تصفیه خانه بوستان نهج البلاغه آماده بهره برداری می شود

به گزارش پرشین بلاگ، در راستای عملیاتی کردن طرح جامع مدیریت آب های سطحی و استفاده اصولی و کارآمد از آب های حاصل از فاضلاب ها، تصفیه خانه فاضلاب بوستان نهج البلاغه احداث و آماده بهره برداری می شود.

تصفیه خانه بوستان نهج البلاغه آماده بهره برداری می شود

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، علیرضا جعفری، سرپرست معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه 2با اشاره به برنامه های شهرداری در مدیریت بهینه مصرف آب در توسعه فضای سبز و همچنین مهار آب های سطحی گفت: به منظور استفاده از منابع آب پایدار مانند پساب در آبیاری برخی از عرصه های فضای سبز، اجرای پروژه های زیرساختی نظیر ساخت تصفیه خانه در دستور کار واقع شده است.

او اضافه کرد:تغییر نگرش به آب های سطحی از یک تهدید به عنوان یک فرصت می تواند در شرایط کمبود آب از طریق ایجاد یک ساختار کارآمد و مطمئن در زمینه مدیریت آب های سطحی و بازچرخانی آن به عنوان یک منبع مهم برای مصارف آبیاری فضای سبز مورد استفاده قرار گیرد.

جعفری گفت: به منظور تصفیه پساب و آب های سطحی و بازگرداندن آن به چرخه مصرف و رفع مشکل کمبود آب، احداث 3 تصفیه خانه در بوستان نهج البلاغه، تولیدات گل و گیاه ملاصدرا و مجموعه موتوری سنگین درحال احداث است.

وی با اشاره به وجود 11 مخزن بتنی 2 هزار متر مکعبی در منطقه گفت: با احداث تصفیه خانه و مخزن بتنی، آب های سطحی به جای سرازیر شدن و ایجاد مسائل زیست محیطی، پس از جمع آوری و تصفیه وارد مخزن بتنی می شود و برای آبیاری فضای سبز بوستان های منطقه مورد استفاده قرار می گیرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 اسفند 1400 بروزرسانی: 5 اسفند 1400 گردآورنده: pershinblog.ir شناسه مطلب: 660

به "تصفیه خانه بوستان نهج البلاغه آماده بهره برداری می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصفیه خانه بوستان نهج البلاغه آماده بهره برداری می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید