7 عادت که ستون فقرات شما را کج می نماید!

به گزارش پرشین بلاگ، نشستن طولانی مدت و نادرست به سلامتی بدنتان آسیب می زند. اگر شغل تان به گونه ای است که تمام روز را پشت میز می نشینید، باید بیشتر مراقب سلامت خودتان باشید.

7 عادت که ستون فقرات شما را کج می نماید!

متاسفانه بسیاری از ما درگیر عادت های نادرست نشستن روی جایگاه هستیم و تا درد احساس نکنیم به همان طرز نشستن ادامه می دهیم. اگر می خواهید با عادت های اشتباه نشستن پشت میز آشنا شوید، در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

اگر طولانی مدت پشت میز کار هستید و به طرز صحیح نشستن روی جایگاه توجه نمی کنید، باید بدانید نشستن طولانی مدت و نادرست به سلامت بدن شما آسیب جدی می زند. از مهم ترین عوارض ناشی از بد نشستن می توان به کمردرد، ضعیف شدن عضلات گردن، شانه ها و ستون فقرات اشاره نمود.

خمیده نشستن روی جایگاه

شایع ترین نوع بد نشستن روی جایگاه، خمیده نشستن است که بدن شما در دراز مدت را تحت تاثیر قرار می دهد. مردم پشت میز کار خود، سر میز شام، بر روی نیمکت، همه جا به حالت خمیده می نشینند! نتیجه منفی از خمیده نشستن درد در قسمت پایین کمر است.

هنگامی که شما حالت خمیده می نشینید، وقتی کمر خود را خم می کنید ستون فقرات حالت S طبیعی خود را از دست می دهد و فشار بیشتری بر روی آن قرار داده می گردد. این فشار اضافه شده روی عضلات کمر قرار می گیرد و سیستم عصبی سیاتیک را فشرده می سازد.

ارتفاع نامناسب جایگاه

یکی دیگر از عادات بد نشستن این است که روی جایگاه بنشینیم که ارتفاعش بیش از میزان پایین است این عادت ناسالم روی کل بدن تاثیر می گذارد. نشستن روی جایگاه با ارتفاع خیلی کم باعث کمردرد، ناهمترازی ستون فقرات، کاهش گردش خون منجر به تورم، افزایش فشار خون، افزایش فشار بر اندام های داخلی، و خطر پیشرفته حمله قلبی یا سکته مغزی در درازمدت می گردد. این ها پیامدهای جدی برای چیزی هستند که به آسانی هرچه تمام تر برطرف می گردد!

نرسیدن پا به زمین در حالت نشسته

اگر پاهایتان به زمین یا محل استراحت پا روی جایگاه نرسند، پاهایتان آویزان می مانند. این شرایط موجب چرخیدن لگن شما به سمت عقب می گردد و باعث می گردد عضلات مرکزی بدن شما برای جبران آن اضافه ترکار نمایند. این به شما یاری می نماید عوامل حفظ سلامتی را بدانید، دوباره فکر کنید. به جای اینکه عضلات شما تحت کشش اضافی قرار گیرند و یا دچار کمر درد مزمن شوید دست به کار شوید!

نشستن با پاهای روی هم انداخته

ممکن است شما هنگام نشستن عادت نموده باشید که پاهایتان را روی هم بیندازید، اما این یک عادت نامناسب برای نشستن است که در درازمدت بر بدن شما تاثیر می گذارد. هنگامی که شما به این صورت می نشینید، یک طرف لگن شما به سمت بالا کشیده می گردد. این امر منجر به تغییر همترازی ستون فقرات شما می گردد و فشار بر روی عضلات و دیسک های ستون فقرات شما افزایش پیدا می نماید.گذشته از همه این ها, نشستن با پاهای روی هم انداخته باعث کمردرد مزمن و بعلاوه فشار عضلانی می گردد.

طولانی مدت نشستن روی جایگاه

حداقل، بعد از یک ساعت نشستن 10 دقیقه بایستید. این امر به ویژه برای کسانی که هر روز پشت میز کار می نمایند از اهمیت خاصی برخوردار است. ممکن است شما فکر کنید که راحت و یا آرام نشسته اید اما نشستن بیش از حد طولانی عضلات مرکزی بدن عضلات لگن و پای شما را ضعیف می نماید. وقتی عضلات مرکزی بدن شما ضعیف گردد، فشار بیشتری بر روی کمر و لگن شما قرار می گیرد و می تواند منجر به کمر درد مزمن و علائم سیاتیک گردد. بعلاوه ممکن است شما در قسمت ران و گردن خود درد داشته باشید.

نشستن روی بالش و یا جایگاه بیش از حد نرم

گاهی چیزی که بیش از حد از خوب باشد اصلا فایده ندارد! همانطور که نمی خواهید روی یک جای سفت بنشینید، نشستن روی جایگاه خیلی نرم یا استفاده از بالش از عادات بد نشستن است که در درازمدت می تواند تاثیر منفی بر بدن شما داشته باشد. نشستن روی یک سطح بیش از حد نرم، حفظ شرایط خوب بدن را دشوارتر می نماید. اگر شرایط صحیح بدنی خود را حفظ نکنید، فشار بیشتری بر روی ستون فقرات خود وارد می کنید، گردش خون را کاهش می دهد، و به همین صورت خطراتی که سلامتی شما را تهدید می نماید افزایش می دهد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب آیا سرکه سیب واقعا لاغر می نماید! را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 13 مرداد 1401 بروزرسانی: 13 مرداد 1401 گردآورنده: pershinblog.ir شناسه مطلب: 802

به "7 عادت که ستون فقرات شما را کج می نماید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 عادت که ستون فقرات شما را کج می نماید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید