37 میلی متر باران در کتیج فنوج بارید

به گزارش پرشین بلاگ، خبرنگاران/سیستان و بلوچستان مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: در شبانه روز گذشته فعالیت سامانه همرفتی در جنوب استان ادامه یافت به طوریکه بیشترین بارندگی با میزان 37 میلی متر از ایستگاه بارانسنجی کتیج شهرستان فنوج گزارش شد.

37 میلی متر باران در کتیج فنوج بارید

محسن حیدری در گفت وگو با خبرنگاران اظهارکرد: پس از فنوج بیشترین بارش های این سامانه به ترتیب از ایستگاه های هیچان نیکشهر با 17، جهاد کشاورزی نیکشهر با 11و شهر راسک با 8 میلی متر گزارش شده است.

وی اضافه کرد: بر اساس گزارش ها بارش های روز گذشته در شهرستان های فنوج و نیکشهر سبب آبگرفتگی موقت معابر و جریان یافتن بخش هایی از رودخانه های محلی شده است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: بر اساس آخرین خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های جوی همچنان تا خاتمه هفته شرایط برای رشد ابرهای همرفتی، رعد و برق و تندبادهای موقتی در استان فراهم است.

حیدری گفت: انتظار می رود فعالیت این سامانه امروز در ارتفاعات جنوبی، شرقی و بعضی نواحی مرکزی استان متمرکز باشد.

وی ادامه داد: با توجه به ویژگی بارش های رگباری یعنی بارش زیاد در مقطع زمانی کوتاه و آخرین تغییرات شاخص های همرفت، انتظار می رود بارش های امروز نیز در ارتفاعات همراه با آبگرفتگی و جریان یافتن موقتی مسیل ها و رودخانه های فصلی گردد.

عضو ستاد مدیریت بحران سیستان و بلوچستان گفت: توصیه می گردد در زمان بارندگی از قرار دریافت در فضای باز خودداری گردد و در زمان رانندگی نیز احتیاط گردد.

حیدری توضیح داد: مردم عزیز مناطق تحت تأثیر سامانه از تردد و توقف در بستر و حاشیه رودخانه های فصلی به طور اکید خودداری گردد. کوهنوردان نیز با توجه به احتمال بالای برخورد صاعقه از صعود به ارتفاعات پرهیز نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1400 گردآورنده: pershinblog.ir شناسه مطلب: 306

به "37 میلی متر باران در کتیج فنوج بارید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "37 میلی متر باران در کتیج فنوج بارید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید