بارش شدیدترین باران قرن در راه است؟

به گزارش پرشین بلاگ، رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ضمن تاکید براینکه بعضی اخبار منتشر شده مبنی بر بارش شدیدترین باران قرن صحت ندارند، از رخداد توفان شدید شن در شمال سیستان و بلوچستان اطلاع داد.

بارش شدیدترین باران قرن در راه است؟

به گزارش ایسنا، صادق ضیاییان درباره بعضی اخبار منتشر شده مبنی بر شدیدترین بارش های قرن در فضای مجازی اظهار کرد: این ها اخبار غلط و شایعه پراکنی است و باران های سیل آسا و شدیدی که بتوان به آن ها گفت شدیدترین بارش های قرن پیش بینی نمی گردد.

وی درباره بارندگی های کشور تا پنج روز آینده گفت: از امروز تا روز پنجشنبه (23 تا 26 مرداد) در بیشتر منطقه ها کشور جوی پایدار پیش بینی می گردد و برای روز آدینه (27 مرداد) در منطقه های از شمال غرب و یا ارتفاعات زاگرس افزایش ابر و بارش های پراکنده مورد انتظار است.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: طی امروز و فردا (23 و 24 مرداد) در ارتفاعات استان هرمزگان به ویژه در ساعات بعد از ظهر رشد ابر های همرفتی پیش بینی می گردد که می تواند همراه با رعد و برق، وزش باد شدید و رگبار باران باشد.

وی افزود: طی پنج روز آینده در شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید مورد انتظار است که خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا را به همراه دارد.

ضیاییان در سرانجام گفت: در منطقه شمال سیستان و بلوچستان، طی امروز و فردا توفان شن شدید پیش بینی می گردد که می تواند مخاطراتی در پی داشته باشد. در بعضی از منطقه ها مرکزی کشور هم طی ساعات بعد از ظهر وزش باد شدید دور از انتظار نیست.

منبع: فرارو
انتشار: 23 مرداد 1402 بروزرسانی: 23 مرداد 1402 گردآورنده: pershinblog.ir شناسه مطلب: 972

به "بارش شدیدترین باران قرن در راه است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بارش شدیدترین باران قرن در راه است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید