تایوان ارسال می گردد تا در آنجا به رأی گذاشته گردد.

تایوان جزیره ای خودگردان است که چین آن را بخشی از خاک خود دانسته و حمله نظامی را یکی از راه های پس گرفتنش می داند. پکن ارتباط دیپلماتیک مستقل کشورها با تایوان را مردود می داند.

آمریکا بزرگ ترین تأمین نماینده تسلیحاتی تایوان بوده و بارها به روش های مختلف اعلام نموده که در صورت حمله چین، به نحوی از این جزیره خودگردان حمایت خواهد نمود. بر اساس پیمان های امضا شده میان واشنگتن و تایپه، ایالات متحده قانوناً موظف به حمایت از تایوان است.

تایپه: سال آینده تانک های آبرامز را تحویل می گیریم

مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در ژوئیه گفت که واشنگتن و متحدانش باید ارسال سلاح به تایوان را تسریع نمایند تا این جزیره خودگردان توان دفاع از خود را داشته باشد.

به همین دلیل، تسای اینگ ون در 21 اوت (دوشنبه) خاطرنشان کرد که تایوان نخستین محموله تانک های آمریکایی آبرامز را در سال میلادی آینده دریافت خواهد نمود.

به گفته وزارت دفاع تایوان، این جزیره خودگردان 38 تانک در سال 2024، 42 تانک در 2025 و 28 تانک در سال 2026 دریافت خواهد نمود.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا هم با اشاره برآورد ها درباره احتمال حمله چین به تایوان، در سال 2019 فروش 108 فروند تانک آبرامز به تایوان را تصویب کرد.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 1 شهریور 1402 بروزرسانی: 1 شهریور 1402 گردآورنده: pershinblog.ir شناسه مطلب: 976

به "بودجه نظامی تایوان به شدت افزایش می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بودجه نظامی تایوان به شدت افزایش می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید