رئیسی به دبیر کل اوپک چه گفت؟

به گزارش پرشین بلاگ، سیدابراهیم رئیسی در ملاقات با دبیر کل اوپک گفت: جمهوری اسلامی ایران به اسم عضو مؤثر اوپک بر ارتقا صندلی جهانی این سازمان و افزایش نقش آفرینی آن در مدیریت بازار جهانی انرژی تأکید دارد.

رئیسی به دبیر کل اوپک چه گفت؟

به گزارش ایسنا، رییس جمهوری با اشاره به کوشش بعضی قدرت ها برای تضعیف صندلی اوپک تأکید کرد: دبیرخانه اوپک باید حقوق و منافع کشور های عضو را به اسم مبنای اتخاذ همه تدابیر و اجرای همه سازوکار ها در نظر بگیرد.

رئیسی با تبریک شصتمین سالروز تاسیس اوپک ضمن اظهار امیدواری نسبت به فعال ترشدن این سازمان و این که اعضا در دوره پیش رو سازنده تر و هماهنگ تر عمل نمایند، گفت: دبیرخانه اوپک باید نقش فعال تری برای ایجاد هماهنگی بیشتر میان کشور های عضو و غیر عضو ایفا نماید.

دبیر کل اتحادیه کشور های صادرنماینده نفت (اوپک)، هم در این ملاقات ضمن ارائه گزارشی از شرایط بازار و مقدار فراوری نفت، ایران را از بنیانگذاران سازمان اوپک دانست که همیشه در طول دوران فعالیت این نهاد بین المللی نقشی کلیدی و عملکردی سازنده داشته است.

محمد سانوس بارکنیدو توضیح داد: در دوره پیش رو هم نیازمند همراهی و همکاری جمهوری اسلامی ایران برای پیشبرد اهداف اوپک هستیم.

منبع: فرارو
انتشار: 2 شهریور 1400 بروزرسانی: 2 شهریور 1400 گردآورنده: pershinblog.ir شناسه مطلب: 459

به "رئیسی به دبیر کل اوپک چه گفت؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیسی به دبیر کل اوپک چه گفت؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید