وزیر دادگستری آمریکا خواهان افزایش بودجه مقابله با تروریسم داخلی

به گزارش پرشین بلاگ، وزیر دادگستری آمریکا در جلسه کنگره بر لزوم افزایش بودجه مقابله با تروریسم داخلی در آمریکا تأکید کرد.

وزیر دادگستری آمریکا خواهان افزایش بودجه مقابله با تروریسم داخلی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مریک گارلند وزیر دادگستری آمریکا روز سه شنبه از کنگره درخواست کرد بودجه بیشتری برای مبارزه با تروریسم داخلی در این کشور اختصاص دهد.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه اِن بی سی نیوز، گارلند در جلسه کنگره گفت: تقویت اعتماد عمومی بین جوامع و نیروهای اعمال قانون برای ایمن نگه داشتن هردوی آن ها لازم است. بودجه [درخواستی] ما افزایش سرمایه گذاری در برنامه های اقدامات پلیسی جامعه محور و رسیدگی به نابرابری های نظام مند را پیشنهاد می نماید.

دادستان کل آمریکا در ادامه هشدار داد: هر دو شکل تروریسم مرا به شدت نگران می نمایند. هرگز نمی خواهیم از آنچه در یازده سپتامبر رخ داد و خطراتی مداومی که در ارتباط با حملات خارجی به میهن ما وجود دارد، چشم پوشی کنیم.

او در ادامه گفت: به همین شکل، نگرانی فزاینده ای از خشونت های افراط گرایانه بومی و تروریسم داخلی داریم. [نگرانی از] هردوی این ها شب ها مرا بیدار نگه می دارند.

گارلند اضافه نمود: میزان مرگبار بودن سلاح هایی که در دسترس هردو دسته تروریست های داخلی و خارجی وجود دارد افزایش یافته است. آن ها به خاطر وجود اینترنت و رمزگذاری می توانند به تبادل اطلاعات پرداخته و به صورت مخفیانه تر و سریع تر از قبل، برنامه ریزی نمایند.

وی شرح داد 45 میلیون دلار از بودجه درخواستی به تحقیقات تروریسم داخلی دفتر تحقیقات فدرال (اِف بی آی) و 40 میلیون دلار نیز به دادستانی های آمریکا برای مدیریت پرونده های مرتبط با تروریسم داخلی اختصاص خواهد یافت.

در طول سال های گذشته، به ویژه در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ، خطرات ناشی از گروه های نژادپرست و راست گرای افراطی در آمریکا افزایش چشمگیری یافته است.

اوج تنش های ناشی از خشونت طلبی این گروه ها، ششم ژانویه امسال میلادی و با حمله طرفداران ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا رقم خورد.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 10 خرداد 1400 بروزرسانی: 10 خرداد 1400 گردآورنده: pershinblog.ir شناسه مطلب: 328

به "وزیر دادگستری آمریکا خواهان افزایش بودجه مقابله با تروریسم داخلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر دادگستری آمریکا خواهان افزایش بودجه مقابله با تروریسم داخلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید