راه چاره تازه اپل برای نخریدن گوشی تازه ، با 5 میلیون تومان مشکل را حل کنید!

به گزارش پرشین بلاگ، اپل راه چاره باتری های قابل تعویض به جای خرید گوشی تازه را ارائه می دهد. خوشبختانه باتری قدیمی آیفون خاتمه راه برای گوشی هوشمند شما نیست. اگرچه ممکن است ارتقاء به یک مدل تازهتر وسوسه انگیز باشد، اما گزینه مقرون به صرفه تری وجود دارد.

راه چاره تازه اپل برای نخریدن گوشی تازه ، با 5 میلیون تومان مشکل را حل کنید!

به گزارش خبرنگاران و به نقل از روزنامه سان، اپل گزینه تعویض باتری های قدیمی را با باتری های تازه ارائه می دهد که معمولا کمتر از 100 دلار (5 میلیون تومان) هزینه دارند. این بدان معناست که بدون تعویض گوشی می توانید باتری نو داشته باشید.

به احتمال زیاد عملکرد عمومی آیفون پس از تعویض باتری نیز بهبود می یابد. بنابراین به جای خلاص شدن از شر آیفون قدیمی خود، به سادگی باتری آن را در فروشگاه اپل تعویض کنید. اگر به نظر می رسد عمر باتری آیفون قدیمی شما مانند زمانی که تازه بود طولانی نیست، اشتباه نمی کنید. باتری ها با گذشت زمان ضعیف تر می شوند و جای نگرانی نیست.

بیشتر فناوری های مدرن از جمله فناوری به کار رفته در گوشی های آیفون با باتری های لیتیوم یونی کار می نمایند. این باتری ها با گذشت زمان و با استفاده بیش از مقدار ضعیف تر می شوند. این بدان معناست که آیفونی که به مدت دو سال از آن استفاده نموده اید، مانند زمانی که برای اولین بار آن را خریدید، با هر بار شارژ دوام زیادی نخواهد آورد.

به گفته اپل، اگر احساس می کنید که باتری آیفون شما مانند گذشته کار نمی کند، مطمئنا به همین علت است. اپل در یادداشتی شرح داد: با پیری شیمیایی باتری های لیتیوم یونی، اندازه شارژی که این باتری می توانند نگه دارند کاهش می یابد و در مدت زمان های کوتاه تری باید باتری دوباره شارژ گردد.

این را می توان حدبیشتر ظرفیت باتری نامید، این اصطلاح برای مقدار گیری ظرفیت باتری نسبت به زمانی که تازه بود، به کار می رود. علاوه بر این، توانایی باتری برای ارائه حدبیشتر عملکرد لحظه ای یا پیک قدرت ممکن است کاهش یابد. برای اینکه یک تلفن به درستی کار کند، بخش های برقی دستگاه باید بتوانند انرژی آنی باتری را تامین نمایند.

همانطور که باتری ها از نظر شیمیایی پیر می شوند، امپدانس آنها می تواند افزایش یابد و توانایی تلفن در مصرف این نیرو را کاهش دهد. این می تواند در حالت های کم شارژ یا در مکان های بسیار سرد بدتر گردد. با افزایش امپدانس، عملکرد باتری بدتر نیز خواهد شد. اپل شرح داد: وقتی برق از باتری با سطح امپدانس بالاتر کشیده می گردد، ولتاژ باتری به اندازه بیشتری کاهش می یابد. بنابراین پس از مدت زمان بسیار طولانی، باتری آیفون شما می تواند عملکرد بسیار ضعیفی داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

  • 4 هشدار مهم اپل درباره سلامت آیفون | این دستورالعمل ها را به خاطر داشته باشید

تخمین زده می گردد که بیشتر باتری های آیفون پس از حدود 500 چرخه شارژ، حدود 80 درصد از ظرفیت باتری اصلی خود را حفظ خواهند کرد. می توانید حدبیشتر ظرفیت باتری خود را با رفتن به Settings > Battery > Battery Health آنالیز کنید. البته این موضوع به آیفون های اپل محدود نمی گردد. در همه گوشی های هوشمند (از جمله سامسونگ که رقیب ایفون محسوب می گردد) و سایر گجت های قابل حمل مانند سوئیچ نینتندو شرایط یکسان خواهد بود.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 21 فروردین 1402 بروزرسانی: 21 فروردین 1402 گردآورنده: pershinblog.ir شناسه مطلب: 922

به "راه چاره تازه اپل برای نخریدن گوشی تازه ، با 5 میلیون تومان مشکل را حل کنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه چاره تازه اپل برای نخریدن گوشی تازه ، با 5 میلیون تومان مشکل را حل کنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید