(تصاویر) بازدید الهام علی اف با همسر و دخترش از شهر تاریخی شوشا

به گزارش پرشین بلاگ، الهام علی اف، رئیس جمهور آذربایجان و مهربان علی اف، همسر و دخترش لیلا از شهر تاریخی شوشا پایتخت فرهنگی آذربایجان که به تازگی از اشغال ارمنستان آزاد شده، بازدید کردند.

(تصاویر) بازدید الهام علی اف با همسر و دخترش از شهر تاریخی شوشا

به گزارش خبرنگاران، رئیس جمهور آذربایجان پس از ورود به شهر با سربازان ارتش در میدان شوشا که پرچم آذربایجان در آن به اهتزاز درآمده بود، ملاقات کرد.

وی در این ملاقات گفت: شوشا با عملیات حرفه ای ارتش از اشغال آزاد شد، مطمئنم این عملیات و جنگ 44 روزه در کتاب مدارس نظامی بین المللی به عنوان درس آموزش داده خواهد شد.

علی اف خطاب به ارمنستان هشدار داد: اگر آن ها به انتقام فکر نمایند، یک بار دیگر مشت آهنین ما را می بینند، پاسخ ما سخت تر خواهد بود.

وی همچنین به سربازان دستور داد که مانند چشمانشان از سرزمین های آزاد شده از اشغال محافظت نمایند.

علی اف ضمن اشاره به آنکه ارمنستان در دوره اشغال 67 مسجد متعلق به آذربایجان را کاملا تخریب نموده است، خطاب به کشور های مسلمان که روابط محبت آمیز با ایروان برقرار نموده اند، گفت: ارمنستان نمی تواند دوست کشور های مسلمان باشد. کشوری که مساجد را به این حال درمی آورد، نمی تواند دوست کشور های مسلمان باشد. پذیرش ارمنستان به عنوان کشور دوست، ریاکارانه و بی خدایی است. چگونه رهبران کشور های مسلمان می توانند با کسانی که مساجد را تخریب می نمایند دوست باشند؟

لازم به ذکر است علی اف 5 ژانویه 2021 بیان کرد: شوشا را پایتخت فرهنگی کشورمان اعلام می کنیم. شهر شوشا شایسته این است. به نظر من شوشا نه تنها پایتخت فرهنگی آذربایجان بلکه می تواند پایتخت فرهنگی منطقه باشد. فرهنگ شوشا غنی بوده بازسازی و بازسازی آن شروع شده است.. شوشا باید بدون اتلاف وقت به شکل اصلی خود برگردد.

منبع: فرارو
انتشار: 27 بهمن 1399 بروزرسانی: 27 بهمن 1399 گردآورنده: pershinblog.ir شناسه مطلب: 129

به "(تصاویر) بازدید الهام علی اف با همسر و دخترش از شهر تاریخی شوشا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "(تصاویر) بازدید الهام علی اف با همسر و دخترش از شهر تاریخی شوشا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید