ژاپن 700 هزار دُز واکسن آسترازنکا به ایران ارسال می نماید

به گزارش پرشین بلاگ، خبرگزاری خبرنگاران-وزیر خارجه ژاپن در جریان یک کنفرانس خبری گفت که کشورش 700 هزار دُز واکسن آسترازنکا دیگر به ایران ارسال می نماید.

ژاپن 700 هزار دُز واکسن آسترازنکا به ایران ارسال می نماید

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، یوشیماسا هایاشی وزیر خارجه ژاپن امروز (سه شنبه) در جریان یک کنفرانس خبری گفت که توکیو 700 هزار دُز واکسن آسترازنکا دیگر به ایران ارسال می نماید.

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی اسپوتنیک، هایاشی در این خصوص توضیح داد: دولت ژاپن تصمیم گرفته است که 700 هزار دُز واکسن آسترازنکا دیگر به ایران ارسال کند. این واکسن ها در قالب کوواکس به ایران ارسال می گردد. مذاکرات درباره این موضوع در مرحله پایانی است.

طبق این گزارش، ارسال 700 دُز واکسن کرونا، مجموع واکسن های کرونا که توکیو تا به امروز برای ایران ارسال نموده را به به سه میلیون و 600 هزار دُز می رساند.

هایاشی بعلاوه توضیح داد:با ارسال این محموع، شمار کلی دُزهای واکسن کرونا که ژاپن به 23 کشور دنیا و منطقه ارسال نموده به 36 میلیون دُز می رسد.

در ماه ژوئن امسال میلادی، ژاپن به همراه ائتلاف دنیای واکسن و ایمنی زایی Gavi، میزبان نشست مجازی تعهد پیشرفته بازار در قالب برنامه کوواکس بود که در مورد توزیع عادلانه و برابر واکسن در بین ساکنان کشورهای مختلف بود.

طبق گزارش اسپوتنیک، در جریان نشست فوق، هزینه یک میلیارد 800 میلیون دُز واکسن برای واکسینه کردن 30 درصد از ساکنان کشورهای در حال توسعه جمع آوری شد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 23 اسفند 1400 بروزرسانی: 23 اسفند 1400 گردآورنده: pershinblog.ir شناسه مطلب: 680

به "ژاپن 700 هزار دُز واکسن آسترازنکا به ایران ارسال می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ژاپن 700 هزار دُز واکسن آسترازنکا به ایران ارسال می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید