اعلام قیمت 27 کالای خوراکی ، به روزسانی قیمت ها با تغییرات بازار

به گزارش پرشین بلاگ، به گزارش خبرنگاران، بر اساس تصمیم روز گذشته ستاد هماهنگی مالی دولت مقرر شد وزارت جهادکشاورزی به صورت روزانه قیمت اقلام خوراکی را به وسیله رسانه ها اعلام کند و مردم و مصرف نمایندگان نیز با خرید اقلام به قیمت اعلام شده راسا بر نرخ ها نظارت نمایند و با هرگونه تخلف برخورد گردد.

اعلام قیمت 27 کالای خوراکی ، به روزسانی قیمت ها با تغییرات بازار

در این راستا و در پاسخ به این سوال که وزارت جهادکشاورزی با چه سازوکاری و قیمت چه اقلامی را روزانه منتشر خواهد نمود؟ ابراهیم زارع- مدیرکل دفتر بازرگانی داخلی کالاهای کشاورزی معاونت توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی به ایسنا گفت: در حال آماده سازی پلتفرم آن هستیم و قرار است قیمت 27 قلم کالای خوراکی از محصولات لبنی، میوه و تره بار، برنج، ماکارونی، حبوبات، گوشت و … اعلام گردد.

وی ادامه داد: بعضی از اقلام مانند مرغ، تخم مرغ، روغن و بعضی از محصولات لبنی قیمت مصوب دارند. قیمت این محصولات تا زمانی که قیمت مصوب آنها تغییر نکند، ثابت می ماند. برای محصولاتی که قیمت مصوب ندارند رنج قیمتی موجود در بازار مشخص می گردد تا مردم بتوانند با مطلعی بیشتر از قیمت ها و به راحتی کالای مورد احتیاج خود را تهیه نمایند. زیرا اگر مردم از محدوده قیمتی کالایی که قصد خرید آن را دارند، مطلع شوند گرانفروشی آشکار خواهد شد.

مدیر کل دفتر بازرگانی داخلی کالاهای کشاورزی وزارت جهادکشاورزی افزود: اطلاعات مورد احتیاج خود را در خصوص قیمت اقلام از استان ها و منابع معتبر دریافت خواهیم کرد. در خصوص قیمت میوه و تره بار مرجع در مراکز استان ها میدان مرکزی میوه و تره بار آنها خواهد بود. در تهران نیز به علت اینکه قیمت ها در منطقه ها مختلف فرق دارد در حال آنالیز مراجع قیمتی هستیم تا قیمت های اعلام شده مفید و دقیق باشد.

وی توضیح داد:در پلتفرمی که پیش بینی شده قیمت اقلام درج می گردد و هر زمان که تغییراتی در بازار رخ داد قیمت ها نیز به روز می شوند.

زارع در سرانجام گفت: از روز گذشته با دستور رئیس جمهوری وزارت جهادکشاورزی کار خود را در این بخش شروع نموده است. امیدواریم بتوانیم با همکاری دستگاه های مختلف از جمله وزارت صمت، اتاق اصناف و… این امر مهم را در کوتاهترین زمان ممکن محقق سازیم. بعلاوه نحوه اطلاع رسانی قیمت ها نیز یا به وسیله بارگذاری در سایت وزارتخانه یا رسانه ها و شبکه های مربوطه انجام خواهد شد.

منبع: ایسنا

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 6 دی 1400 بروزرسانی: 6 دی 1400 گردآورنده: pershinblog.ir شناسه مطلب: 597

به "اعلام قیمت 27 کالای خوراکی ، به روزسانی قیمت ها با تغییرات بازار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام قیمت 27 کالای خوراکی ، به روزسانی قیمت ها با تغییرات بازار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید