تهران باز هم رکورد زد؛ کیفیت هوای مرکز بنفش شد

به گزارش پرشین بلاگ، بر اساس آخرین اطلاعات شرکت کنترل کیفیت هوای تهران ، کیفیت هوای مرکز هم اکنون در شرایط بسیار ناسالم و بنفش قرار گرفته است.

تهران باز هم رکورد زد؛ کیفیت هوای مرکز بنفش شد

به گزارش خبرنگاران، شاهسونی رئیس اداره سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت گفت: شاخص کیفیت هوای تهران بین 201 تا 300 و در شرایط ناسالم برای همه واقع شده است و هر فردی در این شرایط می تواند اثرات جدی بهداشتی آلودگی هوا را تجربه کند.

بر اساس گزارش آینده ساز با شاخص 270 آلوده ترین منطقه مرکز محسوب می شود.

میانگین کیفیت هوای مرکز هم اکنون 201 و در شرایط بسیار ناسالم و آلاینده شاخص ذرات معلق کمتر از 10 میکرون است. ذرات معلق کوچکتر از 10 میکرون درشت ترند و نسبت به ذرات معلق کوچکتر از 2.5 میکرون کمتر وارد بخش های تحتانی سیستم تنفسی می شوند و به طور جزئی خطر کمتری دارند ولی در غلظت های بالا و در قیاس با حد مجاز می توانند مسائل زیادی به لحاظ بهداشتی و زیست محیطی در پی داشته باشند.

در هوای بسیار ناسالم که به رنگ بنفش نشان داده می شود و عدد AQI بین 201 تا 300 قرار می گیرد، احتمال بروز عوارض جدی برای سلامت افراد جامعه افزایش می یابد.

هم اکنون؛ تهران دومین شهر آلوده جهان

پیش بینی ها تا به امروز حاکی از آن است که فردا شرایط کیفیت هوا بهتر از امروز خواهد بود؛ هواشناسی عصر امروز شرایط هوای فردا را پیش بینی و اعلام خواهد کرد.

در شرایط هوای ناسالم برای همه، بچه ها، سالمندان و بیماران قلبی و تنفسی به جد از فعالیت در فضای خارج از منزل اجتناب کنند.

منبع: فرارو
انتشار: 10 تیر 1401 بروزرسانی: 10 تیر 1401 گردآورنده: pershinblog.ir شناسه مطلب: 771

به "تهران باز هم رکورد زد؛ کیفیت هوای مرکز بنفش شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تهران باز هم رکورد زد؛ کیفیت هوای مرکز بنفش شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید