سیل ورود بچه ها مهاجر در مرز جنوبی آمریکا

به گزارش پرشین بلاگ، هجوم فزاینده بچه ها مهاجر بدون همراهی یک سرپرست بزرگسال، همزمان با محدودیت ظرفیت پناهگاه ها به معضلی جدی در مرز آمریکا و مکزیک تبدیل شده است.

سیل ورود بچه ها مهاجر در مرز جنوبی آمریکا

به نقل از تارنمای اسپانیایی سی ان ان، شمار فزاینده بچه ها مهاجری که بدون همراهی یک سرپرست بزرگسال به مرزهای جنوبی آمریکا در مکزیک می رسند، موجب افزایش هشدارها از کمبود محل اسکان موقت این بچه ها تا زمان انتقال به خانواده یا اقوامشان در آمریکا شده است.

یک مقام ارشد وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا (HHS) روز پنجشنبه از بروز مسائل در ظرفیت پذیرش و ارائه خدمات مراقبتی به بچه ها مهاجر در مناطق مرزی جنوبی خبر داد.

جالین سوالوگ سرپرست دفتر اسکان پناهندگان (ORR) ضمن ابراز نگرانی از هجوم بچه ها مهاجر زیر سن قانونی گفت، 90 درصد ظرفیت تختخواب های مراکز نگهداری پر شده است. مسائل این بخش به ویژه از زمان شیوع ویروس کرونا و رعایت اقدامات احتیاطی رو به وخامت رفته است.

به گفته یک مقام وزارت امنیت داخلی، تعداد مهاجران خردسال ورودی به این مناطق دائم در حال نوسان است. بر اساس اعلام اداره گمرک و مرزبانی، فقط در روز پنجشنبه بیش از یکهزار و 200 کودک بی سرپرست به مرز جنوب غربی رسیده اند.

سازمان گمرک و حفاظت از مرزهای آمریکا اعلام نمود روزانه به طور متوسط بیش از 300 کودک مهاجر در مرز ایالات متحده و مکزیک به مراکز نگهداری منتقل می شوند. نیروهای مرزبانی آمریکا روز چهارشنبه از دستگیری 360 کودک بدون سرپرست که بیشتر آن ها در دره ریو گراند تگزاس جنوبی در حرکت بودند، خبر داد.

به گفته دو مقام آمریکایی، افزایش ورود افراد زیر سن قانونی از مرز آمریکا و مکزیک همزمان با محدودیت ظرفیت پناهگاه ها منجر به اقامت بیش از 72 ساعت بچه ها در بازداشتگاه های مرزبانی شده است.

براساس داده های اداره گمرک و حفاظت از مرزهای آمریکا (CBP) در ماه ژانویه سال جاری (دی، بهمن) 78 هزار و 323 مهاجر در مرز جنوب شرقی آمریکا بازداشت شدند که از این تعداد پنج هزار و 871 نفر آنها بچه ها مهاجر بدون سرپرست بودند. این رقم بالاترین میزان ثبت شده از ژوئن 2019 است.

دولت آمریکا اخیرا در راستای توصیه مقام های بهداشتی این کشور از تعلیق موقت اخراج فوری بچه ها مهاجری که بدون همراهی یک فرد بزرگسال به این کشور وارد شده اند به منظور پایش و اطمینان از شرایط سلامتی آن ها در چارچوب برنامه های کنترل و مهار بیماری کووید- 19 خبر داد.

در اطلاعیه ای که در روزنامه رسمی فدرال رجیستر منتشر شد، حکم جدید با در نظر دریافت اطلاعات مربوط به شیوع ویروس کرونا در داخل کشور و بررسی شرایط مرزهای آمریکا در مقایسه با ماه اکتبر (مهر و آبان) صادر شده است.

در متن این اطلاعیه آمده است، دستورالعمل لغو موقت اخراج بچه ها مهاجر تا تکمیل فرآیند ارزیابی سلامت عمومی و صدور اطلاعیه مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا (CDC) اعتبار خواهد داشت.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا با رونمایی از برنامه مهاجرتی خود، آلخاندرو مایورکاس را با عبور از سد سنا به عنوان وزیر امنیت داخلی دولت منصوب کرد، اما اخراج ادامه دار مهاجران از ایالات متحده نشان می دهد که دولت بایدن هنوز بر سازمان نظارت بر امور گمرک و مهاجرت کنترل کامل ندارد؛ سازمانی که با چند مورد اتهام نقض حقوق بشر و هدف قرار دادن نامناسب مهاجران سیاهپوست روبرو است.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 3 فروردین 1400 بروزرسانی: 3 فروردین 1400 گردآورنده: pershinblog.ir شناسه مطلب: 204

به "سیل ورود بچه ها مهاجر در مرز جنوبی آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیل ورود بچه ها مهاجر در مرز جنوبی آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید