کاهش 40 درصدی مرگ کرونایی با رمدسیویر

به گزارش پرشین بلاگ، سیستم سلامت پرووایدنس مستقر در آمریکا گزارش داد داروی آنتی ویروس علمی گیلیاد موسوم به رمدسیویر مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در میان بیماران بستری شده را تا 40 درصد کاهش می دهد.

کاهش 40 درصدی مرگ کرونایی با رمدسیویر

از وبسایت سازمان بهداشت جهانی دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از clinicaltrialsarena، در این مطالعه 286 نفر تحت درمان با رمدسیویر نهاده شدند و در طرف دیگر 852 نفر در کنار آنها در شرایط مراقبتی دیگری قرار داشتند. بدان معنا که از داروهای دیگر استفاده کردند.

تقریبا 400 نفر از شرکت نمایندگان در این مطالعه داروی هیدروکسی کلروکین (داروی مخصوص مالاریا) را به اسم برترین داروی مراقبت حمایتی دریافت کردند.

سیستم سلامت پرووایدنس اعلام نمود که این مطالعه زمانی انجام شد که از رمدسیویر به اسم استاندارد مراقبتی استفاده نمی شد؛ یعنی قبل از اینکه این دارو مجوز استفاده اضطراری از سازمان غذا و داروی ایالات متحده آمریکا دریافت کند.

مجوز سازمان غذا و داروی آمریکا بر اساس افزایش زمان بهبودی و تسریع دوران نقاهت از بیماری کرونا در میان افراد بود.

در نوترین مطالعه اجرا شده ، جدا از آنالیز کاهش مرگ و میر، درمان با رمدسیویر از منظر دیگری مورد آنالیز نهاده شد. این آنالیز نشان داد که اثربخشی این دارو در مرحله ویروس شناسی و قبل از توسعه التهاب در بدن فرد آلوده شده به ویروس کرونا بسیار قابل توجه است.

جورج دیاز ، مدیر پزشکی پیشگیری از عفونت های میکروبی و پیشگیری از عفونت ، گفت: این یافته ها قابل توجه هستند زیرا احتیاج فوری به تعریف درمان بهینه کووید19 را معین می نماید. این نشان می دهد که رمدسیویر در مقایسه با برترین مراقبت های حمایتی (مقایسه با سایر داروهای مصرف شده برای بهبود بیماران کرونایی) برای بیماران خاص با مرگ و میر کمتری همراه بود.

دیاز اضافه کرد: امیدوارم این داده های نو پزشکان را تشویق کند تا از رمدسیویر مطابق با دستورالعمل های درمانی انجمن بیماریهای عفونی آمریکا، استفاده نمایند.

در مطالعه ای که به وسیله سازمان بهداشت جهانی پشتیبانی می گردد ، مرگ و میر مرتبط با استفاده از رمدسیویر در برابر دارونما مشاهده نشد.

سیستم سلامت پرووایدنس اعلام نمود که مطالعه مورد حمایت سازمان جهانی بهداشت، سطح اکسیژن در بیماران مبتلا به کرونا که از رمدسیویر استفاده می کردند را کم ارزیابی نکرده است. بنابراین استفاده از این دارو در صورت استفاده در مراحل اولیه بیماری به طول بالقوه ای از مرگ و میر جلوگیری می نماید و نرخ کلی مرگ را پایین می آورد.

بعلاوه تحقیقات اجرا شده از سوی موسسه ملی سلامت هم نشان داد نرخ مرگ و میر در میان بیمارانی که در مراحل اولیه بیماری رمدسیویر را مصرف می نمایند کم است.

در ژوئن 2021 ، گیلیاد گزارش داد که اطلاعات واقعی از سه مطالعه گذشته نشان داده است که درمان ضد ویروسی رمدسیویر خطر مرگ و میر در بیماران بستری شده را کاهش می دهد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: pershinblog.ir شناسه مطلب: 458

به "کاهش 40 درصدی مرگ کرونایی با رمدسیویر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش 40 درصدی مرگ کرونایی با رمدسیویر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید