3 ویژگی پرچم داران اندرویدی قدرتمند که در آیفون 13 وجود ندارند

به گزارش پرشین بلاگ، با وجود شباهت آیفون 13 به سری آیفون 12 و آیفون 11، استقبال از پرچم داران سال جاری اپل فراتر از حد انتظار است. در دنیای کوپرتینویی ها، معمولا پس از هر تغییر بزرگ در محصولات، تا مدتی طولانی باید به تغییرات کوچک تر قانع باشیم.

3 ویژگی پرچم داران اندرویدی قدرتمند که در آیفون 13 وجود ندارند

پیش از اینکه اپل برای معرفی عینک واقعیت افزوده ، آیفون تاشوی خود یا هر محصول چند هزار دلاری دیگر که قرار است در آینده رونمایی کند آماده گردد، برترین سیاست اعمال تغییرات کوچک روی ظاهر فعلی آیفون است که تا به حال هم به خوبی جواب داده.

اگر شباهت آیفون 13 با نسل های قبل را کنار بگذاریم و نگاه مستقل تری به این سری داشته باشیم، باید گفت با محصولات زیبا و قدرتمندی روبه رو هستیم. علاوه بر ظاهر دستگاه ها و قدرت سخت افزاری اشان، نباید از مزیت های سیستم عامل iOS هم غافل شویم.

ممکن است خانواده آیفون 13 برای بسیاری از کاربران مناسب باشند، اما اگر کاربر حرفه ای اندروید باشید، قطعا نمی توان چنین محصولاتی را به شما پیشنهاد کرد. در واقع اگر بخواهید از اندروید به آیفون 13 مهاجرت کنید، باید برخی از ویژگی های محبوب پرچم داران اندرویدی را قربانی کنید.

در ادامه به معرفی مختصر 3 ویژگی قدرتمند اندروید می پردازیم که در آیفون 13 حضور ندارند و امیدواریم در نسل های بعدی پرچم داران اپل شاهد حضور آن ها باشیم. در واقع، 2 نمونه از این ویژگی ها حتی روی گوشی های اندرویدی مقرون به صرفه قیمت هم در دسترس هستند.

1. چند وظیفگی (مولتی تسکینگ)

شرایطی را در نظر بگیرید که رمز عبور حساب توییتر خود را فراموش نموده اید و درخواست بازیابی از طریق ایمیل را دارید. پس از ارسال کد به ایمیل شما، راهی ندارید جز اینکه از توییتر خارج و وارد اپ ایمیل خود شوید تا کد را کپی کنید.

هنگامی که به اپ توییتر برمی شد، متوجه می شوید این فرایند دوباره از سر گرفته شده است و این بار مجبور هستید در اپ توییتر بمانید و با استفاده از دستگاه دیگری ایمیل خود را باز کنید تا بتوانید کد را روی اپ موجود در آیفون خود وارد کنید.

متأسفانه تعدادی از اپلیکیشن ها چنین مسئله ای را برای کاربران iOS به وجود می آورند و اگر بخواهید در هنگام وارد کردن اطلاعات حساس مرتبط با رمز عبور یا اطلاعات کارت بانکی از صفحه خارج شوید، پس از بازگشت متوجه می شوید که صفحه رفرش شده است.

نبود چند وظیفگی یا همان مولتی تسکینگ در سیستم عامل موبایلی اپل یکی از موضوعاتی است که به سادگی می تواند چنین مشکلاتی را برطرف و زحمت کاربران برای انجام بسیاری از کارها از طریق آیفون را کم کند.

سیستم عامل اندروید به ویژگی های مولتی تسکینگ کاربردی مجهز است که به کاربر اجازه می دهد صفحه را بین دو اپ تقسیم کند یا یک اپ را به صورت پنجره پاپ آپ روی اپ دیگر باز کند.

با استفاده از این ویژگی شما می توانید به صورت هم زمان دو یا چند اپ را باز کنید و به کارهای مختلف بپردازید، چند وب سایت مختلف را آنالیز کنید، یا بدون احتیاج به توقف ویدیوهای در حال پخش خود از سایر اپ ها هم بهره ببرید.

برای مثال، اگر بخواهید هم زمان با تماشای ویدیوهای یوتیوب روی آیفون خود از اپلیکیشن دیگری هم بهره ببرید، تنها راه شما این است که اشتراک پریمیوم یوتیوب را بخرید. اما این امکان در اندروید به صورت رایگان در دسترس است.

با توجه به ابعاد نمایشگر و توان پردازشی سخت افزار گوشی های هوشمند امروزی، تقسیم نمایشگر گوشی به دو بخش برای اجرای هم زمان دو اپلیکیشن کار چندان دشواری نیست. بنابراین، با وجود نمایشگرهای بالای 6 اینچ و پردازنده پرقدرت A15 Bionic، جای تعجب دارد که چرا اپل این ویژگی را به آیفون 13 یا حداقل 13 پرو مکس 6.7 اینچی اضافه ننموده است.

2. پشتیبانی از قلم استایلوس

در سال 2007، استیو جابز گفته بود که هیچ کس به قلم استایلوس روی گوشی خود احتیاج ندارد و این قلم ها فقط همه چیز را پیچیده می نمایند، باید آن ها را در جایی قرار داد و گم کردن آن ها بسیار راحت است.

پس از 14 سال، با وجود حضور پیروز محصولاتی مانند سری گلکسی نوت و گلکسی زد فولد، آیفون 13 هنوز هم از قلم استایلوس پشتیبانی نمی نماید.

ممکن است اپل به این زودی برنامه ای برای اضافه کردن این قابلیت به آیفون نداشته باشد، اما آیا واقعا در سال 2021 هنوز هم کاربران به قلم استایلوس احتیاج ندارند و این ابزار کاربردی محسوب نمی گردد؟

در نگاه اول، پاسخ مثبت به پرسش بالا منطقی به نظر می رسد؛ زیرا کاربران بسیاری وجود دارند که از کار کردن با گوشی های بدون استایلوس راضی هستند. اما اگر سابقه استفاده از محصولاتی مانند سری گلکسی نوت را داشته اید، قطعا نمی توانید کاربردهای مختلف یک قلم استایلوس حرفه ای و تجربه کاربری مجذوب کننده آن را انکار کنید.

اگر کاربر حرفه ای باشید، ممکن است در مواقعی مجبور شده باشید سندی را به صورت آنلاین امضا کنید یا طرح و نقشه ای را روی نمایشگر گوشی خود پیاده کنید یا حتی برای تفریح با استفاده از قلم استایلوس به نقاشی کشیدن مشغول شوید.

اگر به S Pen شرکت سامسونگ و ویژگی های متعدد آن نگاهی داشته باشید، متوجه کاربردهای فراوان آن در مولتی تسکینگ و انجام سریع تر و دقیق تر کارهای مختلف خواهید شد.

در زیست بوم کوپرتینویی ها، آیپدها به خوبی با اپل پنسل سازگار هستند و قلم اپل تا به حال ویژگی های مجذوب کننده متعددی را در اختیار کاربران تبلت های این شرکت قرار داده است. با توجه به همین تجربه پیروز، یکپارچگی اپل پنسل با آیفون برای اپل کار دشواری نخواهد بود.

3. حالت دسکتاپ

در حالی که اپل تمام کوشش خود را می نماید تا کاربران برای داشتن هر یک از محصولاتش هزینه ای جداگانه بپردازند و همواره سعی دارد زیست بوم آیفون، آیپد و مک بوک ها را از یکدیگر جدا کند، برخی از گوشی های اندرویدی امکان دسترسی به اپلیکیشن ها در حالت دسکتاپ را هم به کاربران ارائه می نمایند.

گلکسی زد فولد 3 سامسونگ یکی از گوشی های اندرویدی است که علاوه بر این که در قالب یک دستگاه نقش گوشی هوشمند و تبلت را ایفا می نماید، با استفاده از ویژگی نرم افزاری DeX امکان دسترسی به حالت دسکتاپ را هم ارائه می نماید و می توان با اتصال آن به یک نمایشگر، ماوس و صفحه کلید، تجربه ای مشابه استفاده از یک رایانه رومیزی را رقم زد.

در این حالت شما به المان های مختلف یک رابط کاربری دسکتاپ مانند نوار وظیفه، باز شدن اپ ها در قالب پنجره ها و نشان گر ماوس برای ناوبری دقیق و وب گردی دسترسی دارید.

علاوه بر سامسونگ، پرچم داران هواوی، شیائومی و برخی فراوری نمایندگان دیگر هم حالت دسکتاپ را ارائه می نمایند که می تواند تجربه کاربری شما از گوشی هوشمندتان را چند پله ارتقا دهد. اما متأسفانه این ویژگی مجذوب کننده هم در آیفون 13 حضور ندارد.

نظر شما درباره تفاوت های بیان شده میان آیفون 13 و پرچم داران اندرویدی با قابلیت های ذکر شده چیست؟ آیا با حضور ویژگی هایی مانند مولتی تسکینگ، پشتیبانی از قلم و حالت دسکتاپ در آیفون ها موافق هستید؟

منبع: Phone Arena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 5 آبان 1400 بروزرسانی: 5 آبان 1400 گردآورنده: pershinblog.ir شناسه مطلب: 532

به "3 ویژگی پرچم داران اندرویدی قدرتمند که در آیفون 13 وجود ندارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3 ویژگی پرچم داران اندرویدی قدرتمند که در آیفون 13 وجود ندارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید