نکات سفر به لیسبون

به گزارش پرشین بلاگ، تور لیسبون مرکز پرتغال

لیسبون گنج زیبایی است که در میان هفت تپه ساخته شده است. در تور لیسبون شما به شهری ساحلی با ساختمان های رنگارنگ، پر از کافه های دلنشین و موسیقی پرتغالی فادو وارد خواهید شد. در اینجا شما عاشق قدم زدن درکوچه های سنگ فرش و دنج و بعلاوه گشت و گذار در خیابان هایی با سبک خاص اروپایی خواهید شد. در مقایسه با دیگر شهرهای اروپای غربی، لیسبون از نظر هزینه بسیار معقول تر می باشد. خورد و خوراک و اقامت در لیسبون ارزان است و بعلاوه برای تماشا جاذبه ها پول کمتری را در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی خواهید پرداخت. حتی اگر بودجه تان رو به اتمام بود، می توانید در سواحل زیبای این شهر اوقات خوشی را سپری کنید. با خبرنگاران باشید تا اطلاعات مفیدی درباره تور لیسبون به دست آورید.

نکات سفر به لیسبون

روزانه چقدر هزینه برای تور لیسبون احتیاج است؟

برای آن هایی که به عنوان یک کوله گرد به لیسبون می آیند، روزانه چیزی حدود 25 تا 40 یورو انتظار می رود که باید هزینه نمایند. شما می توانید با مدیریت هزینه ها حتی این مبلغ را کاهش دهید یا وقتی تماشای های بیشتری را می خواهید تجربه کنید، بهتر است مبلغ بیشتری را در نظر بگیرید. بعلاوه اگر شما پکیج کامل خریداری نموده باشید، این هزینه بسته به نوع تور، کیفیت هتل و مقدار خدمات تور لیسبون متفاوت خواهد بود.

چه زمانی برای تور لیسبون مناسب است؟

می گردد گفت که لیسبون در بیشتر ماه های سال هوای دلنشینی دارد. زمستان های لیسبون معتدل و در تابستان گرمای هوا آزاردهنده نخواهد بود. در فصل گرم بعلاوه می توانید از ساحل بهره ببرید. به هر حال از نگاه گردشگران برترین ماه های تور لیسبون ماه اسفند تا اواسط خرداد و بعلاوه شهریور و مهر می باشد. انتخاب این ماه ها بیشتر به علت هوای خوب و گردشگران کم تر است.

در تابستان هوا کمی گرم تر خواهد بود و در این فصل به خاطر گردشگری ساحلی افراد بیشتری به لیسبون می آیند و در نتیجه شهر شلوغ تر از حد معمول خواهد بود. بعلاوه در مرداد ماه تعداد بومیانی که به ساحل می آیند نیز به مراتب افزایش پیدا می نماید.

در زمستان شما هوای خیلی سردی را تجربه نخواهید کرد. با این حال زمستان بارانی ترین فصل لیسبون می باشد. پس اگر می خواهید در فصل سرد به تور لیسبون بروید، بهتر است با خود بارانی و چتر به همراه داشته باشید.

برای تماشا شهر لیسبون چند روز احتیاج است؟

معمولا در تور پرتغال شما چیزی حدود 2 الی 4 روز را در لیسبون خواهید گذراند. شما می توانید تمام جاذبه های شهر را در سه روز کامل بازدید کنید اما اگر می خواهید که سفرتان جنبه تفریحی و ساحلی نیز داشته باشد، می توانید یک یا دو روز به آن اضافه کنید. تورهای پیاده روی در جاذبه های لیسبون برای شما مهیاست.

نکات مثبت تور لیسبون

هوای دلچسب: یکی از موارد خوب در خصوص لیسبون، هوای دلنشین اش می باشد. تابستان ها گرم و آفتابی و زمستان ها خنک و معتل می باشد.

حمل و نقل ارزان: لیسبون حمل و نقل عمومی بسیار خوب و به صرفه ای دارد. به وسیله راهنماها و وسایل نقلیه عمومی شما تقریبا به هیچ گونه مسئله ای نخواهید خورد.

شب زنده داری: لیسبون به خاطر مردم شب زنده دار و رستوران های معروف شبانه اش بسیار معروف می باشد. تفریحات لیسبون به قدری متنوع است که می توان گفت که برای هر سلیقه ای چیزی پیدا خواهد شد.

ساحل: شما در هرجای لیسبون که باشید به راحتی می توانید با مترو یا قطار به ساحل برسید.

غذای ارزان: در کل می گردد گفت که در تور لیسبون شما انواع مختلف غذا را مخصوصا غذای دریایی تجربه خواهید کرد و البته نکته مهم این است که خورد و خوراک در آن جا ارزان می باشد.

سنگ فرش و دیوارهای رنگی: لیسبون پر از خیابان و کوچه های سنگ فرشی است که همه مردم از آن لذت می برند. بعلاوه دیوار خانه ها همگی رنگارنگ هستند به طوری که حس بسیار شادی در میان این کوچه ها خواهید پیدا کرد.

نکاتی که در لیسبون باید به آن توجه کنید

جیب برها: با اینکه امروزه تعداد جیب برها در لیسبون به حداقل رسیده است اما بهتر است که تا آنجا که می توانید مخصوصا در شب حواستان به وسایل تان باشد.

ساعت کار رستوران ها: در لیسبون مثل بیشتر کشورهای جنوبی اروپا، رستوران ها حدود ساعت 3 ظهر بسته می شوند و دوباره در ساعت 8 شب باز خواهند شد. البته شما همواره می توانید در فست فودها یا رستوران های زنجیره ای غذا میل کنید.

محله های محبوب لیسبون

محله بایرو آلتو

محله بایرو آلتو، در بالای یکی از هفت تپه لیسبون قرار گرفته است پس بهتر است برای رفتن به آن جا از ترولی یا مینی بوس بهره ببرید. در این منطقه ساختمان هایی وجود دارند که از زلزله بزرگی در امان مانده اند. پس می توان گفت که قدیمی ترین ساختمان های لیسبون را در اینجا خواهید یافت.

محله چیادو

چیادو محله ای است که مردم محلی و گردشگران برای خرید به آن جا می فرایند. پس اگر می خواهید کمی برای خودتان خرید کنید رفتن به چیادو را نباید فراموش کنید.

در دو محله بالا می توانید از جاذبه هایی نظیر کلیسا و موزه سائوکورا، موزه باستان شناسی کارمو، موزه ملی هنر معاصر و موزه وودی کیدو تماشا کنید.

آلفاما

آلفاما قدیمی ترین محله ایست که می توانید در تور لیسبون ببینید. این محله پر از آثار قرون وسطی و کوچه هاییست که محله ماهیگیران محسوب می شوند. این محله بسیار دوست داشتنی پر از کافه و رستوران است.

جاذبه های این محله شامل قلعه سنت جورج و کلیسای لیسبون، خانه سنگ های نجیب و موزه فدو است.

بایکسا

بایکسا منطقه تجاری لیسبون است که بعد از زلزله بزرگ به طور کامل بازسازی شد. به همین علت این محله با دیگر محله ها کمی فرق دارد. برای تماشا منظره ها تماشای به آرکودا روئا آگوستا بروید و در بلوارهای زیبایش قدم بزنید.

تماشای های محله بایکسا، میدان تجاری، آسانسور سانتا خوستا و میدان روسیو می باشند

منبع: thesavvybackpacker.com

منبع: الی گشت
انتشار: 26 فروردین 1401 بروزرسانی: 26 فروردین 1401 گردآورنده: pershinblog.ir شناسه مطلب: 704

به "نکات سفر به لیسبون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکات سفر به لیسبون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید