تور ارزان استانبول: در اولین سفر به استانبول از کجا تماشا کنیم؟

به گزارش پرشین بلاگ، اولین سفر به استانبول می تواند برای هر گردشگری مجذوب کننده و مهیج باشد؛ به خصوص که این شهر شگفت انگیز، تعداد زیادی سرگرمی های خارق العاده و جاذبه های دیدنی را در خود جای داده است.

تور ارزان استانبول: در اولین سفر به استانبول از کجا تماشا کنیم؟

بهترین تجربه سفر را با تور ارزان استانبول در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا دیدن کنید و لحظات زیبایی را در این شهر تاریخی و تفریحی بگذرانید.

استانبول، به عنوان یکی از مقاصد محبوب تور ترکیه در میان سراسر گردشگران جهان، از تاریخی غنی برخوردار است؛ به طوری که مرکز سه امپراتوری مهم رومی، بیزانس و عثمانی بوده است. ضمن اینکه تنها شهر جهان به شمار می رود که در دو قاره قرار گرفته است و اغلب آن را شهری می دانند که غرب و شرق را به یکدیگر وصل نموده است.

گردشگران تور استانبول در اولین سفر خود به این شهر، علاوه بر بازدید از جاهای تماشای استانبول که معروفیت زیادی دارند، می توانند به گوشه وکنار شهر نیز سری بزنند و تفریح های متفاوتی را تجربه نمایند. این مقاله از خبرنگاران به شما یاری می نماید تا سفری لذت بخش به این شهر زیبا داشته باشید.

گشت وگذار در منطقه سلطان احمد

در صورتی که برای اولین بار به استانبول ترکیه سفر می کنید، حتما بازدید از منطقه سلطان احمد و جاهای تماشای آن را در برنامه های خود بگنجانید. از جاذبه های این منطقه می توان به ایاصوفیه، مسجد کبود، آب انبار باسیلیکا، کاخ توپکاپی، کلیسای چورا، بازار بزرگ و موزه باستان شناسی استانبول اشاره نمود که همگی در محله تاریخی سلطان احمد قرار دارند.

گردشگران اغلب در اولین سفرشان، هتلی در این منطقه قدیمی شهر رزرو می نمایند تا به همه جاذبه ها و تفریح های گردشگری نزدیک باشد؛ اما حتما از سلطان احمد بیرون بزنید و از سایر منطقه ها استانبول نیز تماشا کنید. عبور از روی پل گالاتا، گشت وگذار در منطقه بندری کاراکوی، محله چوکورجوما (Çukurcuma) و گالاتا، امکان آشنایی با مردم محلی را فرهم می نماید.

بازدید از جاذبه های کمتر شناخته شده

پس از بازدید از جاهای معروف شهر، پیشنهاد می کنیم که به تماشا جاذبه های کمتر شناخته شده نیز بروید تا درک جامعی از استانبول واقعی پیدا کنید. علاوه بر بازدید از مسجد فتحیه که با نام کلیسای پاماکاریستوس (Pammakaristos Church) نیز شناخته می گردد، به تماشا مسجد یاووز سلیم، کاخ بیلربیی و کلیسای ارتدوکس قسطنطنیه در منطقه بالات بروید.

کشتی سواری در تنگه بسفر

بی شک بازدید از استانبول بدون تماشای شهر از روی آب، کامل نمی گردد. علاوه بر اینکه امکان رزرو تور خصوصی تنگه بسفر برای علاقه مندان وجود دارد و گردشگران می توانند با استفاده از تورهای بسفر که به وسیله کشتی های عمومی شهر ارائه می گردد و روزانه از ایستگاه امین اونو حرکت می نمایند، به تماشای شهر بنشینند.

بازدید از جزایر استانبول

جزایر استانبول، محبوب ترین جاهای شهر برای تعطیلات آخر هفته به حساب می آیند؛ به خصوص که هیچ خودرویی اجازه ورود به هیچ یک از این جزایر ترکیه را ندارد و به این معنی است که گردشگران باید با پای پیاده یا دوچرخه در جزیره رفت وآمد نمایند. علاوه بر این، عمارت های زیبایی از دوران عثمانی در همه جا به چشم می خورد.

در فصل تابستان، کلوپ های ساحلی متعددی در این جزایر فعالیت می نمایند و به این ترتیب، گردشگران می توانند به شنا بپردازند یا به یکی از رستوران های غذاهای دریایی بروند و از صرف یک وعده غذای لذیذ در کنار آب، نهایت لذت را ببرند.

تجربه زندگی شبانه در آرناووت کوی

آرناووت کوی، از ناحیه های قسمت اروپایی استانبول است که به خاطر رستوران های دریایی اش معروفیت دارد. برای تجربه زندگی شبانه در استانبول و معاشرت با مردم محلی می توانید سری به این منطقه بزنید.

رفتن به حمام ترکی

پس از کلی پیاده روی و گشت وگذار در جاذبه های تماشای، حالا نوبت به تجربه یک حمام ترکی است که برترین راه برای برطرف خستگی به شمار می رود. در حمام گدیک پاشا نوبت بگیرید و اجازه دهید که شما را با ابری از حباب صابون شسته و ماساژ دهند. پس از حمام، هیچ چیزی به میزان یک چرت کوتاه نمی چسبد.

چشیدن غذاهای ترکی

غذاهای ترکی فقط به کباب و دونر کباب خلاصه نمی گردد؛ پس خود را فقط به این غذاها محدود نکنید. برای اینکه انواع غذاهای منطقه ها مختلف ترکیه را بچشید، در یکی از برترین رستوران های شهر، جا رزرو کنید. خوردن ماهی تازه در کنار تنگه بسفر را نیز از قلم نیاندازید.

گشتی در بخش آسیایی استانبول

گردشگران اغلب بازدید از بخش آسیایی استانبول را به فراموشی می سپارند؛ پس سوار کشتی شوید و خود را به قاضی کوی برسانید. پیشنهاد می کنیم که گشتی در منطقه مُدا بزنید و از تماشای زندگی مردم محلی لذت ببرید. در این منطقه تقریبا با هیچ گردشگری روبرو نخواهید شد.

منبع: کجارو / theculturetrip.com
انتشار: 25 بهمن 1400 بروزرسانی: 25 بهمن 1400 گردآورنده: pershinblog.ir شناسه مطلب: 649

به "تور ارزان استانبول: در اولین سفر به استانبول از کجا تماشا کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان استانبول: در اولین سفر به استانبول از کجا تماشا کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید