سفر به بلغارستان ، راهنمای جامع گشت و گذار در سفر به بلغارستان (تور ارزان بلغارستان)

به گزارش پرشین بلاگ، کشور بلغارستان کشوری تاریخی و دیدنی در جنوب شرقی اروپا می باشد که مردمان ان در حدود 85 درصدش بلغاری تبار و مابقی آن های کولی و ترک هستند. مساحت این کشور در حدود 110.994 کیلومتر مربع می باشد و بر اساس آمار رسمی سال 2011 جمعیت این کشور در حدود 7.364.570 نفر بر اورد می گردد. واحد پول کشور بلغارستان لِف و واحد جزیی استونیکی است و مردم این کشور به زبان رسمی بلغاری صحبت می نمایند. بلغارستان چهاردهمین کشور بزرگ اروپا بوده و گردشگران زیادی هر ساله از کشور بلغارستان و جاذبه های دیدنی این کشوردیدن می نمایند پیشینه قوی تاریخی این کشور و از ان جهت که جزو قدیمی ترین شهرهای دنیا به شمار می رود و بعلاوه قیمت های مقرون به صرفه اجناس و کالاها و خدمات در این کشور نسبت به دیگر مکان ها می تواند از دلایل بازدید گردشگر هایی باشد که از اقصی نقاط دنیا به این کشور سفر می نمایند.بلغارستان دارای مردمانی خونگرم و مهربان و مهمان دوست می باشد سواحل زیبا منظره ها طبیعی بکر و دیدنی قیمت های مقرون به صرفه و تاریخ باور بی نظیر این کشور زبان نزد خاص و عام است و هر گردشگری که از مکان های دیدنی کشور بلغارستان بازدید به عمل آورده راضی و خوشحال بوده است. در مجموعه اطلاعات سفر به بلغارستان در این مطلب شما با بعضی از جاهای دیدنی بلغارستان برای خوشگذرانی در بلغارستان و پر جاذبه و بعلاوه راهنمای اقامت و سفر به بلغارستان آشنا خواهید شد . پس همراه ما باشید .

سفر به بلغارستان ، راهنمای جامع گشت و گذار در سفر به بلغارستان (تور ارزان بلغارستان)

با ما سفر کنید و با تور ارزان بلغارستان از معماری شگفت انگیز اروپایی دیدن کنید و شهر زیبای صوفیه را ببینید.

فعالیت هایی که در بلغارستان می توان انجام داد؟

جاهای تماشای بلغارستان برای خوشگذرانی در بلغارستان بسیار زیاد می باشد و موزه ها و تعداد بسیار زیادی از این مکان های تماشای ورودی از شما نخواهند گرفت اما بعضی هم که ورودی دریافت می نمایند چیزی در حدود 4 تا 10 دلار یا به عبارتی 7 تا 18 لوا خواهد بود.

برای حمل ونقل در بلغارستان چقدر باید هزینه کنیم؟

در مجموعه اطلاعات سفر به بلغارستان بدانید که اگر بخواهید سوار تاکسی شوید کرایه تاکسی ها برای گشت و گذار در داخل شهر در حدود 0.8 دلار می باشد که بسیار ارزان و مناسب است بعلاوه هزینه مربوط به حمل و نقل عموی در بلغارستان واقعا ارزان و مناسب می باشد برای نمونه اتوبوس های محلی بیت 0.7 تا 2.5 دلار و هزنیه حمل و نقل ریلی برای مثال اگر بخواهید از شهر بورگاس به صوفیه بروید در حدود 7 دلار خواهد بود .

هزینه غذا خوردن در بلغارستان چند می شود ؟

هزینه غذا در بلغارستان نیز بسیار معقول می باشد در مجموعه اطلاعات سفر به بلغارستان بدانید که برای نمونه اگر بخواهم خدمت شما همراهان گرامی عرض کنم اگر به رستوران مک دونالد بروید چیزی در حدود 5 دلار برای انتخاب غذا از منوی این رستوران هزینه خواهید کرد. برای خوردن پیتزا در بلغارستان چیزی در حدود کمتر از یک دلار هزینه خواهید کرد. یا می توانید بانیکا غذایی که از پنیر و کره وخمیر درست می شود و یک غذای محلی در بلغارستان سات را به همراه سوسیس و نان بخورید و چیزی در حدود 0.7 دلار هزینه بابتش پرداخت کنید که چیز ناچیزی است . همگر را می توانید در این کشور با پرداخت 1.5 دلار تهیه نمایید یا ساندویچ های ترکی را در بلغارستان و در خیابان های این شهر و در غرفه هایی که آن را با مرغ و سس و سبزیجات تازه درست می نمایند نوش جان نمایید .

برای ماندن در بلغارستان چقدر باید هزینه کنیم ؟

مطمنا یکی از هزینه های سرسام آور در هر کشوری هزینه اقامت می باشد ودر مورد بلغارستان هم جدای ازا ین نیست اما این کشور شما می توانید اتاق هایی را با پرداخت مبلغی در حدود 7 تا 10 دلار یا 12 تا 18 لوا اجاره نمایید. در مجموعه اطلاعات سفر به بلغارستان بدانید که هتل ها و هاستل ها با قیمت های متنوع در این کشور به مسافران خدمت رسانی می نمایند ماندن در هاستل ها می تواند تا حد بسیار زیادی از هزینه اقامت شما بکاهد چون که هاستل ها نه تنها صبحانه بلکه شام رایگان نیز در اختیارتان قرار می دهند و در شهر هایی چون ولیکوترنوو و صوفیه و پلوودیو می توانید این هاستل ها را پیدا کنید . هتل ها این کشور نیز بسته به این که چه اتاقی را انتخاب می کنید یا موقعیت قرار گیریشان قیمت های متفاوتی را ارائه می نمایند برای نمونه اتاق های خصوصی یک تخته یا دو تخته هزینه شان از 15.5 دلار تا 20 دلار یا به پول بلغارستان 27 تا 36 لوا آغاز می شود.یکی دیگر از جاهایی که در بلغارستان می توانید با هزینه ای به صرفه تر اقامت کنید اجاره اتاق در خانه های خصوصی میباشد که شبی در حدود 26 لوا یا 15 دلار برای شما آب خواهد خورد.

چطور از هزینه هایمان در بلغارستان کم کنیم؟

غذا خوردن در شیرینی پزی ها

یکی دیگر از جاهایی که می توانید در آن انوع غذاها و شیرینی های خوشمزه را با قیمت ارزان و با کیفیت خوب امتحان کنید شیرینی پزی های بلغارستان می باشد که می توانید غذای خوشمزه بانیکا را دراین شیرینی پزی ها نوش جان کنید و مطمنا با خوردن ان برای صبح کاملا سیر خواهید شد.

از رفتن به ساحل آفتابی دوری کنید

در مجموعه اطلاعات سفر به بلغارستان باید بدانید که برای کاهش هزینه های سفر به بلغارستان یکی از کارهایی که می توانید انجام بدهید این است که از رفتن به ساحل آفتابی پرهیز کنید ! درست است که خیلی ها برای سرگرمی و خوشگذرانی به این ساحل زیبا می روند اما سواحل دیگری نیز در بلغارستان وجود دارد که مثل این ساحل شلوغ نیست و بعلاوه زیبایی های منحصر به فردی نیز دارند و می توانید در ان ها نیز لذت ببرید.

جاذبه های گردشگری بلغارستان

بلغارستان کشور جاذبه های تاریخی و تماشای بسیاری است که از زیبا ترین مکان های بلغارستان می توان به شهر بندری و زیبای وارنا اشاره نمود که منطقه ساحلی گلدن سندز هر گردشگری را مجذوب زیبایی خود خواهد نمود.در مجموعه اطلاعات سفر به بلغارستان بدانید که ما در ادامه این مطلب به معرفی بعضی از این مکان های تماشایو جاذبه های گردشگری کشور بلغارستان می پردازیم :

صومعه ملنیک و روژن

در مجموعه جاهای تماشای بلغارستان، منطقه ای تاریخی و کهن در بلغارستان به نام پلوودیو وجود دارد که حال و هوای آن منطقه شما را به دوران قدیم خواهد برد و قدمت آن به مقدار دوران احیای بلغارستان می باشد در این منطقه کهن و تاریخی ساختمان های بسیار قدیمی را می بینید که به زیبایی هرچه تمام تر با زندگی مدرن و امروزی هماهنگ و ادغام شده اند .گر می خواهید که به قرون وسطی سفر کنید پیشنهاد می کنم از صومعه روژن تماشا کنید که گفته یم شود در سال 1259 در بلغارستان ساخته شده است و از ویژگی های منحصر به فرد این صومعه وجود نقاشی های گچی زیبا می باشد که با تماشا آن سر ذوق خواهید آمد و بعلاوه اهرامی از جنس ماسه های شنی در نزدیکی این صومعه وجود دارند که فرسایش خاک سبب به وجود امدنشان شده است و می توانید از آن ها نیز تماشا نمایید و عکس های یادگاری خوبی را در کنار این اهرام شنی بیندازید .

قدم زدن در میدان اسلاویکف

این میدان نیز یکی دیگر از جاهای تماشای بلغارستان است که به بازار کتاب و موزه ای ویژه و خاص به نام پتکو بروید و از شاعر نامدار بلغاری پنچو اسلاویکف در اینجا تماشا نمایید.

بازدید از ولیکو ترنوو

در مجموعه جاهای تماشای بلغارستان اگر می خواهید در قرون وسطی تماشا کنید به این شهر زیبا که دانشگاهی تاریخی و زیبا دردل کوه های سر به فلک کشیده است بروید.

پیاده روی در کوه ریلا

این منطقه از نمونه جاهای تماشای بلغارستان دارای زیبایی های خاص و طبیعی بیشماری است که کوه نوردان و طبیعت دوستان زیادی برای کوهنوردی و تماشا آبشار ریلا ، پارک ملی ریلا ، صومعه ریلا و هفت دریاچه به این منطقه سفرمی نمایند بعلاوه شما می توانید قله مصلی که بلندترین قله شبه جزیره بالکان می باشد را در رشته کوه های ریلا از نزدیک ببینید.

رشته کوه های بالکان

کوهنوردان برای این که یکی از طولانی ترنی مسیر های کوهنوری اروپا را طی نمایند به کشور زیبا و تاریخی بلغارستان می آیند و خود را به این منطقه که به شبیه جزیره بالکان است سفر می نمایند . از مجموعه جاهای تماشای بلغارستان رشته کوهه ای بالکان کل کشور بلغارستان را احاطه نموده است و از ساحل این کشور تا مرز غربی امتداد دارد. بعلاوه برای تماشا یکی از پارک های ملی و زیبای بلغارستان یعین پارک کلی مرکزی بالکان باید به این ناحیه از کشور بلغارستان سفر کنید.

عبور از پل های شگفت انگیز در بلغارستان

رشته کوه های هدوپ جایی هستند که می توانید دو تا از پل های شگفت انگیزی را ببینید که به علت فرسایش طبیعی به وجود آمده اند وشما می توانید از نقاط امنی که روی این پل ها قرار گرفته است پیاده روی کنید و یا بر بروی آن عکس های سلفی و عکس یادگاری بگیرید. فاصله ای این پل ها تا شهر چپلاره که نزدیک ترین شهر به این منطقه است در حدود 20 مایل می باشد و بعلاوه می توانید در این ناحیه از کلبه گردشگر ها که در نزدیکی این منطقه قرار گرفته است تماشا نمایید.

استراحت کردن در منطقه تاریخی رومی ها

در شهر وارنا منطقه باستانی رومی ها قرار گرفته است که می توانید به بازدید از ان پرداخته و بعلاوه بزرگ ترین ساختمان تاریخی و اجتماعی کشف شده در طول تاریخ بلغارستان را در این شهر از نزدیک مشاهده کنید.

بازدید از شهر قدیمی نسبار

در این شهر قدیمی می توانید به قرن نوزدهم سفر کنید و از کلبه های چوبی که متعلق به آن دوران است تماشا نموده و کلیساهای قرون وسطی را از نزدیک مشاهده نمایید . این شهر که در سازمان جهانی یونسکو ثبت شده است از کهن ترین شهر های تاریخی اروپا به شمار میرود

اسکی در بلغارستان

یکی دیگر از کارهای مهیجی که می توانید در سفر به بلغارستان مخصوصا در فصل زمستان انجام بدهید اسکی بر روی کوه های این منطقه است. می توانید به منطقه بنسکا رفته و اسکی را برروی برف و در هوای سرد و یخی با هزینه ای ارزان و منتاسب امتحان کنید مطمنا که خوش می گذرد. اینطور فکر نمی کنید؟

سواحل دریای سیاه

یک سوم مساحت این کشور را سواحلی زیبا و شنی تشکیل می دهد و در حدود 250 مایل از این مساحت در مجاورت دریای سیاه قرار گرفته است گردشگران و افراد زیادی به این سواحل زیبا می آیند و لحظات به یادماندنی را برای خود رقم می زنند .

سفر به صوفیه مرکز بلغاری ها

معماری این شهر زیبا که مرکز کشور بلغارستان می باشد و قدمت آن به سده 8 میلای باز می شود و از شهرهای قدیمی و تاریخی اروپا به شمار میرود بسیار تماشای و چشم گیر است شهر صوفیه در ناحیه ای کوهستانی و در غرب کشور بلغارستان قراردارد و دربین شهر های بزرگ اتحادیه اروپا عنوان دوازدهم را به خود اختصاص داده است و در این شهر زیبا و تاریخی می توانید از موزه های گوناگون ، کلیساهای شرقی زیبا تماشا کنید و بعلاوه این شهر تلفیقی از فرهنگ غرب و شرق را در کنار هم دارد. جمعیت شهر صوفیه در حدود 1.27 میلیون نفرمی باشد و بزرگترین شهر و مرکز این کشور است .

منبع: همگردی
انتشار: 30 دی 1401 بروزرسانی: 30 دی 1401 گردآورنده: pershinblog.ir شناسه مطلب: 889

به "سفر به بلغارستان ، راهنمای جامع گشت و گذار در سفر به بلغارستان (تور ارزان بلغارستان)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به بلغارستان ، راهنمای جامع گشت و گذار در سفر به بلغارستان (تور ارزان بلغارستان)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید