در پی خوشبختی در دروازه جهنم

به گزارش پرشین بلاگ، سلام. من جوئل سانتوس هستم. با وجود اینکه سابقه زیادی در اقتصاد داشتم، بیش از یک دهه پیش تصمیم گرفتم در پی عشق بی شرط و واقعی خود، یعنی عکاسی، بروم. از آن موقع تا کنون به بیش از 40 کشور جهان سفر نموده ام. نه تنها برای تبدیل شدن به یک عکاس سفری حرفه ای، بلکه برای شروع کاوشی شخصی؛ کاوش این موضوع که خوشبختی واقعا از کجا می آید. در کاوش لحظاتی بودم که از نور ساخته شده اند. در این مدت هر دوی این مقاصد را یافتم. در طبیعت، مخصوصا منطقه ها دور افتاده. در انسان ها، مخصوصا انسان های خاصی که افتخار ملاقتشان را در عجیب ترین و غیرمنتظره ترین مکان ها و موقعیت ها پیدا کردم.

در پی خوشبختی در دروازه جهنم

یکی از این مکان هایی که منظره ها فرازمینی و انسان های فراموش نشدنی در یک جا جمع شده اند، در اتیوپی است. منطقه ای به نام آفار در میان زمین های پست داناکیل وجود دارد که به عنوان گرم ترین مکان روی زمین شناخته می شود. این مردم و مکان های خاص احتیاج به یک زاویه دید یکتا داشتند، پس به عنوان یک قصه گوی مشتاق و پس از تهیه عکس هایی مستند از اتیوپی که برای اولین بار در ژانویه 2015 رخ داد، چند هفته پیش تصمیم گرفتم دوباره به این منطقه بازگردم. اینبار علاوه بر دوربین عکاسی مطمئن، یک پهپاد مجهر به دوربین هم با خود بردم.

آتشفشان ارتا آله، فرورفتگی های داناکیل، اتیوپی

منطقه پست داناکیل که ارتفاعی کمتر از سطح دریا دارد، به خاطر حضور سه صفحه تکتونیک در شاخ آفریقا نزدیک به مرز اریتره به وجود آمده است. در آنجا می توانید آتشفشان ارتا آله را با 613 متر ارتفاع بیابید که دارای 1 و گاهی 2 دریاچه گدازه در قله اش است که گاهی سر ریز می شود. این آتشفشان به خاطر داشتن پیرترین دریاچه گدازه فعال دنیا مشهور است که از سال 1906 تا کنون خاموش نشده است. دریاچه های گدازه بسیار کمیاب هستند و در دنیا فقط 6 تا از آن ها داریم.

کاروان شتر و معدنچی نمک

در کنار آتشفشان و دریاچه گدازه ارتا آله، منطقه آفار یکی از بزرگ ترین صحرا های نمکین دنیا را نیز در خود جای داده است. تصاویر هوایی نمایی دیده نشده از الگوهای نمک و کاروان معدنچیان نمک را نمایان می نماید که به سمت محل استخراج می فرایند. جایی که معدنچیان نمک را به صورت تکه های موزاییک بریده و بار شتر می نمایند. این کارگران از ساعت 8 صبح تا 4 بعد از ظهر در دمایی که گاهی به بالای 45 درجه سانتیگراد می رسد فعال اند.

پانورامای هوایی از دریاچه گدازه ارتا آله و سرازیری اخیرش

پرواز روی این منطقه بسیار چالش برانگیز بود، چرا که باد، دود و فرای آن ها موج های گرما باعث عدم ثبات و کارکرد صحیح پهپاد می شد. به همین علت انتخاب یک جهت پرواز هوشمندانه اجباری بود.

الگو های فوق العاده نمک و کاروان شتر در حال رفتن به سوی منطقه استخراج معدن

خوشبختانه با یاری کمی ارتباطات اجتماعی، هم معدنچی و هم شتر ها نسبت به پرواز پهپاد بالای سرشان بسیار آرام بودند و مثل روتین هر روز خود، رام و شکیبا به طرف مقصد خود حرکت می کردند.

نمای خاص و برتر 180 درجه از دهانه های دوقلو و دریاچه های گدازه آتشفشان ارتا آله

تصویر هوایی از چشمه های رنگارنگ سولفور آغشته شده با الگوهای نمک در دالول

در فاصله نه چندان زیادی با معدن، گاز سولفور با آب و نمک مخلوط شده و منظره های رنگارنگ و فراواقعی خلق می نمایند که به نام دالول شناخته می شود؛ از طیف های مختلف رنگی قرمز، نارنجی و زرد گرفته تا سبز و سفید. آهن موجود در زیر خاک منطقه باعث شده بود که قطب نمای پهپاد کمی گیج شود و این موضوع ما را محبور به پذیرش چالش پرواز کاملا دستی نموده بود.

الگو های فوق العاده نمک و کاروان شتر در حال حرکت به سوی منطقه استخراج معدن

الگو های بی سرانجام و لایه نمک، عکس هوایی از ارتفاع 350 متری

نکته جالب اینکه این نمک ها زمانی به وجود آمده اند که سیلاب دریای سرخ به صورت دوره ای به منطقه ها پست سرازیر و سپس تبخیر شده است. آخرین باری که چنین سیلی اینجا رخ داده به 30.000 سال پیش باز می شود و پیش بینی شده برای سیل بعدی باید حدود 10 میلیون سال منتظر شویم. پس احتیاجی نیست نگران سیل باشیم. این منطقه همچنان به عنوان گرم ترین منطقه کره زمین و شاید یکی از فرازمینی ترین منظره های که می توان در طول عمر دید باقی خواهد ماند.

امیدواریم شما خبرنگارانیی های عزیز از تماشا این تصاویر بدیع و بی نظیر لذت برده باشید. آیا شما منطقه ای شبیه به اینجا می شناسید؟

منبع: کجارو / joelsantos.net / boredpanda.com
انتشار: 2 بهمن 1400 بروزرسانی: 2 بهمن 1400 گردآورنده: pershinblog.ir شناسه مطلب: 625

به "در پی خوشبختی در دروازه جهنم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در پی خوشبختی در دروازه جهنم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید