بررسی احداث بازارچه مرزی میان ایران و پاکستان

به گزارش پرشین بلاگ، تهران (پانا) - بر اساس توافقات اجرا شده، تیم های فنی ایران و پاکستان برای تعیین کردن مکان و اندازه بازارچه های مشترک و تهیه فهرست اقلام قابل مبادله در بازارچه ها تعیین کردند.

بررسی احداث بازارچه مرزی میان ایران و پاکستان

به گزارش سازمان توسعه تجارت ایران، سیدرضا سیدآقازاده گفت: با توجه به تهیه پیش نویس تفاهمنامه ایجاد بازارچه های مرزی مشترک میان ایران و پاکستان در آذرماه سال جاری، نشست مجازی مذاکرات تکمیلی جهت نهایی کردن تفاهمنامه در سطح معاونین وزیر برگزار گشت.

وی با اشاره به مرز 950 کیلومتری ایران و پاکستان و همچنین علاقمندی طرفین برای توسعه تجارت اضافه نمود: بازارچه های مرزی تا کنون به صورت یک طرفه از جانب ایران و یا پاکستان ایجاد شده و بازارچه مشترک برای نخستین بار بین دو کشور ایجاد خواهد شد که انتظار می رود توسعه بازارچه های مرزی مشترک موجب بهبود فعالیت های تجاری مرزنشینان شود.

مدیر کل دفتر آسیا و اقیانوسیه گفت: بر اساس توافقات اجرا شده، تیم های فنی ایران و پاکستان برای مشخص کردن مکان و اندازه بازارچه های مشترک و تهیه فهرست اقلام قابل مبادله در بازارچه ها مشخص کردند.

سیدآقازاده با بیان اینکه انتظار می رود در آینده نزدیک بازارچه های مشترک در کوهک و پیشین راه اندازی شوند، بیان نمود: پاکستان برای ایجاد بازارچه های مشترک روزانه 6 شش نقطه را پیشنهاد کرده و طرف ایرانی علاقمند است تا حد امکان بازارچه های مشترک در محل بازارچه های مصوب موجود راه اندازی شوند.

در حال حاضر چهار بازارچه سراوان- جالق، سراوان- کوهک، سرباز- پیشین و چابهار- ریمدان در استان سیستان و بلوچستان در مرز پاکستان فعال هستند و بازارچه میرجاوه نیز با گمرک میرجاوه ادغام شده است.

گفتنی است، در این نشست هیأت ایرانی به ریاست حمید زادبوم، معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت و با حضور موهبتی، استاندار سیستان و بلوچستان، نمایندگان وزارت امور خارجه، وزارت کشور، معاونت حقوقی ریاست جمهوری، دفتر مقررات صادرات و واردات و همچنین هیأت پاکستانی نیز بهریاست محمد صالح فاروقی معاون وزارت بازرگانی پاکستان و متشکل از نمایندگان دستگاه های اجرایی پاکستان در فضایی محبت آمیز در خصوص بخش اعظم متن تفاهم نامه مذاکره کرده و به توافق رسیدند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 4 فروردین 1400 بروزرسانی: 4 فروردین 1400 گردآورنده: pershinblog.ir شناسه مطلب: 207

به "بررسی احداث بازارچه مرزی میان ایران و پاکستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بررسی احداث بازارچه مرزی میان ایران و پاکستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید