علیرضا فغانی به ترکی رسید

به گزارش پرشین بلاگ، حساس ترین بازی مرحله یک چهارم نهایی رقابت های جام حذفی روز پنجشنبه از ساعت 19:45 در استادیوم آزادی بین دو تیم پرسپولیس و استقلال برگزار خواهد شد. کمیته داوران فدراسیون فوتبال برای انتخاب داور این بازی با چالشی اساسی روبرو بود. داورانی که قضاوت دربی های رفت و برگشت این فصل را برعهده داشتند، حسابی به عملکرد آن ها انتقاد وارد بود و فدراسیون نشین ها از حضور علیرضا فغانی داور شناخته شده کشورمان در لیگ قهرمانان آسیا و کشور تایلند استفاده کردند و قضاوت این جدال حساس را به او سپردند.

علیرضا فغانی به ترکی رسید

فغانی در بازی فردا برای هفتمین بار این جدال حساس را سوت خواهد زد و به رکورد محسن ترکی که هفت بار دربی را سوت زده، می رسد. یاری های فغانی در دربی جام حذفی، محمدرضا منصوری که همراه با او حضور در جام جهانی 2018 روسیه را تجربه نموده و محمدرضا ابوالفضلی که امیدوار است در کنار فغانی در جام جهانی 2022 قطر حضور داشته باشد، هستند. به بهانه هفتمین حضور فغانی در دربی، نگاهی به 6 قضاوت قبلی او نموده ایم.

اولین سوت در روز معجزه ایمون زاید

علیرضا فغانی اولین بار سیزدهم بهمن ماه سال 1390 دربی عظیم ایران را سوت زد. در آن بازی شاگردان مصطفی دنیزلی با دو گل از شاگردان پرویز مظلومی عقب بودند که دردقیقه 68 فغانی در یک تصمیم جنجالی زنده یاد مهرداد اولادی را به علت خطا بر روی اسماعیل شریفات با کارت قرمز مستقیم از زمین اخراج کرد. با وجود 10 نفره شدن پرسپولیسی ها، ایمون زاید مهاجم این تیم که به اسم بازیکن تعویضی به میدان آمده بود، هت تریک کرد تا سرخپوشان بعد از 4 شکست متوالی در بازی های رسمی، رقیب سنتی خود را در یک بازی دراماتیک در روز اولین قضاوت فغانی شکست دهند.

دو تساوی بعد از برد پرسپولیس

دومین قضاوت فغانی در دربی، به لیگ سیزدهم برمی شود که آن بازی با تساوی بدون گل شاگران امیر قلعه نویی و علی دایی به سرانجام رسید. او سومین قضاوتش در دربی را در لیگ شانزدهم تجربه کرد که آن بازی هم برنده ای نداشت و دو تیم به تساوی بدون گل رضایت دادند. علاوه بر این دو تساوی، آخرین دربی ای که فغانی قضاوت کرد، هفتم مهرماه سال 1397 برگزار گردید که در آن بازی نبرد دو مربی خارجی سرخابی های مرکز وینفرد شفر آلمانی و برانکو ایوانکوویچ کروات، برنده ای نداشت و دو تیم به تساوی بدون گل رسیدند.

آخرین برد های استقلال با قضاوت فغانی

در 21 بازی گذشته دو تیم استقلال و پرسپولیس، آبی های مرکز فقط دوبار در جریان بازی پیروز بوده اند که هر دو بازی را داور رده بندی جام جهانی 2018 روسیه (علیرضا فغانی) سوت زده است. اولین برد استقلال در دربی با قضاوت فغانی به چهارمین بازی ای که این داور شناخته شده کشورمان این جدال حساس را سوت زد، برمی شود. در آن بازی لیگ شانزدهم، شاگردان علیرضا منصوریان با یک بازگشت خوب باخت یک بر صفر را به پیروزی 3 بر 2 تبدیل کردند. اخراج سید مهدی رحمتی در دقایق آخر آن بازی از تصمیمات جنجالی فغانی بود.

دومین برد استقلالی ها هم با قضاوت فغانی به بازی برگشت لیگ هفدهم برمی شود که شاگردان وینفرد شفر آلمانی پیروز شدند با تک گل وریا غفوری از سد شاگردان برانکو ایوانکوویچ در تیم پرسپولیس بگذرند.

در شش قضاوت قبلی فغانی در دربی، 2 برد سهم استقلال بوده. یک بار پرسپولیسی ها به فزونی رسیده اند و 3 بار هم دوتیم تساوی بدون گل را تجربه نموده اند.

فوتبال 360

منبع: فرارو
انتشار: 11 مرداد 1400 بروزرسانی: 11 مرداد 1400 گردآورنده: pershinblog.ir شناسه مطلب: 433

به "علیرضا فغانی به ترکی رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علیرضا فغانی به ترکی رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید