برترین مدل و سبک میز اداری کدام است؟

به گزارش پرشین بلاگ، کارکرد موثر میزهای اداری موجب شده تا تنوع قابل توجهی از آن روی کار بیاید.

برترین مدل و سبک میز اداری کدام است؟

شما می توانید از این تنوع بیشترین بهره را برده و یک میز اداری با کیفیت برای دفتر کار خود بخرید اما احتمالا این تنوع بالا شما را در انتخاب برترین مدل و سبک دچار تردید ساخته است. پس با ما همراه باشید تا با برترین مدل میز اداری آشنا شوید.

معرفی برترین سبک برای میز اداری

در یک نگاه کلی می توان انواع مختلف میزهای اداری را بر اساس سبک طراحی آنان به دسته های مدرن و کلاسیک تقسیم کرد. اما در این مطلب تصمیم داریم تا به شکلی متفاوت به آنالیز مجذوب نماینده ترین و کاربردی ترین مدل های میز اداری بپردازیم.

1. انواع میز اداری بر اساس شکل ظاهری آنان

در اولین دسته بندی به معرفی انواع میزهای اداری بر اساس شکل ظاهری آنان می پردازیم. در صورتی که از سبک طراحی میز اداری عبور کنیم، به انواع مختلف میزهای ساده و میز های مدل L می رسیم. میزهایی که در فرم ال طراحی می شوند، فضای گسترده تری را در اختیار کاربران خود قرار می دهند. این میز ها دارای دو سطح رویی مختلف هستند که یکی از آنان حدوداً دوبرابر دیگری است.

از فرم ال برای ساخت میزهای کارشناسی و یا میز مدیریت که به فضای وسیعی جهت انجام فعالیت های اداری احتیاج دارند، استفاده می گردد. نقطه مقابل میز های اداری ال میزهای ساده هستند که تنها از یک سطح ساده ساخته می شوند. این دسته از میزها درابعاد مختلف و برای کاربری هایی همانند میز کارمندی، منشی، میز مدیریت و کارشناسی ساخته می شوند.

2. انواع میز اداری بر اساس پایه آنان

در یک دسته بندی دیگر میزهای اداری بر اساس جنس پایه آنان دسته بندی می شوند. در این صورت با میزهای پایه فلزی و میز اداری پایه چوبی روبرو می شویم. مسلماً استحکام و دوام پایه های فلزی در برابر پاخوردگی و سایر آسیب های محیطی بسیار بیشتر است. اما در بعضی مواقع و به خصوص در طراحی میزهای چوبی، تولیدنمایندگان چاره ای جز استفاده از پایه های چوبی ندارند.

در این صورت پایه ها از جنس چوب بسیار مقاوم ساخته می شوند تا بتوانند در برابر پاخوردگی مقاومت نمایند. پس می توان گفت میز پایه فلزی گزینه بهتری برای خرید به شمار می آید. این میز به علت بهره مندی از متریال مستحکم به راحتی آسیب هایی همانند ضربه، سایش، تماس با رطوبت و بعلاوه اثرات نامطلوب ناشی از جابجایی را خنثی می نماید. پس اگر در پی خرید یک میز اداری با دوام و ماندگار هستید، خرید میزهای پایه فلزی را در اولویت قرار دهید.

3. انواع میز اداری بر اساس قابلیت های ویژه

برای اینکه برترین میز اداری را بخرید، ضروری است سراغ میزهایی بروید که از قابلیت های ویژه ای همانند کشو و کمد جادار بهره مند هستند. این دسته از میزها می توانند فضای مناسبی برای نگهداری از اسناد و مدارک شما فراهم نمایند.

بعلاوه لوازم شخصی شما را داخل خود جای داده و با قفل ایمن خود از آن ها محافظت می نمایند. اما در استفاده از میزهای بدون کشو، این قابلیت وجود ندارد. همین مسئله در اغلب مواقع موجب به هم ریختگی دکوراسیون اداری و یا گم شدن اسناد مهم نیز می گردد.

4. انواع میز اداری بر اساس تکنیک طراحی و ساخت

در یک دسته بندی دیگر می توانیم انواع مختلف میزها را بر اساس روش ساخت و طراحی آنان دسته بندی کنیم. در این صورت با دو گزینه میزهای استاندارد و میزهای غیر استاندارد روبرو می شویم. میزهای استاندارد همانطور که از نامشان پیداست، به علت دارا بودن مشخصات استاندارد شرایط مناسبی برای نشستن و فعالیت فراهم می نمایند. این دسته از میزها مطابق با الگوهای ارگونومیک طراحی و ساخته می شوند.

قوانین ارگونومیک در تناسب کامل با فرم و شکل طبیعی بدن در حین کار شکل گرفته اند. سازندگانی که میزهای اداری خود را مطابق با اصول ارگونومی می سازند، دغدغه برطرف مسائل جسمی کارمندان را دارند. خرید این دسته از میزها می تواند یاری شایانی به جلوگیری از بروز عارضه های جسمی نماید.

این در حالیست که میزهای غیر استاندارد بدون هیچ قاعده خاصی طراحی شده و نمی توانند شرایط ایده آلی را برای فعالیت های مستمر اداری ایجاد نمایند. نشستن طولانی مدت پشت این میزهای اداری منجر به ایجاد حس درد در ناحیه کمر و ستون فقرات می گردد.

مشخصات برترین مدل میز اداری

حالا که به آنالیز انواع مختلف میزهای اداری از جنبه های مختلف پرداختیم، بد نیست به یک جمع بندی کامل در مورد مشخصات یک میز اداری مناسب و با کیفیت برسیم. یک میز اداری ایده آل دارای مشخصاتی همانند موارد زیر است:

  • میزهای خوب و با کیفیت از انواع فلزات در قسمت پایه بهره مند هستند. به همین دلیل است که می توانند مقاومت مطلوبی در برابر پاخوردگی نشان دهند.

  • میزهای ایده آل از فرم های خلاقانه ساخته شده و سطح گسترده ای را برای دسترسی به تجهیزات اداری و آنالیز اسناد فراهم می نمایند. پس می توان گفت میزهای ال شکل گزینه های بهتری نسبت به میزهای معمولی هستند.

  • در میان انواع مختلف میزها، میزهای اداری ارگونومیک به جهت داشتن ساختاری طبی و ایمن، برترین گزینه برای خرید به شمار می آیند. استفاده از این میزها، سلامت کارمندان را تضمین نموده و راندمان کاری آنان را نیز بهبود می دهد.

  • برترین مدل و سبک میز اداری را می توان در انواع مختلف میزهای کشو دار دید. این میزها با ساماندهی به اسناد و لوازم شخصی کارمندان، نظم را به دکوراسیون اداری هدیه می نمایند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 9 بهمن 1401 بروزرسانی: 9 بهمن 1401 گردآورنده: pershinblog.ir شناسه مطلب: 894

به "برترین مدل و سبک میز اداری کدام است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین مدل و سبک میز اداری کدام است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید