عملیات اجرایی 2 واحد دامپروری در آبش احمد و خداآفرین شروع شد

به گزارش پرشین بلاگ، خبرنگاران/آذربایجان شرقی عملیات اجرایی احداث دو واحد دامپروری در بخش آبش احمد شهرستان کلیبر و شهرستان خداآفرین هرکدام با سرمایه گذاری 315 میلیارد تومان با حضور استاندار آذربایجان شرقی شروع شد.

عملیات اجرایی 2 واحد دامپروری در آبش احمد و خداآفرین شروع شد

ظرفیت این دو واحد دامپروری در مجموع 12هزار راس دام است که 6000 راس آن دام مولد بوده و پس از بهره برداری توان فراوری سالانه 7000 تن شیر و 1000 تن گوشت را خواهند داشت.

این دو واحد به وسیله شرکت کشت و دامداری فکا وابسته به شستا در 65 هکتار زمین و در مدت دو سال احداث می گردد و با تکمیل آنها برای 260 نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد خواهد شد.

استاندار آذربایجان شرقی در مراسم کلنگ زنی این دو واحد در محل سد ارسباران، از ابراز لطف و محبت عشایر قدردانی کرد و گفت: طی سفر دو روزه به منطقه ارسباران، مسایل و نیازهای منطقه را با حضور 11 نفر از مدیران کل استان آنالیز کردیم و تصمیمات لازم اتخاذ شد و پیگیری خواهد شد تا در بازه دو ساله جهش در شرایط منطقه را ببینیم.

عابدین خرّم اظهار کرد: در این دو روز قریب به چهار هزار میلیارد تومان پروژه در سه شهرستان در بخش های گردشگری، جاده سازی، آب و کشاورزی آغاز شد.

وی گفت: استعداد این منطقه در حدی است که می تواند به نگین گردشگری و منابع طبیعی کشور تبدیل گردد؛ اولویت ما هم پروژه هایی است که اشتغال زایی را بدون تخریب منابع طبیعی و مواهب محیط زیست ایجاد کند.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، خرّم تاکید نمود: اولویت دولت سیزدهم، خدمات دهی به منطقه ها محروم و مرزی است تا شاخص های این منطقه ها به میانه کشوری برسد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 19 اردیبهشت 1401 گردآورنده: pershinblog.ir شناسه مطلب: 729

به "عملیات اجرایی 2 واحد دامپروری در آبش احمد و خداآفرین شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عملیات اجرایی 2 واحد دامپروری در آبش احمد و خداآفرین شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید