اختراع کاربردی ترین پروتز روباتیک دنیا ، کمک به معلولان برای راه رفتن

به گزارش پرشین بلاگ، گروهی از پژوهشگران آمریکایی پیروز شدند قوی ترین پروتز روباتیک دنیا را طراحی نمایند. این پروتز روباتیک ترفندهای فانتزی مثل پریدن را انجام نمی دهد اما می تواند رویای دوباره راه رفتن معلولان را محقق کند.

اختراع کاربردی ترین پروتز روباتیک دنیا ، کمک به معلولان برای راه رفتن

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، این پژوهشگران با آنالیز و مطالعه هزاران طرح حرکتی افراد مختلف پیروز شدند حرکت افراد را در پروتزهای روباتیک خود بازسازی نمایند.

دکتر آرون دی امز، استاد مهندسی مکانیک و مهندسی عمران درآزمایشگتاه امبر می گوید: هر بار که ما به رفتارهایی مانند راه رفتن نگاه می کردیم یک طرح تازه نیز ایجاد می کردیم تا الگوهای حرکتی پروتز خود را توسعه دهیم و در نهایت یک پروتز حرفه ای و چند کاره را طراحی کنیم که دقیقا همان نوع الگوریتمی که ما در حین راه رفتن داریم را در پیاده روی نشان دهد.

تیم او در تلاشند تا ریاضیات حرکات را درک نمایند. بنابراین اگر روبات در حال حرکت نقصی نشان دهد، همان نقص را در رفتارهای انسانها حین راه رفتن آنالیز می نمایند.

این روباتهای تازه به جای حرکت هیدرولیکی از موتور الکتریکی استفاده می نمایند، که به آنها امکاناتی ظریف را می دهد.این روزها بسیاری از موسسات پزوهشی روی پروتزهای روباتیک کار می نمایند برای مثال دانشگاه فلوریدا نیز روی همین موضوع تمرکز دارد. اما وجه تمایز این سیستم تازه با سیستمهای پیشین قدرت حرکت و چرخش و البته بازسازی دقیق حرکات انسانها است.

منبع: انتخاب
انتشار: 2 دی 1401 بروزرسانی: 2 دی 1401 گردآورنده: pershinblog.ir شناسه مطلب: 872

به "اختراع کاربردی ترین پروتز روباتیک دنیا ، کمک به معلولان برای راه رفتن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختراع کاربردی ترین پروتز روباتیک دنیا ، کمک به معلولان برای راه رفتن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید