معماری داخلی ویلا: قورباغه قسمت چهارم؛ رامین، کودکی، کمدی

به گزارش پرشین بلاگ، چهارمین قسمت از سریال قورباغه به کارگردانی هومن سیدی و تهیه کنندگی علی اسدزاده، دوشنبه 22 دی ماه 1399 وارد شبکه نمایش خانگی شد.

معماری داخلی ویلا: قورباغه قسمت چهارم؛ رامین، کودکی، کمدی

جهت دریافت خدمات معماری داخلی ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

در قسمت چهارم یک ایست بازرسی سبب می گردد تا همراه با افکار رامین وارد دنیای کودکی اش شویم. سال 67 زمانی که رامین چهار- پنج ساله به همراه خانواده اش به خانه مادری اش در رشت می رود. روز های آخر جنگ، جماعتی که خانه هایشان را برای در امان ماندن از موشک ترک نموده اند و به شمال رفته اند و با پذیرش قطعنامه دوباره آهنگ بازگشت می نمایند.

برای خرید قانونی و دانلود حلال قسمت چهارم سریال قورباغه اینجا کلیک کنید

رامین در همین دوران است که چیز هایی مشاهده می نماید و اتفاقاتی می افتد که در تمام عمرش تاثیر می گذارد. پدر رامین برای بدست آوردن پول هر کلاشی ای می نماید حتی به همسر خودش هم رحم نمی نماید. او خیلی راحت سبب قطع شدن انگشت دست همسرش می گردد و اندکی هم عذاب وجدان نمی گیرد. هیچ کس هم به جز رامین از این موضوع باخبر نیست.

بخوانید...

  • نقد و آنالیز قورباغه قسمت سوم؛ کشتن برادر غیرخونی...!
  • نقد و آنالیز قسمت دوم سریال قورباغه؛ تصادف پشت تصادف!

قاب های دسته جمعی، حرکت رفت و برگشتی دوربین و ترکیب بندی رنگی متفاوت نسبت سایر قسمت های سریال تمهیداتی است که هومن سیدی برای فلش بک های فکر رامین به کودکی اش در نظر گرفته است.

لحن قسمت چهارم به کلی با سایر قسمت های سریال فرق دارد و بیشتر حال و هوایی کمدی دارد. ترکیب بندی تصاویری، حرکت دوربین و نوع اغراق آمیز بودن کاراکتر ها یادآور کمدی فانتزی های فرانسوی و فیلم های ژان پیر ژونت است.

این تغییر لحن به خودی خود بد در نیامده است و اتفاقا مجذوب کننده هم هست، اما ارتباطش به لحاظ فرمی با کلیت سریال سوال برانگیز است. اگر چه در قسمت های گذشته هم کاراکتر ها با پر حرفی ها و دیوانگی هایشان می توانستند گاهی باعث خنده هم باشند، اما داستان در کلیت در بستری سیاه روایت می شد که قسمت چهارم مانند زنگ تفریحی در میان آن سیاهی است.

این قسمت بیش از هر چیز موجب گسستگی روایت قورباغه شد. گسستگی از روایتی که در سه قسمت اولش به نظر می رسید یکپارچگی و یک دستی مثال زدنی ای خواهد داشت. اما این پرش ناگهانی کمی می تواند مخاطب قورباغه را نگران کند که اگر در ادامه هم ایستگاه به ایستگاه و اتفاق به اتفاق این گونه از داستان و سیر اصلی اش جدا شویم، شلختگی و هرج و مرج به روایت قورباغه آسیب جدی خواهد زد.

منبع: فرارو
انتشار: 25 شهریور 1400 بروزرسانی: 25 شهریور 1400 گردآورنده: pershinblog.ir شناسه مطلب: 486

به "معماری داخلی ویلا: قورباغه قسمت چهارم؛ رامین، کودکی، کمدی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معماری داخلی ویلا: قورباغه قسمت چهارم؛ رامین، کودکی، کمدی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید