نماینده مجلس: شأن مجلس ورود به مسأله بن کارت نیست

به گزارش پرشین بلاگ، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی گفت: شأن مجلس این نیست برای بن کارت ورود کند. مجلس اساساً کارش تصمیم گیری های کلان است. امروز متاسفانه مجلس را به علت شرایط مالی درگیر کار های روزمره نموده اند بنابراین این اختیارات دولت ارتباطی به مجلس ندارد.

نماینده مجلس: شأن مجلس ورود به مسأله بن کارت نیست

به گزارش ایلنا، شهریار حیدری درباره اعتراضات معیشتی که طی چند روز اخیر بر اثر افزایش قیمت ها شکل گرفته است، گفت: این گونه اعتراضات نتیجه تصمیمات غلط دولت هاست هنگامی که دولت درباره معیشت و اقتصاد تصمیم می گیرد، این تصمیمات به علت آن که کارشناسی نیست، منجر به اعتراضات مردمی می گردد.

نماینده مردم قصر شیرین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اساساً نظام مالی ما بیمار است، بیان نمود: در این شرایط بد مالی و معیشتی که مردم دارند، یک تصمیمات جدیدی اتخاذ می گردد که باعث افزایش قیمت ها و تورم می گردد که نتیجه اش نگرانی و معترض شدن مردم است.

وی با اشاره به اینکه مردم حساب دولت ها را با نظام جدا می دانند، گفت: مردم معتقد به نظام، انقلاب، کشور و رهبری هستند؛ اما معیشت، اقتصاد و زندگی می خواهند. از این جهت مردم ضمن حفظ حرمت انقلاب و کشور حاضرند در هر شرایطی پای نظام شان بایستند و هزینه هم بدهند، اما از دولت ها هم انتظار دارند که شرایط مالی شان بهتر گردد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با کمال تأسف باید گفت در بحث آزادسازی قیمت ها با تصمیماتی که گرفته شد، شرایط به جای بهتر شدن بدتر شد.

وی ادامه داد: نهایتاً حداکثر می خواهند 450 هزار تومان بدهند که هزینه یک وعده غذای خانواده هم نمی گردد برای 29 روز دیگر ماه چه خواهند کرد؟ باید ساختار مالی ما درست گردد چراکه جوابگوی انتظارات مردم نیست.

حیدری در مورد دادن بن کارت های الکترونیکی در ماه های آینده و این که آیا مجلس به این قضیه ورود و نظارت خواهد نمود، بیان نمود: مجلس ورودی نمی کند، چراکه شأن مجلس این نیست برای بن کارت ورود کند. مجلس اساساً کارش تصمیم گیری های کلان است. امروز متاسفانه مجلس را به علت شرایط مالی درگیر کار های روزمره نموده اند بنابراین این اختیارات دولت ارتباطی به مجلس ندارد.

وی یادآور شد: مجلس تصمیم دارد ظرف 5 سال ارز ترجیحی به جای ریال تأمین گردد، اما هنوز تامین نشده است بلافاصله هم آقایان آزادسازی قیمت ها را مطرح کردند و نهایتاً منجر به مسائل موجود شد، دولت مسئول اجرایی کردن تصمیمات فعلی است و وضع موجود هیچ ارتباطی با مجلس ندارد؛ مجلس هم موافق شرایط موجود نیست و امیدوارم دولت تجدیدنظر کند.

منبع: فرارو
انتشار: 9 تیر 1401 بروزرسانی: 9 تیر 1401 گردآورنده: pershinblog.ir شناسه مطلب: 770

به "نماینده مجلس: شأن مجلس ورود به مسأله بن کارت نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نماینده مجلس: شأن مجلس ورود به مسأله بن کارت نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید