سیل مرگبار در امامزاده داوود تهران؛ فوتی ها به 3 نفر رسید

به گزارش پرشین بلاگ، در پی جاری شدن سیلاب در بعضی منطقه ها غربی و جنوبی استان تهران تا به امروز 8 تن از هموطنان مصدوم و سه تن نیز جان باخته اند و با توجه به شدت آب گرفتگی ها و رانش زمین در بعضی نقاط، در حال حاضر تیم های امداد و نجات واکنش سریع در تهران و شهرستان های استان مشغول امداد رسانی بوده و جستجوی برای مفقودان احتمالی ادامه دارد.

سیل مرگبار در امامزاده داوود تهران؛ فوتی ها به 3 نفر رسید

بدنبال هشدار های سازمان هواشناسی، از شامگاه شب گذشته شاهد بارش شدید باران در استان تهران بودیم که در پی این بارش ها در چند نقطه از استان بویژه نقاط غربی و جنوبی شاهد آبگرفتگی، رانش زمین و وجود گل و لای بویژه در منطقه کن (امامزاده داوود) هستیم. بر این اساس عوامل عملیاتی هلال احمر، سازمان اورژانس کشور و مدیریت بحران استان در آماده باش قرار گرفتند. به همین دلیل و بنا بر اعلام هلال احمر استان تهران بالغ بر 80 نیروی عملیاتی در منطقه حضور داشته و در حال امداد رسانی هستند.

تصاویر اولیه از خسارت سیل به امامزاده داوود تهران

بعلاوه به گفته شاهین فتحی مدیرعامل هلال احمر تهران در سیل امامزاده داوود تا این لحظه 8 نفر از هموطنان دچار مصدومیت شده و 2 تن نیز جان خود را از دست داده اند. بعلاوه جست وجو برای یافتن مفقودان احتمالی ادامه دارد.

بنابر اعلام هلال احمر، گل ولای به داخل امامزاده نفوذ نموده و خودرو ها در زمین گیر افتاده اند. این حادثه حوالی ساعت 1:30 بامداد اتفاق افتاده که بلافاصله تیم های عملیاتی لازم به منطقه اعزام شدند.

انسداد 9 جاده به دلیل بارش باران و سیل

احمد شیرانی، رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس هدایت و رانندگی فراجا در مصاحبه با ایسنا، از انسداد 9 جاده از جمله جاده هراز و جاده تهران- امامزاده داوود به دلیل بارش باران و جاری شدن سیل اطلاع داد که بر این اساس محور هراز تا اطلاع بعدی به دلیل سیل مسدود است.

هم اکنون جلسه اضطراری مدیریت بحران با حضور وزیر کشور، رییس جمعیت هلال احمر، استاندار و شهردار تهران و رییس سازمان مدیریت بحران کشور برگزار گردید.

8 مصدوم و سه فوتی در سیلاب تهران تا به امروز/جلسه اضطراری مدیریت بحران

رئیس جمعیت هلال احمر از صبح امروز با بالگرد به آسمان تهران رفت تا شرایط منطقه ها سیل زده امامزاده داوود و کن را ارزیابی کند. بعلاوه وزیر کشور و استاندار تهران نیز اکنون در جمع مردم حادثه دیده حاضر شدند. در حال حاضر 23 تیم عملیاتی، 2 تیم آنست (جست وجو و نجات با سگ های زنده یاب) با استفاده از 13 خودروی یاری دار، 4 آمبولانس و 3 خودروی نجات مشغول خدمت رسانی به متاثرین و جست وجو مفقودین هستند.

لحظه ورود سیل به امامزاده داوود

امدادرسانی تیم های واکنش سریع به گرفتاران در سیلاب

بنا بر اعلام شاهین فتحی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران تمامی عوامل عملیاتی هلال احمر استان تهران در آماده باش کامل قرار دارند و چند تیم امداد و نجات از جمله واکنش سریع و تیم های امداد و نجات در شهرستان های تهران، شمیرانات، پاکدشت و ملارد با توجه به شدت آب گرفتگی ها، مشغول امداد رسانی به هموطنان هستند. تا این لحظه، حادثه جدی در استان تهران به غیر از گرفتاری چند خانواده در گل و لای و مسدود شدن راهها، گزارش نشده است که امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر استان تهران در حال ارائه خدمات هستند. این در حالیست که تیم واکنش سریع و سه تیم عملیاتی هلال احمر شهرستان تهران مشغول امداد رسانی در منطقه امامزاده داوود مرکز هستند، یک تیم به همراه راهداری در منطقه فشم شهرستان شمیرانات حضور دارد، یک تیم امداد و نجات در محدوده نیروگاه برق شریف آباد پاکدشت مشغول رهاسازی خانواده ای گرفتار شده هستند و یک تیم نیز در روستای قشلاق ملارد، در حال فعالیت هستند و در صورت احتیاج تیم های بیشتری به این منطقه ها اعزام خواهند شد.

به گفته وی تا این لحظه، سیلاب منطقه امامزاده داوود 8 مصدوم و دو کشته داشته و جستجو برای مفقودان احتمالی ادامه دارد. علاوه بر یک تیم واکنش سریع، یک تیم سگ های زنده یاب جهت تسریع در امداد رسانی نیز در منطقه حضور پیدا نموده و با یاری مردم محلی و عوامل آتش نشانی، جستجو ادامه دارد.

در پی سیل اتفاق افتاده در منطقه امام زاده داوود، شهردار تهران نیز در منطقه ها سیل زده حضور یافت.

فعلا آمار دقیقی از شمار نجات یافتگان در دست نیست

ملکی، سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران، با بیان اینکه آتش نشانان تهرانی در همان دقایق اولیه چندین نفر را نجات دادند، اما آمار دقیقی از شمار نجات یافتگان وجود ندارد و عملیات همچنان در حال اجرا است درباره ماموریت آتش نشانی تهران در سیلاب اتفاق افتاده در امام زاده داوود (ع) گفته که این محدوده جزو حوزه تحت پوشش سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران نیست و آتش نشانان تهران به عنوان نیروی یاریی به این محل اعزام شده اند. با این وجود عوامل آتش نشانی جزو اولین نیرو های امدادی حاضر در این منطقه بودند.

وی با بیان اینکه این حادثه در بخش های بالایی جاده امامزاده داوود (ع)، روستا های اطراف و محوطه داخلی امامزاده اتفاق افتاده بود، اظهار داشته؛ پنج گروه نجات آتش نشانی تهران در حال حاضر در محل حضور داشتند و در حال اجرا عملیات جستجو و نجات هستند. طبق گزارش های اولیه جاری شدن سیلاب سبب ورود مقادیری گل و لای به بعضی از اماکن از جمله محوطه امامزاده داوود (ع) شده است.

منبع: فرارو
انتشار: 10 مرداد 1401 بروزرسانی: 10 مرداد 1401 گردآورنده: pershinblog.ir شناسه مطلب: 799

به "سیل مرگبار در امامزاده داوود تهران؛ فوتی ها به 3 نفر رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیل مرگبار در امامزاده داوود تهران؛ فوتی ها به 3 نفر رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید