هشدار زرد هواشناسی تهران

به گزارش پرشین بلاگ، اداره کل هواشناسی استان تهران نسبت به پایداری هوا و سکون نسبی جو و انباشت آلاینده های جوی به ویژه ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون و کاهش کیفیت هوا از روز یکشنبه هفته آینده در این استان هشدار داد.

هشدار زرد هواشناسی تهران

به گزارش ایرنا به نقل از اداره کل هواشناسی استان تهران، در این هشدار با اشاره به شرایط پایداری نسبی هوا و انباشت آلاینده ها ازظهر یکشنبه (هفتم آذر) تا چهارشنبه هفته آینده (دهم آذر) افزایش غلظت آلاینده ها به ویژه ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون در نواحی پرتردد و صنعتی استان تهران پیش بینی می گردد.

بر این اساس، افزایش شاخص آلودگی های جوی و کاهش کیفیت هوا تا حد ناسالم برای گروه های حساس و در صورت مهار نکردن منابع آلاینده (ثابت و متحرک) در برخی ساعات، کاهش کیفیت هوا تا حد ناسالم برای تمام گروه ها به ویژه در منطقه ها صنعتی و پرتردد مورد انتظار است.

این گزارش حاکی ست، از بامداد شنبه (6 آذر) تا صبح یکشنبه (7 آذر) در برخی ساعات وزش باد میانه تا نسبتاَ شدید در نواحی جنوب غربی و ارتفاعات استان پیش بینی می گردد که طی این مدت، توقف انباشت آلاینده ها و بهبود نسبی کیفیت هوا احتمال می رود.

بعلاوه اداره کل هواشناسی استان تهران نسبت به حضور در فضای باز برای افراد دارای سابقه بیماری های قلبی و ریوی، رفت و آمد های غیر ضروری به نواحی پرتردد برای افراد سالمند و خردسال و فعالیت فیزیکی طولانی و ورزش در فضای باز در این مدت هشدار داد.

در عنوان هشدار های صادره از سوی مرکز پیش بینی سازمان هواشناسی کشور رنگ زرد جهت آگاهی، رنگ نارنجی جهت آمادگی و رنگ قرمز جهت اقدام است.

منبع: فرارو
انتشار: 10 دی 1400 بروزرسانی: 10 دی 1400 گردآورنده: pershinblog.ir شناسه مطلب: 602

به "هشدار زرد هواشناسی تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار زرد هواشناسی تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید