تور ارزان فرانسه: در پاریس کجا برویم و چه کار کنیم (بخش اول)

به گزارش پرشین بلاگ، وارد پاریس که می شویم گویی جهان شکل و رنگ دیگری به خود می گیرد، شکل و رنگی خاص و رمانتیک که هر بیننده ای را مسحور می نماید. مهم نیست به چه حوزه ای علاقه مندید، پاریس هرچه دوست دارید با بالاترین سطح ممکن در اختیارتان قرار می دهد .

تور ارزان فرانسه: در پاریس کجا برویم و چه کار کنیم (بخش اول)

با ما همراه باشید و با تور ارزان فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

پاساژها

در پاساژهای مسقف و طاق دار پاریس که همان مراکز خرید اصلی این شهر هستند قدم بگذارید و علاوه بر خرید، معنای واقعی زیبایی را هم با چشمانتان نظاره گر باشید. گالری ویوین، پاساژ پانوراما، گالری ویرو دودا و پاساژ کولبرت همگی پاساژهای اصلی این شهر هستند که پر از بوتیک، کتاب فروشی، مغازه عتیقه جات، کافه و دیگر مکان های اصیل پاریس هستند و دیدنشان لذتی کاملا فرانسوی و اصیل نصیبتان می نماید.

آخر هفته های مد در بریستول

هتل بریستول در پاریس یک هتل فوق شیک است که مهمان هایی در همان میزان شیک را هم می پذیرد. در این هتل یک رویداد بسیار مشهور و لوکس، بعدازظهرهای هر شنبه اتفاق می افتد که در آن یکی از همسایگان مد (کلوئه، شیوانشی، سلین، سنت لورن و غیره) دعوت می شوند تا آخرین محصولات خود را به نمایش بگذارند. برای شرکت در این رویداد تنها کافی است 70 یورو بپردازید و وارد هتل شوید و از خدماتی چون سرویس کامل چای، یک لیوان از نوشیدنی های موجود و گتوی ویژه (نوعی کیک) بهره ببرید. تمام این رویداد می تواند برای علاقه مندان به مد مثل یک رویا باشد.

بازدید از سنت شاپل

سنت شاپل با قاطعیت یکی از زیباترین و فوق العاده ترین کلیساهایی است که در جهان وجود دارد. با بازدید از این کلیسا به تماشای معماری گوتیک و پنجره هایرنگی متعلق به قرن سیزدهم بنشینید و شکوه و زیبایی را در یک جا نظاره گر باشید.

پلاژهای پاریس

در هر تابستان گوشه و کنار پاریس تبدیل به سواحلی با تم خاص شده و آماده پذیرایی از مهمانان این شهر می گردد.

گورستان پر لاشز

پر لاشز یک گورستان معمولی نیست، بلکه خانه ابدی بسیاری از نویسندگان، آهنگسازان و دیگر هنرمندان است. افرادی چون اسکار واید، ادیث پیاف، فردریک شوپن، سارا برنارد، مارسل مارسو، اونوره دو بالزاک، مارسل پروست و حتی جیم ماریسون، در این گورستان زیبا آرمیده اند.

کاخ توکیو

مسلما بروزترین، جالب ترین و سرزنده ترین فضا برای هنر معاصر در پاریس کاخ توکیو است. این مجموعه فعلا به علت بازگشایی نمایشگاه های بیشتر و اضافه کردن مجموعه های جدیدتر بسته است و بزودی در 23 ژوئن بازگشایی می گردد.

موزه اورسی

زمانی این مکان ایستگاه قطار هنرهای زیبا بوده است و در حال حاضر میزبان مجموعه ای از آثار هنری نئوکلاسیک و نو است.

در میان مجموعه ، وجود آثاری از مونه، مانه، ون گوگ، دگا، رنوار و سورا مثل الماسی زیبا می درخشند. این موزه به آثار نقاشی و

مجسمه سازی معروفیت دارد.

موزه کلونی

برای آنهایی که علاقه به هنر قرون وسطایی، پرده های منقش و حمام رومی دارند، این موزه پیشنهاد می گردد.

پرومناد پلانتی

پرومناد پلانتی یک گذر سبز 4.7 کیلومتری بوده که در واقع برای پاسخ پاریس به های لاین نیویورک ساخته شده است.

باغ تویلری

در حد فاصل موزه لوور و میدان کنکورد، باغ تویلری واقع شده است. فضای این باغ کاملا فرانسوی و آرامش بخش است و می تواند محیط مناسبی برای فرار از شلوغی شهر و استراحت باشد. در میان پارک دو حوض و دو چرخ و فلک قرار دارند. از ماه ژوئن تا اوت در اینجا کارناوال برپا می گردد.

آپارتمان برج ایفل

این مکان که به تازگی برای عموم باز شده است در واقع آپارتمان مخفی گوستاو ایفل بوده که در طبقه سوم برج قرار گرفته است. این فضای کوچک هنوز هم با وسایل قدیمی گوستاو دکور شده است و نمونه شاخص یک آپارتمان فرانسوی تمام عیار و کلاسیک است.

موزه لوور

مسلما سفر به فرانسه بدون بازدید از موزه لوور کامل نخواهد شد. این موزه که به خاطر شکل جالب ظاهری و هرم مانندش از دوردست ها هم قابل تشخیص است، خانه مجموعه ای بزرگ متشکل از 380000 شی با ارزش و 35000 اثر هنری است. مسلما بازدید از موزه لوور آرزوی تمام هنر دوستان خواهد بود.

مرکز پمپیدو

این مرکز در دهه 70 میلادی به وسیله رنزو پیانو، ریچارد راجرز و جیانفرانکو فرانچینی طراحی شده است و به علت فن آوری پیشرفته و نمای لوله ای و رنگی اش، نظرات مثبت زیادی را به سمت خود جلب می نماید. غیر از اینکه از این مرکز به عنوان یک اثر معماری پیشرفته یاد می گردد، باید بدانید که در واقع کتابخانه بزرگ شهر، انستیتوی تحقیقاتی موسیقی IRCAM و موزه ملی هنر مدرن نیز در اینجا واقع شده اند و یکی از برترین منظره ها از شهر پاریس هم از بالای این مرکز قابل رویت است.

کلیسای قلب مقدس

این کلیسای متحیرنماینده در بالاترین نقطه یشهر روی قله مونمارتر واقع شده است. از این تپه بالا بروید و کوشش کنید که جایی را از قلم نیندازید. این منطقه یکی از بکرترین منطقه ها شهری پاریس است.

غذا خوردن در برج ایفل

یکی از چندین رستوران واقع شده در ایفل را برای خوردن یک وعده بسیار رومانتیک انتخاب کنید. این رستوران ها برای وعده های ناهار و شام با منظره ها خیره نماینده از شهر منتظر شما هستند. در طبقه دوم رستوران ژول ورن با دستور پخت فرانسوی اصیل با فضایی رومانتیک، شیک و مدرن پذیرای مهمانان خواهد بود. در طبقات بالا هم می توان از کافی شاپ ها برای نوشیدن نوشیدنی های موردعلاقه استفاده کرد.

آنجلینا

تنها با چند قدم فاصله از لوور، کافه شکلات آنجلینا را بی یابید و در آن مخملی ترین و بی نظیرترین هات چاکلت پاریس را بنوشید. آخر هفته ها در این مکان جا برای سوزن انداختن هم نیست.

مرسی و کولت

مرسی و کولت دو فروشگاه مفهومی از محصولات برندها و طراحان مشهوری چون استلا مک مارتنی و ایزابل مارانت هستند. در این فروشگاه ها دو کافه با نام های مرسی کانتیین برای صرف یک میان وعده صبحگاهی عالی و کافه یوزد بوک برای نوشیدن یک فنجان قهوه و خواندن چند برگی از یک کتاب وجود دارند.

بازارهای مخصوص فروش اشیاء مقرون به صرفه قیمت یا دست دوم

پاریس به این بازارهای دست دومش معروفیت دارد. یکی از مشهورترین آن ها با نام کلیگنان کورت در زمینی به مساحت 7 هکتار با 3000 حجره در 15 بخش جداگانه قرار گرفته است که هر آخر هفته 180000 بازدیدنماینده را به سمت خود می کشد. حتی اگر کاملا با این بازار آشنا باشید هم نمی توانید در یک روز تمامش را ببینید.

شیرینی های خیابانی

نمی گردد از کنار غرفه های رنگی و وسوسه نماینده کنار متروی اودئون براحتی گذشت، جایی که انواع شیرینی جات پاریسی از هر ترفندی برای وسوسه شما استفاده می نمایند. اینجا اینقدر زیبا است که می تواند محل خوبی برای عکاسی هم باشد.

موزه هنرهای کارناوالی

در این مکان مجموعه ای از ابزار و وسایل مرتبط به شهربازی، سیرک و کارناوال به نمایش گذاشته می گردد. در این مجموعه می توان قدیمی ترین چرخ فلک ها و بازی های قرن نوزدهم را هم مشاهده کرد. این موزه طریقه متفاوتی از نمایش هنر را برگزیده است.

معبد عشق

این ساختمان زیبا در بزرگ ترین پارک عمومی شهر یعنی ونسن و در وسط دریاچه دومنیل و روی یک جزیره کوچک بنا شده است. این معبد برادر دوقلوی یک معبد کمتر شناخته شده دیگر در پارک بوت شومون است.

منبع: کجارو / elle.com
انتشار: 24 بهمن 1400 بروزرسانی: 24 بهمن 1400 گردآورنده: pershinblog.ir شناسه مطلب: 648

به "تور ارزان فرانسه: در پاریس کجا برویم و چه کار کنیم (بخش اول)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان فرانسه: در پاریس کجا برویم و چه کار کنیم (بخش اول)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید