ضرورت بومی سازی طرح شهر دوستدار سالمند در گیلان

به گزارش پرشین بلاگ، مسئول دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی گیلان گفت: سند جامعی برای طرح شهر دوستدار سالمند در این استان وجود ندارد.

ضرورت بومی سازی طرح شهر دوستدار سالمند در گیلان

به گزارش گروه استان های خبرنگاران از رشت، امین حسینی کومله، مسئول دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی گیلان در جلسه شورای ساماندهی سالمندان گیلان با اشاره به اجرای طرح شهر دوستدار سالمند در 7 کلانشهر کشور گفت: با وجود نرخ بالای سالمندی در گیلان پیگیری این طرح هنوز در استان آغاز نشده است.

او با اشاره به نبود یک سند جامع برای این طرح در گیلان اضافه نمود: طرح شهر دوستدار سالمند به عنوان یک سند جامع در این استان وجود ندارد و برای اجرای این طرح نیازمند ارائه یک سند بومی هستیم.

مسئول دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی استان گیلان شرح داد: مطابق با اعلام سازمان بهداشت جهانی، برای تحقق شهر دوستدار سالمند باید 8 حوزه از جمله مسکن، حمل و نقل، مشارکت اجتماعی و خدمات سلامت دنبال شود.

جلال برشان، معاون فنی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه 16.2 درصد جمعیت استان سالمند هستند، گفت: از ابتدای شیوع کرونا تا به امروز 1.4 درصد سالمندان گیلان مشکوک به کرونا بودند.

او با اشاره به نیازمندی بیشتر سالمندان به خدمات بهداشتی در شرایط کرونایی اضافه نمود: با توجه به حساسیت این رده سنی باید شرایط مطلوب بهداشتی و رفاهی را برای آن ها فراهم کنیم.

معاون فنی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به فرایند واکسیناسیون سالمندان گیلانی شرح داد: 91.9 درصد سالمندان استان دُز اول و 77 درصد آن ها نیز دُز دوم را دریافت کردند که نسبت به آمار کشوری شرایط خوبی است.

منبع مهر

ع

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 11 آذر 1400 بروزرسانی: 11 آذر 1400 گردآورنده: pershinblog.ir شناسه مطلب: 570

به "ضرورت بومی سازی طرح شهر دوستدار سالمند در گیلان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت بومی سازی طرح شهر دوستدار سالمند در گیلان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید