ویژگی های نمای اسپایدری و مزیت های استفاده از آن

به گزارش پرشین بلاگ، خبرگزاری خبرنگاران- امروزه نماهای مجذوب کننده شیشه ای در بسیاری از ساختمان ها مانند ادارات، هتل ها و فرودگاه ها بکارگیری می شوند که نمونه ای از برترین آنها نمای اسپایدری است. این نما از شیشه در نظر گرفته شده که در فراوری آن از عناصر ضد زنگ استفاده شده است. از ویژگی های نمای اسپایدری می توان به شفافیت، پردازش بهتر نور و زیبایی ظاهری فضای بیرونی و داخلی اشاره نمود که در پنل های مختلف برای انواع ساختمان ها بکارگیری خواهد شد. به طور کلی نمای اسپایدری نسبت به سایر نماها به دلایل مختلفی مانند اتصالات پیشرفته متمایز بوده و بیشتر افراد با تماشا آن مجذوب خواهند شد و احتمالاً یکی از موقعیت هایی که از این دست شیشه ها دیده اید، بانک ها هستند. حال در ادامه این مقاله قصد داریم توضیحات مفصل تری درباره نمای شیشه ای اسپایدری و نمای پانچ متال برای شما سروران در نظر بگیریم.

ویژگی های نمای اسپایدری و مزیت های استفاده از آن

تعریف نمای اسپایدر

به سازه ای که با استفاده از اتصالات نقطه ای، شیشه را به انواع ساختمان ها متصل می نماید نمای اسپایدری گفته می گردد که ممکن است اسپایدر با سازه کابلی یا فلزی در نظر گرفته گردد. به بیان دیگر این نما، شیشه لمینت شده ای است که بوسیله دو لایه شیشه سکوریت تهیه خواهد شد. در ضمنً لازم به ذکر است که با توجه به اینکه فضاهای بیرونی سازه ها احتیاج به طرح های خلاقانه و مجذوب کننده دارند، بکارگیری از نمای اسپایدری برترین انتخاب برای طراحان به جهت در نظر گرفتن یک محیط روشن با نور کافی خواهد بود.

انواع نمای اسپایدر

برای انتخاب یک نمای اسپایدر برای انواع سازه ها می توان به چند دسته مختلف دسترسی داشت که البته با توجه موقعیت سازه ها انتخاب نوع این نما می تواند متغیر باشد. ما در ادامه به انواع نمای شیشه ای اسپایدری اشاره خواهیم کرد:

  • نمای اسپایدر لوله ای

در بیشتر مواقع اگر بنا به استفاده از نمای اسپایدری در سازه ها باشد، نمای اسپایدر لوله ای مدنظر قرار خواهد گرفت. در واقع بکارگیری از لوله های فولادی در این نما در قالب پشتیبان و ارتعاش گیر خواهد بود. در ضمنً در نظر داشته باشید که ضخامت و قطر لوله های استفاده شده، بسته به وزن شیشه و مکان بکارگیری از آن دارد. بعلاوه به علت اهمیت زیبایی در نمای ساختمان ها، لوله های جنس استیل به همراه ترکیب با یراق آلات اسپایدر مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

  • نمای اسپایدر فین گلس

استفاده از تیغه های کاملاً شفاف در سیستم نمای اسپایدر فین گلس به عنوان یک ارتعاش گیر در مقابل نیروهایی مانند باد برترین عملکرد را خواهد داشت. لازم به ذکر است که نحوه متصل کردن این تیغه ها به سقف، کف یا یرآق آلات به مهندسی خاصی احتیاج است که فقط از عهده کارشناسان و مهندسان حرفه ای بر خواهد آمد.

  • نمای اسپایدر کابلی

در طراحی نمای اسپایدری کابلی فقط از کابل بهره گرفته شده است و هیچ استفاده ای از تیغه های شیشه ای یا لوله های استیل نخواهد بود. لازم به ذکر است که در اجرای این نمای محاسبات دقیق نقش اساسی خواهد داشت و در کنار آن وجود یک سازه با مقاومت فوق العاده ضروری به نظر می رسد. همه این موارد نشان از اجارای سیستم نمای نمای اسپایدر کابلی با هزینه های بیشتر نسبت به دو نمای دیگر است.

نحوه نصب انواع نمای اسپایدر

برای این که بتوان به نصب انواع نمای اسپایدر پرداخت باید روش های مختلفی را در نظر گرفت که مهندسان و طراحان مختلف بنا به شرایط و موقعیت سازه، برترین نوع و نحوه نصب را انتخاب و اجرا می کنند که ما در ادامه به آنالیز کوتاه این موارد خواهیم پرداخت:

  • استفاده از سوراخ کردن شیشه

در این روش از نحوه نصب نمای اسپایدری، طراحان باید پانل های شیشه ای را به جهت هماهنگی بهتر با سیستم اتصال سوراخ کنند. کارفرماها معمولاً با در اختیار داشتن وسایل انجام این کار به راحتی می توانند بر اساس خواسته مشتریان کار نصب را پیگیری کنند. به طور کلی در این روش بکارگیری از سازه های فولاد ضدزنگ به جهت ثبات در نگهداری سازه، از معمول ترین روش های سر پا کردن این مدل از نمای اسپایدر خواهد بود. در ضمنً ناگفته نماند که این روش به نسبت دیگر روش های گران تر است.

  • استفاده از داربست

برای این که سازه های شفاف به طور کامل نگه داشته شوند، باید به سراغ روش استفاده از داربست رفت. به طور کلی و با توجه به این که بازوهای سازه باید در یک راستا با لبه های شیشه قرار داشته باشند، بکارگیری از یک تیغه در میان اتصال ها کار را ساده تر خواهد نمود و سپس با متصل شدن یک صفحه خارجی، شیشه به طور کامل سر جایش خواهد ایستاد. معماران حرفه ای برای این که هزینه ها را افزایش ندهند، معمولاً از این روش استفاده می کنند.

شیشه های بکارگیری شده در نمای اسپایدری

برای انجام و نصب نماهای اسپایدری احتیاج به شیشه های محکم و مقاوم است که معمولاً از شیشه های لیمینت که دارای کیفیت های فوق العاده ای هستند در این گونه نماها استفاده می گردد. البته ممکن است بر اساس شرایط و تصمیم مهندسان بکارگیری از شیشه سکوریت نیز در دستور کار قرار بگیرد. این شیشه های واقعی از برترین نوع برای نصب در نماهای اسپایدری به حساب می آیند. در ضمنً ناگفته نماند که هزینه بکارگیری از شیشه سکوریت به مراتب بیشتر از استفاده از نوع لیمینت است.

مزایا و معایب نماهای اسپایدر

به طور حتم استفاده از هر سیستم نمای سازه دارای معایب و مزایای بخصوصی است که نمای اسپایدر نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود. حال در ادامه به مزایا و معایب این سیستم اشاره خواهیم کرد تا با آنالیز های بیشتر نسبت به نتیجه گیری بهتری به جهت استفاده از آن در نمای سازه ها دست یابید:

  • مزایای نمای اسپایدری

از مهمترین مزایایی که می توان برای نماهای اسپایدری و نمای پانچ متال در نظر داشت موارد زیر هستند:

  • انعطاف پذیری. نمای اسپایدر یک محیط انعطاف پذیر است که بر اساس احتیاج می توان طرح های متنوعی برای سازه ها در نظر گرفت. این نما لعاب با انبوهی از اتصالات سخت افزاری شیشه ای ارائه می گردد که می توان آن را با توجه به احتیاج و ضخامت شیشه سفارشی کرد.
  • شفافیت. نمای اسپایدری و نمای پانچ متال حدبیشتر شفافیت را ارائه می دهد و ورود نور طبیعی به فضای داخلی ساختمان را تضمین می نماید. بنابرایناین امکان به طور گسترده برای تأمین نور در ساختمان های تجاری استفاده می گردد. در ضمنً به علت مجذوب کنندهیت بصری، از آن برای ایجاد پوسته های ساختمانی با کیفیت نیز استفاده می گردد.
  • نصب و نگهداری آسان. به علت نصب و نگهداری آسان از سیستم نمای عنکبوتی به طور گسترده در ادارات و مجتمع های ساختمانی مورد استفاده قرار می گیند. در واقع تمامی درب ها و پنجره های یو پی وی سی را می توان به راحتی در بخش های شیشه اسپایدر قرار داد.
  • دوام. فراوری کنندگان شیشه از مواد با کیفیت بالا مانند فولاد ضد زنگ برای ساخت شیشه های اسپایدر استفاده می کنند و در نتیجه عملکرد بادوام این گونه نماها تضمین می گردد.
  • مقاوم در برابر شرایط آب و هوایی. از آنجایی که نمای اسپایدری قرار است به صورت خارجی نصب گردد، همواره عامل ناپایداری و شرایط نامساعد جوی وجود دارد که دوام سازه را مختل می نماید. با این حال این نمای مدرن امروزی، ضدآب در نظر گرفته می گردد.
  • صرفه جویی در انرژی. واضح است که استفاده از چنین شیشه هایی به عنوان نما در سازه ها به خوبی می تواند نور کافی را به محیط برساند که در این صورت می توان امیدوار بود که در مصرف انرژی صرفه جویی گردد.
  • ظاهر زیبا. یکی دیگر از مزایای مهم نمای اسپایدر این است که ظاهری ساده اما مجذوب کننده ایجاد می نماید و به علت معماری فوق العاده آن ظاهر خارجی ساختمان را بهبود می بخشد.
  • معایب نمای اسپایدر

در کنار مزایایی که برای نماهای اسپایدری وجود دارد از بعضی از معایب این نما نیز می توان به عنوان دغدغه های مهندسان نام برد که عبارتند از:

  • سختی در آب بندی کردن نما. از جمله مهم ترین معایب بکارگیری از نماهای اسپایدری بستن درزهای موجود در پانل های شیشه ای است که برای این منظور دقت مهندسان را می طلبد.
  • احتیاج به محاسبات دقیق. همان طور که می دانید اجرای نماهای اسپایدار احتیاجمند محاسبات دقیق دارد و در صورتی که کوچک ترین اشتباهی رخ دهد، ممکن است به شکست پروژه ختم گردد. بنابراین به طور کلی توصیه می گردد که اجرای نمای اسپایدری به مهندسان با تجربه ارجاع داده گردد.

قیمت استفاده از نماهای اسپایدر

به طور کلی نمی توان قیمت واحد برای پروژه های مختلف به جهت نصب نمای اسپایدار مشخص کرد و برای این منظور باید به کلیه موارد مهم توجه نمود که مهم ترین آنها عبارتند از:

  • شکل و شمایل سازه و موقعیت قرارگیری آن.
  • نوع استفاده از نمای اسپایدر.
  • روش و نحوه نصب نمای اسپایدر.

همان طور که عنوان کردیم برای پروژه های مختلف بر اساس مساحتی که باید از نماهای شیشه اسپایدری استفاده کرد، مشخص قیمت انجام می گردد. با این حال ممکن است موارد در محاسبه قیمت این نما موارد دیگری نیز نقش داشته باشد که بهتر است در این خصوص با مهندسان مجموعه صحبت کنید.

انجام پروژه های نمای ساختمان با استفاده از تیم تخصصی صنعت مهرسان نوین

حال برای این که از چنین خدماتی برای پروژه های مد نظرتان استفاده کنید، احتیاجمند یک تیم تخصصی خواهید بود که برای این منظور توصیه می کنیم با شرکت توسعه صنعت مهرسان نوین در تماس باشید. این شرکت در صنعت شیشه های ساختمانی فعالیت می نماید و در امر نماسازی بسیار حرفه ای است. در واقع در کنار نمای اسپایدری می توانید در صورت احتیاج از نمای فریملس و نمای پانچ متال نیز استفاده کنید که البته قبل از هر تصمیمی شاید بهتر باشد که با کارشناسان این مجموعه تبادل نظر کنید. به طور کلی برای اینکه بتوانید با مشاوران همواره فعال مجموعه مهرسان نوین در ارتباط باشید کافی است که با استفاده از راه های قرار داده شده در انتهای مطلب با این عزیزان تماس گرفته و در مورد شرایط کار برای پروژه های مختلف با آنها صحبت کنید.

http://www.mehrsunnovin.com/

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 15 دی 1400 بروزرسانی: 15 دی 1400 گردآورنده: pershinblog.ir شناسه مطلب: 607

به "ویژگی های نمای اسپایدری و مزیت های استفاده از آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویژگی های نمای اسپایدری و مزیت های استفاده از آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید