وقوع ماه گرفتگی کامل، چه کسانی می توانند آن را ببینند؟

به گزارش پرشین بلاگ، به گزارش خبرنگاران، اگر هوا صاف باشد ناظرین آسمان در بیشتر بخش های آمریکا، اروپا و آفریقا می توانند به تماشای یکی از زیباترین منظره ها طبیعت یعنی ماه گرفتگی کامل بنشینند. اگرچه این ماه گرفتگی در ایران قابل مشاهده نیست.

وقوع ماه گرفتگی کامل، چه کسانی می توانند آن را ببینند؟

برخلاف خورشیدگرفتگی که به طور معمول باید برای مشاهده آن به مکان های خاصی نقل مکان کنید، ماه گرفتگی را می توان از حیاط خانه تماشا کرد. گذر ماه از سایه زمین به طور یکسان از تمام نقاط نیمکره ای که ماه بر فراز افق آن واقع شده است قابل مشاهده است.

این ماه گرفتگی در بسیاری از منطقه ها آمریکای شمالی، تمام آمریکای جنوبی، اروپای مرکزی و غربی و بیشتر بخش های آفریقا قابل رویت خواهد بود و 2.7 میلیارد نفر می توانند از تماشای این پدیده در سراسر دنیا لذت ببرند.

تماشا این چشم انداز آسمانی نیز برخلاف خورشیدگرفتگی نیازی به اقدامات احتیاطی ندارد. تماشای ماه گرفتگی کاملا بی خطر است.

ماه یک ساعت پیش از آغاز حرکت به داخل سایه زمین، وارد نیم سایه یا سایه ضعیف بیرونی زمین می گردد. ناظرین تیزبین ممکن است اولین نما از ماه گرفتگی را در ساعت 10:10 شب به وقت منطقه زمانی شرقی در روز 15 مه رویت نمایند. انتظار می رود این ماه گرفتگی به مدت 3 ساعت و 27 دقیقه و 58 ثانیه به طول بیانجامد. ماه حدود ساعت 1:55 بامداد به وقت منطقه زمانی شرقی به طور کامل از سایه زمین خارج می گردد و آخرین شواهد از وجود نیم سایه نیز در ساعت 2:12 بامداد به وقت منطقه زمانی ناپدید می گردد.

در این زمان ماه رنگی مسی به خود خواهد گرفت. اثری که درنتیجه خم شدن یا شکستن نور خورشید در جو زمین ایجاد می گردد.

منبع: ایسنا

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 6 تیر 1401 بروزرسانی: 6 تیر 1401 گردآورنده: pershinblog.ir شناسه مطلب: 768

به "وقوع ماه گرفتگی کامل، چه کسانی می توانند آن را ببینند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وقوع ماه گرفتگی کامل، چه کسانی می توانند آن را ببینند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید