تقاضای تاسیس خوابگاه جدید در دانشگاه صنعتی نوشیروانی خبرنگاران

به گزارش پرشین بلاگ، معاون دانشجویی دانشگاه صنعتی نوشیروانی گفت: رتبه و رنک دانشگاه صنعتی نوشیروانی در چند سال اخیر یک شده و افراد غیر بومی زیادی برای ادامه تحصیل این دانشگاه را انتخاب می نمایند و در دو سال اخیر تقاضا برای خوابگاه بیش از پیش شده است.

تقاضای تاسیس خوابگاه جدید در دانشگاه صنعتی نوشیروانی خبرنگاران

سیدمحمود ربیعی، معاون دانشجویی دانشگاه صنعتی نوشیروانی در تبادل نظر با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران گفت: دانشگاه صنعتی نوشیروانی دارای چند بلوک برای اسکان دختران و پسران است. مجتمع خوابگاهی امینیان دارای 3 خوابگاه پسرانه با ظرفیت پذیرش 850 دانشجو است که شامل دانشجویان تحصیلات تکمیلی هم می گردد.

ربیعی ادامه داد: خوابگاه دخترانه کوثر ویژه تحصیلات تکمیلی از دیگر خوابگاه های دانشگاه با ظرفیت 150 نفر است. همچنین خوابگاه ریحانه نیز طرفیت پذیرش 280 نفر را دارد.

معاون دانشجویی دانشگاه صنعتی نوشیروانی گفت: برنامه بازسازی و ارتقا در سال نو فعلا در حد تعمیرات روزمره است. البته خوابگاه های ما درجه 2 و 3 هستند و بیشتر بودجه برای خوابگاه های درجه 4 است و بودجه ای برای افزایش درجه خوابگاه های درجه 2 نداریم. هرچند که به دنبال تاسیس خوابگاه تجاری هستیم و بودجه اش را با همکاری بخش خصوصی به صورت وام دریافت می کنیم.

وی اظهار کرد: از سوی دانشجویان تقاضا به تاسیس خوابگاه جدید داریم. خیلی از افراد داوطلب، بومی و برای خطه شمال کشور هستند و به دلیل دوری و صعب العبور بودن راستا خواهان اسکان در دانشگاه هستند، با همه این تفاسیر ما برای آن ها خوابگاهی قائل نمی شویم.

ربیعی اضافه کرد: همچنین رتبه و رنک دانشگاه صنعتی نوشیروانی در چند سال اخیر یک شده و افراد غیر بومی زیادی برای ادامه تحصیل این دانشگاه را انتخاب می نمایند و در دو سال اخیر تقاضا برای خوابگاه بیش از پیش شده است.

معاون دانشجویی دانشگاه صنعتی نوشیروانی اعلام کرد: خوابگاه متاهلی در این دانشگاه نداریم و برنامه ای هم برای تاسیس آن نداریم. نهایتا به دادن وام برای اجاره خوابگاه متاهلی به افراد بسنده کردیم.

وی گفت: در شرایط کنونی خوابگاه ها با 25 درصد ظرفیت فعال هستند که بیشتر در اختیار تحصیلات تکمیلی است. دانشجویان کارشناسی هم برای گذراندن دروس عملی به مدت دو روز در هفته به دانشگاه مراجعه می نمایند و به آن ها خوابگاه تعلق می گیرد.

ربیعی در انتها گفت: با توجه به اینکه دانشگاه ها به صورت حضوری نیست، ولی ما برای دانشجویانی که خوابگاه می گیرند، غذا تهیه می کنیم. تعطیلی دانشگاه یک فرصتی بود تا در راه صنعتی شدن سلف قدم برداریم و اقدامات خوبی تا کنون در این مورد اجرا شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 8 اردیبهشت 1400 گردآورنده: pershinblog.ir شناسه مطلب: 272

به "تقاضای تاسیس خوابگاه جدید در دانشگاه صنعتی نوشیروانی خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تقاضای تاسیس خوابگاه جدید در دانشگاه صنعتی نوشیروانی خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید