پرسپولیسی ها امیدوار باشند ، جای بیرانوند خالی نیست!

به گزارش پرشین بلاگ، مصدومیت ناگهانی و عجیب علیرضا بیرانوند، کادر فنی پرسپولیس را با چالش بزرگی روبرو نموده است اما آمار نشان می دهد بازیکنانی هستند که به تیم یاری نمایند که جای خالی بیرانوند کمتر خودش را نشان بدهد.

پرسپولیسی ها امیدوار باشند ، جای بیرانوند خالی نیست!

به گزارش خبرنگاران آنلاین، پرسپولیس بعد از جدایی احمد گوهری، دروازه بان دوم جذب نکرد و حالا در نبود بیرانوند نمی داند در مقابل النصر عربستان باید دروازه اش را به چه کسی بسپارد. در این میان بیرانوند هم با آخرین متدهای درمانی مشغول کار روی پای آسیب دیده است تا شاید بتواند در آخرین روزها خودش را به این بازی بزرگ برساند.

او فصل گذشته یکی از عوامل پیروزیت پرسپولیس در 2جام بود و در لیگ برتر نیز رکورددار بالاترین تعداد کلین شیت شد؛ اتفاقی که در فصل نو هم به سیاق فصل گذشته شروع شده و بیرانوند با 3کلین شیت طی 4مسابقه به همراه 2دروازه بان دیگر پیشتاز جدول کلین شیت هاست. البته در فصل نو، روال ثبت کلین شیت برای بیرو با فصل گذشته متفاوت بوده است.

فصل گذشته سیوهای بیرانوند به میزان عملکرد مدافعان در ثبت کلین شیت ها مؤثر بود و این نکته را می شد در آمارهای ثبت شده از بازی ها کاملا مشاهده کرد. بیرو فصل پیش به قدری سیو پیروز داشت که در جدول امتیازی دروازه بان ها هم مثل جدول کلین شیت ها صدرنشین باشد اما سال جاری به ندرت شوتی به دروازه او رسیده که فرصت سیو و درخشش را در اختیار دروازه بان قرار بدهد. از 4بازی برگزارشده پرسپولیس، تعداد شوت های در چهارچوب حریفان در 3مسابقه صفر بوده است!

یعنی در سه چهارم بازی های این فصل پرسپولیس مدافعان اساسا اجازه نداده اند که حریف بتواند چهارچوب دروازه بیرانوند را به خطر بیندازد. در نخستین بازی فصل سرخپوشان، تیم آلومینیوم اراک در تهران 2ضربه به چهارچوب دروازه پرسپولیس زد که به وسیله بیرانوند مهار شد. در 3بازی بعدی اما هیچ ضربه ای به چهارچوب دروازه پرسپولیس زده نشد و بیرانوند عملا در زمین بیکار بود. حتی تنها ضربه ای که وارد دروازه پرسپولیس شد و تک گل خورده این تیم را رقم زد، به وسیله سروش رفیعی و به اشتباه زده شد.

شاید اتکا به این آمارها بتواند کمی طرفداران پرسپولیس را به بازی های آینده این تیم نیز امیدوار کند. به هرحال اگرچه بازی های کمی از فصل نو سپری شده اما شکل دفاع کردن سرخپوشان و عملکرد خوب مدافعان این تیم باعث شده دروازه سرخپوشان به ندرت تهدید گردد. در 3بازی از 4بازی قرمزپوشان، بهترین بازیکن میدان از جمع مدافعان پرسپولیس انتخاب شده است؛ یک بار علی نعمتی و 2بار مرتضی پورعلی گنجی. از طرف دیگر پرسپولیس پیشتاز کلین شیت هاست اما بیرانوند در جدول دروازه بان ها رتبه نهم را دارد.

اگر همین روند در بازی های لیگ قهرمانان هم ادامه پیدا کند مدافعان پرسپولیس حتی در غیاب بیرانوند هم می توانند تا حدود زیادی مانع گل خوردن تیمشان باشند. البته ستاره هایی که در خط حمله النصر حضور دارند، تفاوت معناداری با مهاجمان حاضر در لیگ برتر دارند اما مدافعان ملی پوش پرسپولیس سابقه بازی و حتی پیروزیت در مقابل چنین ستاره های بزرگی را هم داشته اند. فراموش نکنیم، این فقط بیرانوند نیست که از تقابل با کریس رونالدو خاطرات خوبی دارد؛ در آن بازی تاریخی ایران با پرتغال مرتضی پورعلی گنجی هم 90دقیقه حضور داشت و از قضا در تقابل با رونالدو و یارانش یکی از بهترین های میدان بود.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 20 شهریور 1402 بروزرسانی: 20 شهریور 1402 گردآورنده: pershinblog.ir شناسه مطلب: 982

به "پرسپولیسی ها امیدوار باشند ، جای بیرانوند خالی نیست!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرسپولیسی ها امیدوار باشند ، جای بیرانوند خالی نیست!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید