مشهورترین اقامتگاه های سازگار با محیط زیست در دنیا

به گزارش پرشین بلاگ، با توجه به آسیب های که امروزه به وسیله انسان ها به زمین وارد شده، ساختار و شرایط آب و هوایی آن دچار تغییرات محسوسی شده است. پس چه خوب است که سعی کنیم رد پای آسیب ها خود را در محیط زیست، به حداقل برسانیم.

مشهورترین اقامتگاه های سازگار با محیط زیست در دنیا

با توجه به تغییرات اقلیمی و آسیب های وارد شده به زمین، خوب است که مسافران به فکر اقامت در مکان های سازگار با محیط زیست باشند. بسیاری از هتل ها و اقامتگاه های معروف سازمان دنیاگردی در سراسر دنیا وجود دارد که نه تنها باعث می شوند که آسیبی به محیط زیست وارد نگردد، بلکه مسافران را نیز مجاب به احترام گذاشتن به آن می نمایند. حال بهتر است مشهور ترین اقامتگاه های سازگار با محیط زیست در سراسر دنیا را بشناسیم.

1. اقامتگاه سازگار با محیط زیست میسول (Misool Eco Resort)، اندونزی

اقامتگاه میسول، اقامتگاهی خیره نماینده در اندونزی است که در جزیره ای مشهور به مثلث مرجانی در جنوب شرقی آسیا واقع شده است. این اقامتگاه، مکانی کاملا افسانه ای است که از بیش از 500 گونه تپه مرجانی ساخته شده و به عنوان یک مرکز دنیای تنوع زیستی دریایی به رسمیت شناخته شده است. میسول، یکی از مشهور ترین اقامتگاه های معروف و مخفی در دنیا است که از 13 خانه چوبی در منطقه ای خاص و بی نظیر تشکیل شده است. ماموریت در این منطقه، حفاظت و احیای محیط اطراف خود و بعلاوه اعمال آن در جامعه است.

2. اقامتگاه سازگار با محیط زیست ترتل این (Turtle Inn)، بلیز (Belize)

ترتل این، اقامتگاهی معروف در بلیز که به وسیله فیلم ساز مطرح دنیا فرانسیس و النور کاپولا، ساخته شده است. این اقامتگاه سازگار با محیط زیست، متشکل از 25 کلبه با سقف کاهی است که به نوعی دارای سیستم خنک نماینده طبیعی است. در این مکان، به جای بطری های آب پلاستیکی، بطری آب از جنس استیل ضد زنگ ارائه می گردد و بعلاوه غذا ها با استفاده از مواد غذایی ارگانیکی که در باغ پرورش داده شده، طبخ می شوند.

3. فینسا رزا بلانکا (Finca Rosa Blanca)، کاستاریکا

فینسا رزا بلانکا، هتلی بسیار مجذوب کننده و تماشای است که در رابطه با دریافت گواهی برنامه گردشگری پیروز به دریافت سطح 5 با نمره کامل 100 شده است. بعضی از کوشش های بر جسته این هتل عبارت اند از: کار با پنل های خورشیدی، بازیافت آب خاکستری و تهیه غذا های محلی برای مهمانان.

4. اقامتگاه محافظت از طبیعت بوشمنز کلوف (Bushmans Kloof)، آفریقای جنوبی

بوشمنز کلوف، اقامتگاهی در آفریقای جنوبی که در میان کوه ها قرار گرفته و منطقه ای به قدمت یک قرن است که تجربه ای بی نظیر و جادویی را برای شما خلق خواهد نمود. در این اقامتگاه، 16 اتاق در دسترس است که در میان طبیعتی خاص بنا شده اند. در طبیعت این اقامتگاه سازگار با محیط زیست، بیش از 150 گونه پرنده، 750 گونه گیاهی و بیش از 35 نوع پستاندار تحت پوشش واقع شده است.

5. جزیره خصوصی سانگ سا (Song Saa Private Island)، کامبوج

در اقامتگاه تفریحی سانگ سا، 27 ویلای لوکس بر پایه حفاظت از محیط زیست در کامبوج، بنا شده است. این منطقه با روستا های اطراف، دولت کامبوج، یاری نمایندگان و .... به علت ارتقاء معیشت محلی، حفظ حیات دریایی و جنگل های بارانی در ارتباط است. یکی از مزیت های این ویلا های لوکس وجود استخر با آب شیرین و آب گرم در دل طبیعت زیبا است که خواص درمانی دارد.

6. حواس ششگانه کن دائو (Six Senses Con Dao)، ویتنام

کن دائو در ویتنام، مکانی کاملا نفس گیر است که طی دهه ها به عنوان پارک ملی و دریایی محافظت شده است. اقامتگاه حواس ششگانه در این مکان نیز به همان میزان خیره نماینده است. ساختمان های این اقامتگاه از چوب ساج ساخته شده و در آن غذا های محلی و ارگانیک سرو می گردد. بعلاوه در این مکان استفاده از بطری آب پلاستیکی و مواد شیمیایی تخریب نماینده ممنوع است.

7. اقامتگاه سازگار با محیط زیست جزیره ای جیکارو (Jicaro)، نیکاراگوئه

اقامتگاه جزیره ای جیکارو در جزیره گرانادا در نیکاراگوئه واقع شده و به وسیله تیم نشنال جئوگرافی به عنوان منحصر به فرد ترین اقامتگاه سازگار با محیط زیست معرفی شده است. این اقامتگاه، شامل 9 ساختمان خصوصی و لوکس است که از چوب و مواد محلی ساخته شده است. انجام خرید محلی، به کارگیری افراد محلی و بعلاوه یاری به مدارس این منطقه در دستور کار این اقامتگاه است.

8. اقامتگاه سازگار با محیط زیست اقیانوسی، استرالیا

این اقامتگاه به وسیله شرکتی اجتماعی تاسیس و به وسیله مرکز محیط زیست حفاظت شده است. اقامتگاه اقیانوسی واقع در استرالیا، تمام سود خود را به حفاظت از حیات وحش اختصاص داده است. در این اقامتگاه به صورت کامل از پنل های خورشیدی استفاده شده است. گاهی اوقات مسافران می توانند از پنجره اتاق خود شاهد تماشا کانگورو ها باشند.

9. اقامتگاه تجدید حیات (Resurgence)، نیوزلند

در امتداد جنگل بارانی 50 هکتاری و در نزدیکی دو پارک ملی، در برترین حالت ممکن در نیوزلند قرار گرفته است. اقامتگاه ریسرجنس، در میان برترین اقامتگاه های سراسر دنیا در فهرستی که به وسیله تیم نشنال جئوگرافی تهیه شده بود، قرار گرفته است. بعلاوه در این اقامتگاه، چندین درخت بومی و کمیاب در سال 2003 کاشته شد. علاوه بر این، ساختمان های این اقامتگاه به صورت بومی طراحی و ساخته شده است تا کمترین استفاده از منابع را داشته باشند.

10. پارک مرجانی جزیره چامب (CHUMBE ISLAND CORAL PARK)، زنگبار (Zanzibar)

حفاظت، نظارت و مدیریت بر روی ذخایر طبیعی این منطقه باعث توسعه زنگبار شده است. در این منطقه، پارک مرجانی، ذخایر جنگلی و حیات وحش به خوبی حفاظت شده است. اقامتگاه جزیره چامپ و امکانات اقامتی در این محل به شکل مدرن با طراحی زیبا که در عین حال سازگار با محیط زیست است، به چشم می خورد. تقریبا می توان گفت اثرات تخریبی زیست محیطی در این منطقه به صفر رسیده است.

11. اقامتگاه آریارا (Ariara Resort)، فیلیپین

جزیره ای 125 هکتاری که با قایق حدود یک ساعت از بندر کرون در فیلیپین فاصله دارد. وجود اقامتگاه آریارا در این منطقه، شرایط اشتغال و آموزش را برای مردمان محلی بهبود بخشیده است. بعلاوه روش های درست ماهی گیری نیز در این اقامتگاه آموزش داده می گردد. بیشتر انر ژی استفاده شده در این اقامتگاه از باد و خورشید تامین می گردد. علاوه بر این، نباید انتخاب این جزیره به عنوان جزیره ای مسحور نماینده در دنیا، نادیده گرفت.

12. اقامتگاه کریستالینو (Cristalino Lodge)، برزیل

در کنار رودخانه کریستالینو، در میان ذخایر طبیعی جنگل های بارانی، در بخش جنوبی جنگل های آمازون در برزیل، ویلاهایی طراحی شده اند که با محیط زیست سازگاری کامل دارند. اقامتگاه کریستالینو دارای 16 اتاق است که به خوبی از گونه های بومی گیاهی و پرندگان محافظت می نماید. در این اقامتگاه، تاثیر تخریبی انسان بر محیط زیست به حداقل رسیده است.

13. اقامتگاه لاگونا (Laguna Lodge)، گواتمالا

اقامتگاه لوکس لاگونا در کنار دریاچه آتیتلان (Atitlán) در گواتمالا واقع شده تا با فرهنگ سازی و حفاظت از محیط زیست بتواند از گرم شدن و تخریب کره زمین جلوگیری کند. در این اقامتگاه برای گرم شدن آب، فراوری برق و سیستم گرمایشی از 180 پنل خورشیدی استفاده می گردد. وعده های غذایی در این اقامتگاه، بدون گوشت و از موارد ارگانیک تهیه می گردد.

14. اقامتگاه پاکوا (PACUARE)، کاستاریکا

اقامتگاه سازگار با محیط زیست پاکوا، در 25 هزار هکتار از جنگل های بارانی محافظت شده با تنوع زیستی بالا در کوه های تالامانکا (Talamanca) واقع شده است. سیستم گرمایشی و آب گرم این اقامتگاه به وسیله پنل های خورشیدی تامین می گردد. بعلاوه برای حمام کردن از صابون و شامپوی شیمیایی نیز استفاده نمی گردد. نکته قابل توجه این است که برای ساخت این اقامتگاه هیچ درختی قطع نشده است.

15. اقامتگاه جنگل های بارانی پلایا نیکوئسا (Playa Nicuesa)، کاستاریکا

در 165 هکتاری جنگل های بارانی در شبه جزیره اوسا پنینسولا (Osa Peninsula) که فقط به وسیله قایق در دسترس است، در کاستاریکا قرار گرفته است. برای مسافران اکوتوریسم و علاقه مند به طبیعت و ورزش های ماجراجویانه می تواند مقصد و اقامتگاه مناسبی باشد. اقامتگاه پلایا نیکوئسا طوری طراحی شده است که مسافران بتوانند به راحتی با دنیای طبیعی جنگل های بارانی و اقیانوس ارتباط برقرار نمایند.

منبع: کجارو / travelpulse.com
انتشار: 29 فروردین 1401 بروزرسانی: 29 فروردین 1401 گردآورنده: pershinblog.ir شناسه مطلب: 707

به "مشهورترین اقامتگاه های سازگار با محیط زیست در دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشهورترین اقامتگاه های سازگار با محیط زیست در دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید