جریمه 10 میلیون دلاری شرکت انگلیسی به علت هک شرکت رقیب

به گزارش پرشین بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از ورج، تیکت مستر و شرکت مادر تخصصی آن لایو نیشن به استخدام یکی از کارکنان سابق شرکت رقیب به نام کراودسرج اعتراف نموده اند. آنها اطلاعات لازم برای هک کردن شبکه رایانه ای کراودسرج را از این طریق به دست آورده اند و به گردش کار شرکت یادشده دست یافته اند.

جریمه 10 میلیون دلاری شرکت انگلیسی به علت هک شرکت رقیب

از جمله اطلاعاتی که بدین شیوه به دست آمده نام کاربری و کلمه عبور بعضی کارکنان کراودسرج بوده است.

بر اساس آنالیز های صورت گرفته، کارکنان تیکت مستر به طور مکرر و به شکلی غیرقانونی با استفاده از کلمات عبور سرقت شده، به رایانه های شرکت رقیب دسترسی یافته و اسرار تجاری آن را سرقت نموده اند.

به گفته ست دوچارم وکیل پیگیر این پفراینده، تیکت مستر قصد داشته از این طریق رقیب خود را به زانو درآورد و آن را از گردونه رقابت حذف کند.

این رویداد مربوط به سال 2017 است که کراودسرج با شرکت دیگری به نام سانگ کیک ادغام شد. در سال های بعد لایو نیشن یکی از کارکنان سابق کراودسرج به نام استفان مید را استخدام کرد و زیشان زیدی مدیر وقت تیکت مستر و بعضی مدیران ارشد این شرکت استفان مید را وادار به افشای اسرار تجاری محل کار سابقش کردند.

این کارمند سابق لینک صفحات تهیه و صدور بلیط های کراودسرج را هم در اختیار تیکت مستر قرار داد و این فرایند تخلف از سال 2013 تا سال 2015 ادامه یافت.

کشف و رسیدگی به این تخلف از سال 2017 شروع شده بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 بهمن 1399 بروزرسانی: 22 بهمن 1399 گردآورنده: pershinblog.ir شناسه مطلب: 117

به "جریمه 10 میلیون دلاری شرکت انگلیسی به علت هک شرکت رقیب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جریمه 10 میلیون دلاری شرکت انگلیسی به علت هک شرکت رقیب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید