قیمت تیرآهن امروز چهارم بهمن ، رکود بازار آهن ادامه دارد؟

به گزارش پرشین بلاگ، به گزارش خبرنگاران، امروز قیمت دلار اندکی افزایش پیدا کرد. همین مساله باعث گرانی تیرآهن و میلگرد شد. امروز قیمت تیرآهن و میلگرد به دلیل قطع برق فولادی ها و همچنین نوسان افزایشی قیمت دلار در هر کیلو به ترتیب 250 تا 400 تومان افزایش پیدا کرد.

قیمت تیرآهن امروز چهارم بهمن ، رکود بازار آهن ادامه دارد؟

بررسی ها نشان می دهد امروز چهارم بهمن ماه، هر کیلو میلگرد در بازار با قیمت 15 هزار و 300 تومان معامله شد. همچنین قیمت هر کیلو تیرآهن در بازار به قیمت به 15 هزار و 950 تومان رسیده است.

افزایش قیمت تیرآهن ادامه دار است؟

آیا افزایش قیمت تیرآهن و میلگرد ادامه دار است؟ عضو هیات رئیسه اتحادیه فروشندگان آهن به خبرنگاران می گوید: چنانچه قیمت دلار فرایند افزایشی پیدا کند، قیمت تیرآهن و میلگرد هم بالا می رود. اگر چه هنوز بازار آهن راکد است اما قطع برق کارخانه های فولادی در افزایش قیمت تیرآهن و میلگرد نقش موثری داشته است.

محمدصادق چیت ساز توضیح داد: فرایند افزایشی قیمت تیرآهن و میلگرد بستگی به آینده صنعت ساخت و ساز در ایران دارد. چنانچه فرایند ساخت و ساز برای انبوه سازان به صرفه باشد ممکن است این افزایش تقاضا باعث گرانی تیرآهن و میلگرد شود.

او ادامه داد: البته آمارها نشان می داد ساخت و ساز در تهران بهار امسال نسبت به سال گذشته 17 درصد کاهش پیدا کرده است. این نشان می دهد افزایش قیمت مسکن مانع ساخت و ساز شده است. بنابراین چنانچه تورم بخش مسکن ادامه دار باشد، ممکن است رکود در بازار آهن ادامه دار باشد.

قیمت تیرآهن سال آینده چه می شود؟

چیت ساز گفت: بنابراین قیمت تیرآهن و میلگرد بستگی به پروژه ساخت و ساز در سال 1401 دارد. چنانچه بازار مسکن راکد باشد، قیمت تیرآهن تغییر چندانی ندارد.

تازه ترین گزارش مرکز آمار ایران درباره تحولات بازار مسکن در کشور و تهران حاکی است در بهار 1400، 11 هزار و 55 واحد مسکونی در مرکز مجوز ساخت دریافت کرده اند که این میزان در مقایسه با فصل قبل - زمستان 99- 2/ 17 درصد کاهش داشته است.

پیش تر حمیدرضا رستگار، رئیس اتحادیه فروشندگان آهن گفته بود: به دلیل فصل سرما و قطع برق و گاز برخی واحدهای فولادی قیمت تیرآهن و میلگرد افزایش پیدا کرد. چرا که با قطع برق، تولید کاهش پیدا کرده است.

برای مطالعه بیشتر خبر برق واحدهای فولادی از امروز قطع شد را بخوانید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 24 فروردین 1401 بروزرسانی: 24 فروردین 1401 گردآورنده: pershinblog.ir شناسه مطلب: 702

به "قیمت تیرآهن امروز چهارم بهمن ، رکود بازار آهن ادامه دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت تیرآهن امروز چهارم بهمن ، رکود بازار آهن ادامه دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید