تور ارزان آلمان: فرصت خوردن این غذاهای مونیخ را از دست ندهید!

به گزارش پرشین بلاگ، غذاهای مونیخ

برای اینکه بدانید در مونیخ چه غذاهایی درست می گردد ضروری است اول کمی درباره گذشته این شهر بدانید. استان بایرن که شهر مونیخ در آن قرار گرفته در گذشته کشاورزان و مزارع زیادی داشت پس تعجبی ندارد که بیشتر غذاهای مخصوص و سنتی بایرن پرکالری هستند تا کشاورزان با دریافت انرژی زیاد برای کار روی مزارع آماده شوند، از طرفی این غذاها خیلی هم خوشمزه اند و هواداران زیادی دارند. دوست دارید با غذاهای مخصوص شهر مونیخ آشنا شوید؟ تا به حال درباره غذاهای آلمانی زیاد حرف زدیم اما آشنایی با غذاهایی که فقط مخصوص مونیخ هستند هم جالب است. در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید تا با غذاهای مونیخ آشنا شوید.

تور ارزان آلمان: فرصت خوردن این غذاهای مونیخ را از دست ندهید!

با تور ارزان آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

اسپاتزل | Spätzle

اسپاتزل یک جور نودل آلمانی است و برای درست کردن آن نودل های خمیری را در مقداری آب جوش پخته و بعد به همراه کره و آویشن سرخ می گردد. این غذا معمولا به همراه سس پنیر و گاهی هم با ترکیب پیاز و گوشت خورده می گردد. اسپاتزل کمی شبیه پاستا و پیروگی است و یکی از محبوب ترین غذاهای شهر مونیخ است. پیشنهاد ما این است که بعد از کمی گشت و گذار در شهر سری به یکی از معروف ترین رستوران ها بزنید و اسپاتزل سفارش دهید تا با طعم بینظیرش کاملا غافلگیر شوید.

سوسیس سفید | Weisswurst

کسانی که در استان بایرن زندگی می نمایند معمولا برای صبحانه کمی سوسیس سفید، سس خردل و نان های گره ای پرتزل می خوردند. سوسیس سفید، سوسیس سنتی بایرنی هاست که با گوشت چرخ نموده درست می گردد و برای طعم دار شدنش هم از جعفری، لیمو، جوز هندی، پیاز، زنجبیل و دارچین استفاده می گردد. از آن جایی که این سوسیس ها خیلی زود خراب می شوند در گذشته صبح زود تهیه و برای صبحانه خورده می شدند. در این سوسیس هیچ ماده نگهدارنده ای به کار نمی رود و گوشت هم دودی نمی گردد برای همین کاملا تازه است.

پرتزل | Pretzels

پرتزل یک جور نان مخصوص گره ای است که شکل های مختلفی دارد. مهمترین طعم دهنده این نان نمک است اما گاهی مواد دیگری مثل پنیر، شکر، شکلات و مغزها هم در آن استفاده می گردد. اما با این حال این نان معمولا هیچ شکری ندارد و فقط با مقداری نمک درست می گردد. پرتزل ها انواع مختلفی دارند مثلا پرتزل های نرم باید بعد از پخت سریع خورده شوند اما پرتزل های خشک را می توانید به مدت طولانی نگه دارید. نان های پروتزل آنقدر معروفند که خیلی ها آن را نماد غذاهای مونیخی می دانند.

غذای Schmalz

این غذا فقط مخصوص جنوب آلمان است و با چربی حیوانی درست می گردد. برای تهیه این غذا چربی بر روی نان گندم پخش می گردد و روی آن هم مقداری پیاز و پوست سیب اضافه می گردد. گفتیم در گذشته تعدادی از مردم مونیخ بر روی زمین های کشاورزی کار می کردند پس برای اینکه انرژی کافی برای کار کردن داشته باشند، به سراغ غذاهای پر کالری می رفتند. این غذا معمولا یک اسنک میان وعده برای کشاورزانی بود که کارهای سخت بدنی داشتند، اما این روزها این غذا فقط میان وعده ای خوشمزه است!

دونات Schmalznudel

مونیخی ها یک دونات مخصوص خودشان دارند که نامش را Schmalznudel گذاشته اند! در شهر مونیخ به هر نان فروشی و شیرینی پزی ای که بروید این دونات خوشمزه را پیدا می کنید. خوردن این دونات به همراه یک فنجان هات چاکلت همان میان وعده پر انرژی ای است که برای عصرهای کسل نماینده احتیاج دارید. شاید دوست داشته باشید که این دونات را داغ داغ همین که از فر در آمد بخورید در این صورت باید کمی بیشتر بگردید و یا به کافه Frischhut بروید.

گرمکنودل | Germknödel

این دسر شیرین و خوشمزه یک جور کوفته است که وسط آن با مربا پر می گردد و در ترکیب شیر و کره سرخ می گردد. دسر گرمکنودل معمولا در کنار غذاهای گوشتی خورده می گردد و یکی از پرطرفدارترین دسرهای شهر مونیخ است. اجزای اصلی آن خمیر، شکر و کره است و وسط آن مربای آلو ریخته می گردد و معمولا هم به همراه سس وانیل و کاستارد سرو می گردد.

شنیتسل | Schnitzel

این روزها این غذا یکی از غذاهای محبوب ما ایرانی ها هم هست اما شاید ندانید که شنیتسل یک واژه آلمانی است و از غذاهای پرطرفدار آلمان هم هست. طرز تهیه این غذا آسانه و برای درست کردن آن گوشت با آرد سوخاری پوشیده و در روغن سرخ می گردد. این غذای خوشمزه در آخر به همراه سیب زمینی و قارچ سرو می گردد و کمتر کسی پیدا می گردد که طعم و مزه اش را دوست نداشته باشد. شنیتسل انواع مختلفی دراد که نوع گوشت و نوع سس انواع مختلف آن را به وجود می آورد.

جیان بینگ | Jian Bing

وقتی در حوالی ایستگاه مرکزی قطار مونیخ هستید در پی رستورانی باشید که در آن یک غذای خیابانی خوشمزه به نام جیان بینگ سرو می گردد. درسته که این رستوران، کوچک است اما طعم غذاهایش مدت ها در خاطرتان می ماند. هپی دامپلینگ در فهرست غذاهای مخصوص این رستوران قرار گرفته است اما آن غذایی که واقعا مخصوصه جیان بینگ است. جیان بینگ یک جور صبحانه چینی است اما در مونیخ به عنوان ناهار بین راهی استفاده می گردد! برای درست کردن این غذای خیابانی یک خمیر نازک که شکل کرپ است با سس مخصوص گوشت، طعم دار می گردد.

منبع: theculturetrip.com

منبع: الی گشت
انتشار: 20 اسفند 1400 بروزرسانی: 20 اسفند 1400 گردآورنده: pershinblog.ir شناسه مطلب: 677

به "تور ارزان آلمان: فرصت خوردن این غذاهای مونیخ را از دست ندهید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان آلمان: فرصت خوردن این غذاهای مونیخ را از دست ندهید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید