جنگل دالخانی کجاست؟

به گزارش پرشین بلاگ، جنگل دالخانی یکی از جنگل های کوهستانی نزدیک رامسر است که به دالان بهشت معروف شده. این جنگل با رامسر فقط 30 کیلومتر فاصله دارد و یکی از مزیت هایش این است که می توان از آن به ییلاق های زیبای این منطقه رفت.

جنگل دالخانی کجاست؟

جنگل دالخانی کجاست؟

جنگل دالخانی در روستای دالخانی یا دالیخانی و 30 کیلومتری جنوب شرقی رامسر قرار گرفته. این جنگل 800 متر از سطح دریا بالاتر است و درامتداد جنگل های انبوه رامسر واقع شده.

چرا جنگل دالخانی را ببینیم؟

یکی از زیباترین و بکرترین جنگل های شمال همین جاست. هوایش در همه فصل ها مطبوع است و تابستان شرجی آزاردهنده ای ندارد. در فصل گرما هم شب ها خنک است. البته بهترین کار این است که صبح زود به جنگل بروید و با تاریکی هوا از راهی که آمده اید برگردید.

بیشتر روزها مه غلیظی جنگل را می پوشاند که صحنه های سرسبز آن را رویایی تر هم می کند. تصور کنید رانندگی در جاده ای که دو طرفش درختان بلند و سبز باشد، چه حس و حال خوبی دارد.

می توانید در کلبه های چوبی و آلاچیق های کنار جاده بساط پیک نیک را برپا کنید و با اشتهایی که حتما چند برابر شده، دور هم غذایی بخورید.

دکه های چوبی در راستا چای و آش هم می فروشند. کنار جاده رستوران هم هست. محلی ها در این جاده عسل، میوه هایی که از جنگل یا از باغشان چیده اند و ماهی پرورشی هم می فروشند.

یک اتفاق خوبی که در محدوده این جنگل رخ داده، وجود کارکنانی ست که مسوول نظافت هستند. اگر می بینید در طول راستا زباله ای به چشم تان نمی خورد، به دلیل وجود همین افراد است. ورودی که ابتدای راستا می پردازید، صرف دستمزد همین کارکنان می شود.

درختان زیادی در جنگل دالخانی می بینید، مثل بلوط، ازگیل، فندق، ولیک، کوله خاس، مندی یا کلهو، زرشک و گوجه جنگلی.

جنگل گردی در دالخانی

اگر با هدف جنگل پیمایی سفر کرده اید، وارد جاده جنت رودبار که شدید، در روستای گالش ماشین را پارک کنید. در روستای گالش محله، پیاده روی را از کنار رودخانه کوچکش شروع کنید. بعد وارد جنگل شوید و به سمت غرب حرکت کنید. به جویبار کوچکی که رسیدید، به سمت بالا راستاتان را ادامه دهید. به این ترتیب، دوباره به جاده جنت رودبار می رسید.

پیشنهاد می کنیم حتما از راهنما کمک بگیرید و تنها به دل جنگل نزنید. به جاده که برسید، باید ماشین های گذری را سوار شوید و به سمت ماشین خودتان برگردید.

بهترین زمان سفر

تابستان ها این حوالی خنک است و از گرما و شرجی به دور هستید. اگر در فصل سرما به دیدن جنگل رفتید، حتما لباس گرم، پتو و فلاسک آب جوش برای چای یا قهوه همراه داشته باشید.

وسایل موردنیاز

اگر هدف تان جنگل گردی باشد، کفش مناسب بپوشید. کفشی که کف صاف نداشته باشد و اگر گِل به آن چسبید، باز هم بشود راه رفت. به اندازه کافی آب آشامیدنی و خوراکی سبک همراه داشته باشید. نقشه ، قطب نما و جی پی اس کمک بزرگی در پیدا کردن راستا می کنند. بارانی و کاور برای کوله پشتی در فصلی که احتمال بارندگی دارد، عاقلانه است.

کجا اقامت کنیم؟

ما که توصیه نمی کنیم در جنگل دالخانی چادر بزنید. این جا شب ها پر از حشره است. اگر می خواهید بگویید با حشره مسئله ای ندارید، باید گفت شغال هم پیدا می شود که احتمالا این یکی با شما مشکل خواهد داشت.

اما در روستای گرسماسر و ییلاق جنت رودبار، اتاق یا ویلا برای اجاره پیدا می کنید. گزینه بعدی این است که بعد از گشت و گذار به رامسر برگردید. در شهری مثل رامسر اصلا نباید نگران اقامتگاه باشید. هر بودجه ای که داشته باشید، در هتل های رامسر برای تان جایی وجود دارد. از هتل آپارتمان تا متل و هتل لوکس.

یمت رزرو از 142 هزار تومان شروع می شود و در گران ترین حالت به 446 هزار تومان می رسد. اگر بخواهید جاده را به سمت تنکابن یا شهسوار ادامه بدهید، بین هتل های تنکابن هم می توانید گزینه مناسبی پیدا کنید. در این شهر هم هتل ارزان 147 هزار تومانی پیدا می شود و هم هتل لوکس 932 هزار تومانی.

جاذبه های نزدیک

راستا جنگل را که ادامه بدهید، به ییلاق های سبز و معروف رامسر می رسید. اولین روستا گرِسماسر یا گرسمه سر است که ارتفاع آن از سطح دریا کم نیست. به همین دلیل هم آب و هوای دلچسبی دارد و هم چشم انداز خوبی به رامسر و تنکابن.

در 22 کیلومتری رامسر روستای جواهرده رامسر قرار گرفته و جاده و روستایش خیلی دیدنی ست.

ییلاق جنت رودبار یکی دیگر از جاهایی ست که در انتهای جاده دالخانی قرار گرفته. به این ییلاق مرکز گل گاوزبان می گویند. آب و هوای جنت رودبار کوهستانی ست. در این ییلاق چند آبشار و جنگل انبوه خواهید دید. مه جنگل که تا جنت رودبار هم می آید، چشم انداز ها را رویایی تر می کند.

اکراسر و گلین ییلاق های دیگری هستند که در این منطقه قرار دارند.

یکی دیگر از جاهای دیدنی نزدیک جنگل، سد میجران است. اول جاده جنگل، راستا انحرافی در سه راهی شستا می بینید. این راستا به سد میجران می رسد. رسیدن به آن خیلی راحت نیست و راستا پر پیچ و خم است، اما چشم انداز قشنگ سد ارزش دیدن را دارد.

اگر از جاده جنت رودبار به طرف جاده نیاسته برانید، دوراهی جلوی شما پدیدار می شود که تابلوی قلعه مارکوه را نشان می دهد. این قلعه که بام رامسر است، چشم انداز فوق العاده ای دارد.

راستا دسترسی

از رامسر که جاده تنکابن را در پیش بگیرید، بعد از حدود 7کیلومتر، به سه راهی جنت رودبار می رسید. به سمت جنت رودبار حرکت کنید. 23 کیلومتر که برانید، به جنگل دالخانی می رسید. تمام طول راه آسفالت است.

منبع: اسنپ تریپ
انتشار: 6 اسفند 1400 بروزرسانی: 6 اسفند 1400 گردآورنده: pershinblog.ir شناسه مطلب: 661

به "جنگل دالخانی کجاست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جنگل دالخانی کجاست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید