تور اروپا ارزان: روسیه: آمریکا در حال نوسازی تسلیحات هسته ای خود در اروپاست

به گزارش پرشین بلاگ، یک مقام وزارت خارجه روسیه با اشاره به اینکه آمریکا در حال نوسازی تسلیحات هسته ای خود در خاک اروپاست، بعضی اقدامات مخرب واشنگتن را نام برد که باعث توسعه سلاح های هسته ای در دنیا، افزایش سطح بی ثباتی و مسابقه تسلیحاتی می گردد.

تور اروپا ارزان: روسیه: آمریکا در حال نوسازی تسلیحات هسته ای خود در اروپاست

با ما سفر کنید و با تور اروپا ارزان از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، ولادیمیر ارماکوف مدیر بخش عدم توسعه و کنترل تسلیحات وزارت امور خارجه روسیه روز چهارشنبه در نشست کمیته اول مجمع عمومی سازمان ملل در مسائل کنترل تسلیحات اظهار داشت که ایالات متحده در حال مدرنیزه سازی تسلیحات هسته ای غیرراهبردی خود در خاک بعضی کشورهای اروپایی، از جمله در سلاح های تحویل داده شده به آنهاست.

این دیپلمات روس تأکید کرد: این اقدام طرف آمریکایی نقض آشکار تعهدات این کشور در چارچوب رژیم عدم توسعه هسته ای است. ضمن اینکه سیاست مأموریت مشترک هسته ای ناتو با مشارکت اعضای غیرهسته ای این سازمان همچنان در حال اجراست.

به گفته وی، ایالات متحده پس از خاتمه دوران جنگ سرد، شروع به کاهش تعداد زیادی از زرادخانه های هسته ای خود در اروپا کرد، ولی تا به امروز اطلاعات دقیقی در مورد مقدار و شرایط این نوع تسلیحات وجود ندارد و هر از چند گاهی درز اطلاعاتی در بعضی رسانه های اروپایی در این خصوص به چشم می خورد.

ارماکوف بعلاوه یادآور شد که تبدیل فضای خارج از کره زمین به عرصه مناقشات آینده، یک تهدید واقعی و جدی است که نباید اجازه داد تحقق یابد. این دیپلمات روس ادامه داد: بعضی کشورهای عضو سازمان ملل آشکارا خط مشی استقرار تسلیحات نظامی در فضا را در پیش گرفته اند و بدین ترتیب توان بالقوه استفاده از فضا در اقدامات نظامی به منظور دستیابی به رجحان نظامی خاص بر طرف متخاصم افزایش یافته است.

وی تأکید کرد که روسیه میخواهد قطعنامه ای در این رابطه برای آنالیز به کمیته اول مجمع عمومی سازمان ملل ارائه دهد که در آن تقاضا برای جلوگیری از تبدیل فضای خارج از کره زمین به عرصه درگیری های نظامی، عدم استقرار تسلیحات نظامی در آنجا و تقویت همکاری های بین المللی به منظور جلوگیری از شروع یک مسابقه تسلیحاتی در فضا مطرح شده است.

مدیر بخش عدم توسعه و کنترل تسلیحات وزارت امور خارجه روسیه بعلاوه اظهار داشت که اتحاد دفاعی بین آمریکا، انگلیس و استرالیا (آکوس) تهدیدی برای رژیم عدم توسعه هسته ای است و می تواند به ظهور زیرساختارهای هسته ای در کشور استرالیا منجر گردد. به گفته وی، طرف روسی با دقت در حال آنالیز این موضوع است و نگرانی هایی در رابطه با افزایش سطح بی ثباتی در منطقه و تضاد این توافق سه جانبه با وظایف مربوط به کاهش زرادخانه های هسته ای دارد.

ولادیمیر ارماکوف با اشاره به اینکه روسیه اقدامات مخرب آمریکا را مانعی برای پیشرفت در مذاکرات دوجانبه در زمینه کنترل تسلیحات می داند، شرح داد: هنوز مشکلاتی در رابطه با بعضی اقدامات غیرسازنده واشنگتن به جای مانده که شامل کوشش های آنها برای رجحان جستن یکجانبه در چارچوب رقابت با قدرت های هسته ای دنیا - روسیه و چین می گردد. در این راستا فروپاشی پیمان موشک های دارای برد کوتاه و میانه با خروج آمریکا از آن و حمایت کشورهای عضو ناتو از این اقدام، خطر استقرار چنین موشک هایی در خاک اروپا و در منطقه آسیا و اقیانوس آرام را واقعی نموده است.

این دیپلمات اضافه نمود: از دیگر عوامل منفی، اقدام آمریکا در ایجاد سیستم دنیای دفاع ضدموشکی با توان بالقوه استفاده از کلاهک های هسته ای راهبردی و بعلاوه خروج یکجانبه این کشور از پیمان آسمان باز است. به گفته وی، با این وجود طرف روسی همچنان امیدوار است که کار مشترک مقامات مسکو و واشنگتن برای یافتن نقطه مشترکی با هدف نزدیک شدن مواضع دو طرف بر اساس منافع متقابل و پایبندی به تمامی عوامل موثر در ثبات راهبردی به نتیجه مطلوب برسد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 28 مهر 1400 بروزرسانی: 28 مهر 1400 گردآورنده: pershinblog.ir شناسه مطلب: 523

به "تور اروپا ارزان: روسیه: آمریکا در حال نوسازی تسلیحات هسته ای خود در اروپاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور اروپا ارزان: روسیه: آمریکا در حال نوسازی تسلیحات هسته ای خود در اروپاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید