روتر وای فای 6 قدرتمندی با قیمت به طرز شگفت انگیزی ارزان

به گزارش پرشین بلاگ، یک عادت بدی که غالب ما داریم؛ هنگام خرید یک مودم یا روتر، فقط در پی محصولات و برندهای معروف و شناخته شده می رویم و حاضر نیستیم محصولات و برندهای متفرقه یا کمتر شناخته شده را نیز آنالیز کنیم. در حالی که بعضی اوقات واقعا می توان یک مودم یا روتر با کارایی و کیفیت بالا از دل همین برندهای کم نان و نشان پیدا کرد.

روتر وای فای 6 قدرتمندی با قیمت به طرز شگفت انگیزی ارزان

روترهای وای فای 6 گران قیمت هستند و شما برای یک روتر وای فای 6 خوب باید بالای 100 دلار هزینه کنید. وای فای 6 آخرین استاندارد شبکه های بی سیم است و مزایای بسیار مهمی نسبت به روترهای AC دارد. امروزه، بیشتر کاربران دوست دارند روتر وای فای خانگی خود را به استاندارد وای فای 6 یا 802.11ax ارتقا بدهند ولی هزینه های آن بالا است.

شرکت Rock Space یک روتر وای فای 6 در رده AX1800 با کدنام RSD0619 دارد که در زمان عرضه 80 دلار قیمت خورده ولی این روزها حتی زیر 70 دلار نیز به فروش می رود.

این روتر از فناوری MU-MIMO برخوردار بوده و حدبیشتر سرعت آن روی هر دو باند رادیویی به طور مجموع به 1800 مگابیت بر ثانیه می رسد که سهم فرکانس 2.4 گیگاهرتز به 574 مگابیت و سهم فرکانس 5 گیگاهرتز به 1200 مگابیت بر ثانیه می رسد.

از نظر درگاه های ارتباطی، مجهز به 1 درگاه WAN و 4 درگاه LAN هزار مگابیتی است و از 1 درگاه USB نیز سود می برد. 4 آنتن خارجی با قدرت 5 دسی بل روی این روتر سوار شده و از پروتکل WPA3 پشتیبانی می نماید.

شرکت Rock Space برای این روتر یک اپلیکیشن موبایل به نام RS Home نیز ارائه نموده است که به راحتی می توان به وسیله گوشی تلفن همراه، روتر را تنظیم و راه اندازی کرد. این اپلیکیشن دارای تنظیمات زیادی است و کاملا شما را از مراجعه به پنل کاربری تحت وب دستگاه بی احتیاج می نماید.

شاید این سوال را مطرح کنید که همین مشخصات را روتر وای فای 6 شیائومی AX1800 یا روتر هواوی AX3 نیز دارد و مقرون به صرفه تر هستند؛ پس چرا باید سراغ خرید روتر RSD0619 برویم؟

روتر شیائومی AX1800 فاقد فناوری MU-MIMO و درگاه USB 2.0 است. روتر شیائومی AX3600 به فناوری MU-MIMO مجهز می گردد که قیمتی مشابه با همین روتر روک اسپیس پیدا خواهد نمود. ضمن اینکه شما کارایی و قدرت روتر RSD0619 را ندارید.

این روتر از فناوری BSS Color برای تداخل کمتر با وای فای های همسایه استفاده می نماید و همین طور دارای فناوری OFDMA برای انتقال اطلاعات است. تنها عیب بزرگ این روتر، عدم پشتیبانی از پهنای باند 160 مگاهرتز است که در غالب روترهای وای فای 6 مشاهده می کنیم.

سایت cultofmac یک تست عملی از روتر RSD0619 انجام داده و می گوید به راحتی می تواند مساحتی نزدیک به 200 مترمربع را به تنهایی زیر پوشش وای فای پرسرعت ببرد. این سایت می نویسد که دستگاهی مانند آیپد پرو تا 98 درصد می تواند پهنای باند اینترنت روی این روتر را پوشش بدهد.

سایت PCmag نیز در آنالیز روتر Rock Space AX1800 Dual-Band Wi-Fi 6 Router می گوید که در مقایسه با روترهای تی پی لینک که یکی از برترین روترهای وای فای 6 مقرون به صرفه قیمت بازار است و همین طور روتر دی لینک DIR-X1560، سرعت روی هر دو فرکانس 2.4 گیگاهرتز و 5 گیگاهرتز بالاتر و بهتر است.

سرعت عملی روتر روک اسپیس AX1800 در باند 5 گیگاهرتز به 126 مگابیت و روی باند 2.4 گیگاهرتز به 53 مگابیت می رسد در حالی که سرعت روترهای تی پی لینک AX10 و دی لینک DIR-X1560 روی این باندها به ترتیب 80 و 79 مگابیت و 38 و 40 مگابیت است.

در مجموع، روتر Rock Space AX1800 ارزش خرید بالایی برای کاربران خانگی دارد و می تواند در لیست برترین روترهای وای فای 6 سال قرار بگیرد. حیف که در ایران، چنین روتری یافت نمی گردد!

اگر قصد خرید روتر بی سیم دارید؛ پیشنهاد می کنیم نگاهی به مطالب زیر بیندازید:

  • برترین روترهای دو بانده مقرون به صرفه قیمت بازار ایران
  • برترین روترهای وای فای 6 در سال 2021
  • 5 نکته مهم در هنگام خرید روتر بی سیم دوبانده
  • روتر وای فای 5 بخریم یا روتر وای فای 6: چند توصیه برای افرادی که قصد خرید روتر نو دارند!
  • 5 نکته ای که باید پیش از خرید یک روتر وای فای 6 بدانید
منبع: شبکه چی
انتشار: 14 خرداد 1401 بروزرسانی: 14 خرداد 1401 گردآورنده: pershinblog.ir شناسه مطلب: 746

به "روتر وای فای 6 قدرتمندی با قیمت به طرز شگفت انگیزی ارزان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روتر وای فای 6 قدرتمندی با قیمت به طرز شگفت انگیزی ارزان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید